MindsEye & Dr. Rinkel - Unwind

Ik vind'm heel knap gemaakt, maar ik heb de indruk dat er meer kon bij gebeuren.. wat meer animo. Maar ik dacht niet dat dat de bedoeling is. Alleszins, well done beiden. ;)

Ik vind dat er veel potentie in de track zit, maar voor mij is het nog niet af. Ik word lichtelijk nerveus van die gebroken synth, die samples, ik mis hierdoor de flow die in mijn optiek wel in een lounge track hoort te zitten. Beat mag van mij ook meer in gebeuren.

Waar ik nou zo benieuwd naar ben is hoe jullie zo'n track tot stand laten komen. Gaan jullie samen de studio in? Wissel je sporen uit? Die iemand een stukje en de ander een volgend stukje? Hoe werkt dat bij jullie?

Nou dat zal ik je eens vertellen. MindsEye en ik werken bij hetzelfde bedrijf. Zoals ik wellicht wel eens heb verteld maak ik mijn tracks allemaal op de Ipad. Dit doe ik wanneer ik in de trein zit onderweg naar werk en weer terug naar huis. Bijna elke treinreis maak ik wel een stukje muziek dat de ene keer geen (meestal) en de andere keer wel potentie heeft. Vaak laat ik wat van die stukjes aan MindsEye horen. Bij deze track had ik al een stuk gemaakt maar deed er niks mee en had ook niet de intentie dat te doen. mindsEye hoorde het stukje en wilde er graag een heel nummer van maken. Aangezien hij ook een Ipad heeft met dezelfde software (apps) is het uitwisselen van de files geen probleem. Studio, nee die hebben we allebij niet, gewoon een Ipad met Nanostudio en een koptelefoon, soort van mini-studio 8)

Wat Dr. Rinkel zei dus...en dat werkt tot nu toe wel lekker. Die studio uiteraard de volgende stap 8)

Anyway, om even op de track terug te komen. De beat/drums is een goede suggestie om wat aan te sleutelen. Verder wellicht hier en daar de sample minder gebruiken / weglaten om wat meer variatie toe te voegen met andere sounds. Wellicht zijn er nog meer nuttige tips...?

Ik ben het wel met Van Lansberg eens. Beats kunnen veel uitgebreider met hats/percussie/shakers/etc. en de gechopte sample is best oké maar te repetitief. Meer variatie, al dan niet met andere geluiden, lijkt me geen overbodige luxe. Daarnaast mis ik vooral een baslijn. Dat geeft warmte en een groove, die nu vrijwel ontbreekt.

Qua opbouw vind ik de track te lang in deze vorm. Nu vertelt het nummer niet echt een verhaal, het is wat vlak en heeft weinig dynamiek. Qua sounds heeft het wel potentie, nu gewoon lekker uitbouwen zonder in een loopje te blijven hangen.

Back