Patchbays: behringer px1000 VS neutrik nys spp-1

Rvooh

Gepokt en gemazeld
Die behringer px1000, is dat intern vergelijkbaar met de neutrik nys spp of is dit enkel uiterlijk?
26 euro vs 44 euro (thomann) maakt wel verschil als je er enkele nodig hebt.
nu heb ik zo van die "insert" componenten liggen voor erin, zou natuurlijk ook moeten passen in de px1000.
mensen die beide hebben en even kunnen toelichten?

Ik ben persoonlijk meer voor de Neutrik. De Neutriks "grijpen" je kabels wat steviger vast dan de Behringers. Aan de voorkant niet echt een groot voordeel, maar aan de achterkant van je rack een stuk minder kans dat er stiekum een van je kabels los gaat zitten. Bij de Neutriks is het vrij eenvoudig om de componenten (of hoe je het ook noemt) om te wisselen. Geen idee hoe dat zit met de behringers eigenlijk.

weet niet of het veel verschil maakt, maar kies zelf altijd voor neutrik: nauwelijks duurder en toch wat betrouwbaardere gevoelens bij

Ik heb zelf behringers gehad en die gingen toch na verloop van tijd wat kraken doordat de connectors wat losjes zijn. Behringers vervangen voor neutrik en 'never looked back'. Ik heb ze nu niet meer nodig, maar heb er toch nog 2 in mijn side rack hangen voor wat simpele patches (cd spelertje, dat recorder, dj setje) en ze doen het nog steeds prima!
Voordeel behringer is de switch bovenop om te stellen, dat moet je bij de neutrik doen dmv de modules anders te plaatsen.

Kort samengevat: neutrik

+1 voor Neutrik, zelfde ervaring met Behringer - gaat na een tijdje kraken - Neutrik niet.

Ik heb zelf behringers gehad en die gingen toch na verloop van tijd wat kraken doordat de connectors wat losjes zijn. Behringers vervangen voor neutrik en 'never looked back'. Ik heb ze nu niet meer nodig, maar heb er toch nog 2 in mijn side rack hangen voor wat simpele patches (cd spelertje, dat recorder, dj setje) en ze doen het nog steeds prima!
Voordeel behringer is de switch bovenop om te stellen, dat moet je bij de neutrik doen dmv de modules anders te plaatsen.

Kort samengevat: neutrik

Dat kan ik bevestigen. Ik heb zelfs een paar jaar geleden een Neutrik patchbay van DaGoose overgenomen, en die doet het nog steeds prima! Just sayin'...

Mvg.

CoolRunning

Welja heb zelf wel al 3 neutriks en heel tevreden mee. Maar doordat die px1000s zowat hetzelfde eruit zien vroeg ik het me gewoon af :) zoals gezegd, er komen toch hoofdzakelijk (neutrik) insert componenten in (die met de rode sockets), dus de originele connectors maken niet echt uit, ik vraag me vooral af of die neutrik componenten in een behringer passen dus

misschien kan behringer me vertellen waar ze die stickers besteld hebben ...

Yep, je kan ze in alle configuraties gebruiken door de patchmodules om te draaien en/of om te keren.

ik heb beiden gehad.de behringers hebben vrij losse contacten in de jacks.
de neutriks juist heel vast, ook niet fijn- al is het wel een stevig ding verder.

Heb hier nu een samson s-patch plus: super. echt veel beter dan de andere twee.

Ben zelf voor patchbays aan het kijken en hoor inderdaad veel goeds over de Samson s-patch plus. Wel duurder, maar buiten de robuustheid nog een groot voordeel: je kan de verschillende modes gewoon vooraan instellen op het panel.

Hier momenteel 3 stuks Samson S-Patch Plus in gebruik. Zeer tevreden over. Extra handig is dat de functionaliteit (normalized, HN, passthrough) is te schakelen vanaf het voorpaneel. Dus eenmaal ingebouwd hoef je om te wijzigen niet eerst uit te bouwen. Simpelweg achter en/of voor kabels omsteken en mini-schakelaartje omzetten.

Back