RS7000 en external midi fail

Arv

Robot
Vreemd, ik heb al 13 jaar een RS7000 maar nu loop ik tegen iets aan wat ik nog niet eerder heb gehad..

Ik stuur vanuit Logic een midi sequence naar de RS. So far so good. De RS speelt prima af wat er via de midi-in binnenkomt. Maar dan, na een paar loops stopt ie ineens met dit normale gedrag, of je hoort heel random de (drums) noten spelen en op een gegevn moment speelt ie helemaal niet meer de binnenkomende midi af..

De RS is niet gecrashed, de interne sequencer werkt prima net als de rest. BEHALVE het keyboard van de RS, die reageert niet op inputs meer.. weird!

Heel vreemd. En ik zat net in een leuke workflow goddamit! :frons:

Herkent iemand dit?

Ik moet hier echt m'n best doen om 'm over de zeik te krijgen, dus er lijkt me iets mis. Heb je het bij een bepaald arrangement, of altijd als je hem via midi bestuurt?
Geen vage midi-feedbacklus ofzo?

Je zou de firmware eens opnieuw kunnen installeren...

Ja ik ben het ook niet gewend van de RS dat ie tegensputtert. Maar, ik gebruikte hem dan ook nooit via midi-in met een externe sequencer..
Geen midi loop mogelijk volgens mij (geen midi out aangesloten)..

Kan het ook aan LPX liggen? Teveel midi info?

De softsynth LPX? Heb je het met meerdere bronnen getest? Als je mij een midifile stuurt waar je problemen mee hebt wil ik het wel voor je uitproberen. Moet ik alleen m'n smartcardreader zien terug te vinden :D

nee nee, ik bedoelde LogicProX. :D
De midi sequence was zeer simpel, zou geen enkel apparaat moeite mee hebben (oke, mc303 uitgezonderd :D )

Nope, geen known issue (voor mij althans), maar het is wel een gebruikelijke work-around wanneer er onverklaarbare problemen zijn :)

Uit de manual:

The original RS7000 factory settings can be restored as follows.

When the factory settings are restored, all the voice and sequence data you created as well as the system
setup data will be erased. Be sure to save all important data to memory card (Smart Media) or SCSI disk
(Page 114, 166, 204) before performing this procedure.

[Procedure]
1. Turn the power OFF.
2. Turn the power ON while holding the [OCT DOWN], [OCT
UP] and [STORE] buttons

Ik zou het gewoon eens proberen; baat het niet dan schaadt het niet :okdan:

Back