MIEL nieuw lid

MIEL

Nieuwkomer
Goedenavond mede-verslaafden,

Ten eerste zal ik me even voorstellen.
Ik ben student van 22. De laatste jaren ben ik vooral met radiomaken bezig geweest(eventjes bij bnn university gezeten) maar begin mezelf de laatste maanden steeds meer te verliezen aan het produceren.

Dit is begonnen na het zien van een filmpje van Avicii waarin hij the making of dancing in my head uitlegde. Hierna ben FL Studio gaan gebruiken. Steeds meer ben ik mijn weg hierin aan het vinden al moet ik eerlijk toegeven dat ik het allemaal doe met simpele computerboxen. Onder andere de reden voor het aanmelden is om erachter te komen wat voor een koptelefoon of monitor het beste is om het produceren te verbeteren.

Kort verhaal maar een klein beeld is niet weg.
Verder heb ik laatst een soundcloud aangemaakt met wat producties(althans wat unfinished projects)
Dat is www.soundloud.com/miel-7

Hoitjes!

Welkom:biertje: FL is een prima product om te gebruiken, je bent hier niet de enige die het gebruikt. Ieder z'n eigen smaak.

Goedenavond mede-verslaafden,

Ten eerste zal ik me even voorstellen.
Ik ben student van 22. De laatste jaren ben ik vooral met radiomaken bezig geweest(eventjes bij bnn university gezeten) maar begin mezelf de laatste maanden steeds meer te verliezen aan het produceren.

Dit is begonnen na het zien van een filmpje van Avicii waarin hij the making of dancing in my head uitlegde. Hierna ben FL Studio gaan gebruiken. Steeds meer ben ik mijn weg hierin aan het vinden al moet ik eerlijk toegeven dat ik het allemaal doe met simpele computerboxen. Onder andere de reden voor het aanmelden is om erachter te komen wat voor een koptelefoon of monitor het beste is om het produceren te verbeteren.

Kort verhaal maar een klein beeld is niet weg.
Verder heb ik laatst een soundcloud aangemaakt met wat producties(althans wat unfinished projects)
Dat is www.soundloud.com/miel-7

Hoitjes!

Hey Miel, wat is je budget voor de monitors?

Ligt er een beetje aan. In eerste instantie wil ik eigenlijk een koptelefoon kopen. Heb goede recensies gelezen over de Senheisser HD25-II. Maar heb de indruk dat monitoren veel beter zijn voor produceren? In dat geval moet ik mijn plan wijzigen en mijn budget ook:P

Senheisser gebruik ik ook. Monitors zijn geschikter dan koptelefoons als het op laag aankomt, bij het afmixen van een track.

@Child of Art,

Welke Sennheisser gebruik je?
En maakt een koptelefoon met een goed frequentiegebied echt het verschil?
Want als ik nu een beat maak klinkt het aardig op mijn dell-boxjes maar als je het dan ergens anders hoort is het een en al ruk:P

@Child of Art,

Oei, hij is in ieder geval half open.

En maakt een koptelefoon met een goed frequentiegebied echt het verschil?

Met die Senheisser die je noemde zit je goed, maak je daar geen zorgen over ook al is hij gesloten.

Want als ik nu een beat maak klinkt het aardig op mijn dell-boxjes maar als je het dan ergens anders hoort is het een en al ruk:P

tja, goede monitors maken het verschil maar zijn erg prijzig.

@Chilf of Art,

Ik was vandaag in een muziekstore hier in Alkmaar en heb t even aan de baas gevraagd...m.b.t. de monitoren.

Nu hebben ze krk boxen van echt iets van 450 per stuk. Maar hij zei dat hij ook krk heeft voor thuisgebruik(en dus niet de professionele studio) voor 200. Dat is dan de krk rokit. Ik denk dat het t wel waard is om monitoren te kopen namelijk. Een koptelefoon is ook gewoon 200 euro minimaal.
Maar zijn er meer mensen die goede producties maken met de rokit?

Welkom Miel, om maar eens mee te beginnen.

Ik heb ook de rokit van KRK, de 5, dus de kleinsten. Het punt is dat ik voor het beste resultaat ongeveer 50 cm van die monitoren af moet zitten, anders gaat het laag totaal verloren. Het resultaat is dat ik die dingen dus nooit gebruik. Ik mix gewoon af op de koptelefoon, Sennheiser HD 590 (een oudje inmiddels). Als je weet waar de dalen zitten in het geluid, oftewel welke frequenties worden gepiekt, kun je er een beetje rekening mee houden en compenseren. Ik luister een mix ook altijd even af om mijn eigen stereo, just to be sure. Maar het gaat eigenlijk prima (vind ik zelf). Je kunt altijd nog een goede set aanschaffen in de toekomst.

Ik heb ze ook de KRK RP 5, maar daarnaast nog twee paar andere speakers. Het Blue Sky Mediadesk 2.1 systeem en twee Tannoy Reveal's, de passieve. Kijk ook naar Adam speakers i.p.v. KRK, net iets beter de Adam A3x dan de RP5.

Welkom. Wel raar dat Aviccii jou hierheen heeft gebracht. Net even dat filmpje gekeken. Vengeance Vengeance en Preset.. Niet moeilijk dat hij het klaart op een uurtje.. Ik vind dit een angstwekkende ontwikkeling in muziek..

@Chilf of Art,

Ik was vandaag in een muziekstore hier in Alkmaar en heb t even aan de baas gevraagd...m.b.t. de monitoren.

Nu hebben ze krk boxen van echt iets van 450 per stuk. Maar hij zei dat hij ook krk heeft voor thuisgebruik(en dus niet de professionele studio) voor 200. Dat is dan de krk rokit. Ik denk dat het t wel waard is om monitoren te kopen namelijk. Een koptelefoon is ook gewoon 200 euro minimaal.
Maar zijn er meer mensen die goede producties maken met de rokit?

Krk ben ik niet echt gek van, maar een hoop zweren erbij. Je kan ze ook tweedehands zoeken, zeker rokit wordt veel aangeboden (wel even op letten dat ze niet gebruikt zijn als dj monitor, want dan hebben behoorlijk te verduren gehad).
Een goede koptelefoon is zeker niet verkeerd, maar ik vind het erg vermoeiend.
Ik zou geduld hebben en zoeken naar een betaalbare tweedehands oplossing, je kan altijd upgraden naar een betere oplossing. Aan de andere kant, een goede koptelefoon is nooit een verkeerde oplossing, de mijne is al meer als 10 jaar in gebruik.

Voor 200 euro mag je helaas niet teveel verwachten en denk dat je snel wil gaan upgraden.

Ik woon vlak bij Alkmaar... Je bent van harte welkom om eens te kijken en verschil tussen verschillende oplossingen te ervaren. Waarschijnlijk spaar je dan even door :smeris:

Back