[Minimal Techno] Natan Vance - Tesla Tower

natanvance

Ouwe rot
Minimal Techno trackje en wink naar één van Tesla's ongelooflijke uitvindingen; een toren die elektriciteit produceert zonder kabels.

Bandcamp embed werkt hier niet dus zit er niks anders op dan een linkje te plaatsen.

http://natanvance.bandcamp.com/track/tesla-tower#

a2620527570_2.jpg

Graphics heb ik ook gemaakt trouwens.:peukie:

Er zit niet te weinig laag in in ieder geval. :-) Verder wel oké, het kabbelt een beetje voort. Die shakertjes doen me een beetje aan James Holden - A break in the clouds denken. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Er zit niet te weinig laag in in ieder geval. :-) Verder wel oké, het kabbelt een beetje voort. Die shakertjes doen me een beetje aan James Holden - A break in the clouds denken. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Thanks Stupide. Ik kende het nummer van James Holden niet, noch het werk van James Holden. Dat is net het leuke, nieuwe sounds leren kennen.:)

En ja, dat "voort kabbelen" is zo wat kenmerkend aan wat ik maak. Ik heb geprobeerd om andere nummers in het verleden bij te werken toen sommige hier vonden dat er te weinig variatie in zat. Maar dan loopt het verkeerd omdat ik het over-produceert en verlies dan andere elementen die juist aantrekkelijk waren in de eerste versie.:)

Het blijft echter altijd leerzaam om andermans zicht op een nummer te horen, dus waardeer ik elke vorm van input wel.:okdan:

Ik zie het ook niet zozeer als negatief, het hoort ook een beetje bij het genre. En je mag je best wat van andermans mening aantrekken, maar ook dat heeft een grens. Ik gebruik feedback eigenlijk vooral voor nieuwe nummers, en niet zozeer voor het nummer waarop de feedback is gegeven.

En je mag je best wat van andermans mening aantrekken, maar ook dat heeft een grens. Ik gebruik feedback eigenlijk vooral voor nieuwe nummers, en niet zozeer voor het nummer waarop de feedback is gegeven.
Zo zie ik het tegenwoordig ook.

Ik ben niet zo'n minimial techno freak maar de platen die ik heb gehoord hebben een stuk meer sub in de kick en juist minder in bass. Ik zou op de maat de sub iets uit je bassline halen en die in je kick proppen. Verder klinkt het voor het genre cool!

Ik ben niet zo'n minimial techno freak maar de platen die ik heb gehoord hebben een stuk meer sub in de kick en juist minder in bass. Ik zou op de maat de sub iets uit je bassline halen en die in je kick proppen. Verder klinkt het voor het genre cool!
Bedankt voor de tip, ik zal idd letten om in het vervolg meer sub in de kick te steken dan in de bass. Kan ik lekker experimenteren met de sidechain of zwaardere kicks bouwen.:okdan:

Back