Een kast om je pc bouwen is nog een optie (wat MDF en dempingsmatten)
Dit héb ik dus al eens geprobeerd: MDF kast van 40x50x60cm (bij benadering), dwz langs alle kanten van de pc had ik minstens 10 cm overschot, met een holte bovenaan om makkelijk bij de aan/uit knop te kunnen (waarlangs dus ook nog warmte wegkon) en dan wat overschot van accorub aan de binnenkanten gehangen. Zoiets moet je dus NOOIT doen mensen, ik had hem onbeheerd een paar uur laten draaien en je kon er werkelijk een ei op bakken, heel de (metalen) kast was GLOEIEND heet! Heb dan direct de zijplaten er afgehaald, waarbij ik zowat m'n poten verbrand heb. Als je dit ooit voorhebt, vooral de pc niet uitschakelen, zijplaten eraf en de ventilator laten verderdraaien is de boodschap! Dit is de reden waarom er van die frigokasten uitgevonden zijn, spijtig genoeg zijn die pokkeduur en op de koop toe energieverslinders. Zo'n kostenplaatje kan je enkel verantwoorden voor commerciële bedrijven. En dan nog, als je niet constant aan je pc moet zijn (bij mij is dat enkel om eens iets van dvd te installeren, wat ook al niet gauw gebeurt), kan je maar beter de pc ergens anders zetten.
Ter info, mijn pc behuizing is: Fractal Design Titanium Grey XL (usb 3.0 , 10 hdd slots) en er zit reeds een laag van die harde geluidsdempende matjes in.
Als ik het zo hoor is er inderdaad weinig marge voor verbetering, behalve dan de ventilator minder zetten, maar dat wil ik eigenlijk niet echt doen want dan slijt hij sneller. Ik wil hem eerder op volledige prestatie zetten (dwz overclocked van 3.3 ghz naar 4.2), dit is een instelling in de vereenvoudigde asus-bios, waardoor de fan nog harder zal draaien... Ik heb eigenlijk al genoeg lengte qua bekabeling momenteel, ik moet maar 3meter vanaf mijn geluidskaart naar de pc die op de overloop staat, dus ik ga er toch voor gaan.
Deftige microfoonopnames in mijn studio blijven een utopie want ik zit hier aan een drukke steenweg, mijn kamer is wel redelijk goed geïsoleerd (dubbele gyproc, green glue, alles bevestigd met gyproc metal studs met van die akoestische ontkoppelingsprofieltjes, etc.), maar dat laag gedreun van de steenweg krijg je dus nooit weg zonder er miljoenen tegen te gooien... Dus ik blijf bij mijn oorspronkelijk idee van de kabels door de muur te steken, weliswaar niet recht op recht maar met een omweg zoals eerder vermeld. Bijkomende reden, ik heb al genoeg geld gepompt in mijn pc, dus ik ga daar echt niet nog eens gaan aan sleutelen. Ik bedank in elk geval iedereen voor de sympatieke reacties