SE Omega 8 vs Oberheim OBMx.

NOISE FX

Lid
Ik zit er aan te denken om mijn OBMx te vervangen met een Omega 8. Wat zijn de verschillen precies qua sound en mogelijkheden?

Overeenkomsten..

Overeenkomsten..

Tja.. bij het ontwikkelen van de Omega 8 heeft Studio Electronics natuurlijk een zeer goed oog gehouden op de Oberheim 'tegenhanger' van de Omega.. de Mx. Overeenkomsten zijn er derhalve genoeg ;)

Maar verschillen... tja. het beste zou je natuurlijk die twee bakken eens naast elkaar moeten zetten als is dat veel makkelijker gezegd dan gedaan (gezien de schaarste van beide).

Let bij de Omega vooral op de ontwikkelingen op OS-gebied.. op de SE mailinglist rommelt het nogal eens rond dat onderwerp.

Verder is het nadeel van de vertraging bij directe bediening van de Mx bij de Omega8 in ieder geval niet aanwezig.

Heb ook kwijlend naar de omega zitten kijken ( nog steeds eigenlijk )
Zal ongetwijfeld een stabielere machine zijn

Heb geen last gehad van vertraagde directe bediening op mijn obmxje ( versie 2.0 ) maar wel een soort lichte spetter/ hakkel -ruis ( hoe noem je het ) bij snel draaien aan filters e.d.

Als je hem wegdoet heb je misschien een voice - card voor mij over ( proberen kan altijd ! ) ?

Bij mij is er ook geen vertraging het enige minpunt is dat het niet traploos werkt, m'n Mx is uitgerust met versie 1.04 en hij werkt perfect, met uitzondering van de stereo out. Milka, wat is er verbeterd in versie 2.0? Ik moet er nog zwaar over nadenken of ik de Mx daadwerkelijk weg doe.

P.S. Leuke set-up heb je Milka ik heb ook een XBase09, Pulse en een Moog Theremin

naar wat ik er over gelezen heb zou hij alleen stabieler zijn dan de 1.04. Heb de 1.04 gehad maar had daar ook niet echt een probleem mee en ik verkocht hem te snel zonder er een goed beeld van te hebben. Deze gaat mijn deur niet meer uit voorlopig .
Misschien wel een van de meest onderschatte synths die er zijn en verdomd lastig om te krijgen als je er een hebben wilt, onthoud dat.

Pulse heb ik mede voor zijn cv/gate functie gekocht maar vind het verder een dijk van een synth ( behalve het filter dan )
Xbase is voor mij de perfecte 909 vervanger, daar de 909 voor mij iets te prijzig is ( geef mijn geld liever aan een dikke synth uit dan aan een drumbak ).
Theremin vind ik af en toe nog steeds een wonder en ik heb hem ook in een plaatje verwerkt (tesla 001) . Heb een asbak naast de antenne gezet, het ding zuiver op pitch gedraaid en door mijn dp getrokken (lol) . resultaat : gillende keukenmeid. Ben geen virtuoos , dus probeer er wel eens á la Jarre op te spelen maar dat is wel tricky :halleluja

Maar goed , jij hebt dus ook een leuke setup . Misschien wil je obmx niet van de hand doen maar sparen en die omega gewoon erbij kopen. deste meer synths , deste meer vreugd ( en kabels ) zeg ik dan maar.

Hier kun je de specs vinden van de omega 8 om te vergelijken met je OB-Mx....

http://www.studioelectronics.com/products_omega8.php

O'ja, sound kan ik je niet echt mee helpen, de mp3'tjes op de site zijn natuurlijk niet echt uitgebreidt genoeg....

Niemand hier een Omega 8 en een OB-Mx?? HALLO!!!!! ;)

Succes verder, kzou ook wel een Omega 8 willen, lijkt mij een hele dikke bak...

Waarschijnlijk zal er in de sig van Babyface staan dat hij geen handelaar is. ;)

13? Heilige heipaal, da's niet mals.

En ik zie Madonna al met een SE-1x aan de slag. Vandaar dat zij en Britney ook van die goede vriendinnen zijn.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Ook leuk:
BABYFACE Many ATCs; 13 SE-1Xs & 2 yellow Omega 8s

staat daar nu 13?

dat hoor je niet af aan zijn muziek dan in elk geval !

Vind je dat ding niet veel te duur in vergelijking met de obmx???

OBMXjes zie je nu voor 1200 op ebay eruit gaan.

Effe over die OBMX,,, klopt het dat die filters erg zwak zijn???12dB???

Origineel geplaatst door bobaphat

Effe over die OBMX,,, klopt het dat die filters erg zwak zijn???12dB???

Wat is sterk / wat is zwak ?

Vind niet allebei de filters even goed ( ob filter klinkt naar mijn mening beter dan het moog filter )

Een 303 filter hoef je niet te verwachten iig want het is een obmx .

Kan zeggen dat er door de talloze mogelijkheden in deze machine en daarbij nog eens de mogelijk om te 'matrixen' ( 12x )
Het geluid echt keihard klinkt :)

Origineel geplaatst door mono-poly
waarom moet het altijd weer 24db 4 pole?
minder is soms beter hoor

idd, op de jupiter gebruik ik vaker 12 dan 24 omdat het een stuk mooier en voller klinkt

Origineel geplaatst door dennisb
idd, op de jupiter gebruik ik vaker 12 dan 24 omdat het een stuk mooier en voller klinkt

is op de ob-8 ook waar

Ik vond 'em niet supervet eigenlijk (15 minuutjes) bij schneidersburo getjekt...
beetje tegenvaller.
sunsyn vond ik iig bruter..

Ik vond 'em niet supervet eigenlijk (15 minuutjes) bij schneidersburo getjekt...
beetje tegenvaller.
sunsyn vond ik iig bruter..

't blijft een polysynth. Heb je de 8 voices gehoord ? of de 2 voices ? ik was na het horen van de demo's op de site echt in 1 keer verkocht ..

Ken de sunsyn trouwens niet .. kan die ook van die hele brede unison stabs doen ? daarvoor koop je natuurlijk een poly synth .. snelle env/filters en een lekker dikke unison

:kroon:

Back