Summing mixer bouwen

Ikzelf heb een tijd geleden een 6 kanaals passieve summing mixer gebouwd
Een willekeurig schema van dit principe is http://www.all-electric.com/schematic/simp_mix.gif [ linksonder]
Weinig verlies en bijna geen beïnvloeding van het aantal gebruikte ingangen.
En elk kanaal is ontkoppeld omdat er een condensator [elco] per kanaal in zit.

De 4 front schroeven van mijn versie hieronder in bijlage zijn overigens vervangen door mooie zwarte inbus ;)

Attachments

• mixer.jpg
    mixer.jpg
    64,1 KB · Bekeken: 67
de waarde wordt bepaald door de nominale ingangsimpedantie, en die wordt bij jou exemplaar als 1k op beide kanten van de inputtrafo bepaald.
aangezien we asymmetrich werken en een kant van de trafo aan de massa ligt, wordt de input aan de andere kant automatisch 2k.

de meeste outputs van dingen die je eraanhangt trekken dat nog wel, maar lager moet het ook niet worden, dan moet je toch extra preamps eraanhangen.

:mega:

Kan je me vertellen hoe je de waarde van de weerstand bepaald voor de input/ output?

@Richard koel. 8)

Ok Jeroen, ik neem het wel even zo aan zoals je zegt. :D

Zit ik alleen met het volgende,

Volgens het schema bij de Input moet ik dus op de + een weerstand van 1K doen en ik ga er van uit dat de andere lijn er onder de - is, dat is Pin 1+2 maar rechts onder zie ik dat Pin 1+2 massa is ?? en welke output moet ik pakken? pin 24 of 26 en maakt het dan nog uit welke aarde ik pak zowel voor de in en out als de voeding.

Het kwartje wil nog niet helemaal vallen :stupid

Attachments

• Schermafbeelding 2013-08-28 om 18.38.56.jpg
    Schermafbeelding 2013-08-28 om 18.38.56.jpg
    36,7 KB · Bekeken: 68
pin 26 gaat aan de massa, pin 24 is je uitgang.

de ingangen staan al getekend, zag ik nu pas......

Volgens mij is het kiezen tussen 24 of 26 en gebruik je 25 en 27 als massa? En is het niet overbodig om een extra weerstand op de input te doen omdat er al een weerstand van 1K zit.

alleen als je hem symmetrisch wilt gebruiken, dan zijn pin 24 en 26 de uitgang, anders pin 26 aan de massa ( pin 25, 27) leggen.

en geen weerstanden toevoegen aan de ingang, dan wordt de afsluitimpedantie verkloot, en dan krijg je een maf geluid.....:D

als 1K te laag is, dan moet je inputbuffers of amps gebruiken....

zoals deze...
attachment.php

Attachments

• buffer.jpg
    buffer.jpg
    19,5 KB · Bekeken: 64
Laatst gewijzigd:
Kleine opsomming van het verhaal.

Input Asymmetrisch aansluiten met een jack > geen weerstand omdat die er al in zit (1K)
output symmetrisch aansluiten pint 24+26 en 27 massa (evt Volume potmeter waarde?)
voeding 24V pin 30 en een massa dit er naast zit

rekening houden: omdat ik een 1ste versie heb kan het zo zijn dat de input volumes van elkaar verschillen bij meerdere aansluitingen.

En ik wil een dubbele output dus zal ik een weerstand van 200 Ohm

output volume, neem een steropotmeter van 1Klog

beide uitgangspunten verbinden met een rep. kant van de pot, de andere kant naar de massa, en de resp. lopers zijn dan de uitgang.

bij meerdere uitgangen kan je die zonder extra weerstanden toevoegen, gewoon paralel zetten.

als je nog buffers gaat gebruiken, de weerstandsdeler met elco hoef je slecht een keer te maken, je kan gewoon de weerstanden van 100K die aan de ingangen zitten naar dit punt toevoegen.

Back