[Dub Techno] Natan Vance Featuring Mystic Man - RFID

Ik ben zelf druk bezig met mijn nieuwe track: 'Calling Anunnaki", een akoestisch klinkende reggae-dub met meerstemmige vocals... RFID is nu in jouw handen... :)

Lekker sfeertje! En die rammelende ritmes dragen enorm bij aan de sfeer. Niet alles hoeft strak op de tel. Juist dat lome, achter in de tel gevoel hou ik zelf ook erg van :).

In de mix zit wel iets wat ik niet helemaal fijn vind luisteren. Ik kan m'n vinger er niet helemaal op leggen, maar het laag rommelt een beetje in elk geval. De reverbs hebben ook allemaal erg veel laag, het zou kunnen dat die de overige bassen wat in de weg zitten. Hier en daar wat botsende frequenties weg halen uit de reverbs kan helpen zonder dat je de sound daarmee vernacheld. Je zorgt dan puur voor wat meer ruimte in de mix.

Lekker sfeertje! En die rammelende ritmes dragen enorm bij aan de sfeer. Niet alles hoeft strak op de tel. Juist dat lome, achter in de tel gevoel hou ik zelf ook erg van :).

In de mix zit wel iets wat ik niet helemaal fijn vind luisteren. Ik kan m'n vinger er niet helemaal op leggen, maar het laag rommelt een beetje in elk geval. De reverbs hebben ook allemaal erg veel laag, het zou kunnen dat die de overige bassen wat in de weg zitten. Hier en daar wat botsende frequenties weg halen uit de reverbs kan helpen zonder dat je de sound daarmee vernacheld. Je zorgt dan puur voor wat meer ruimte in de mix.

Bedankt Dave!8) Ben blij te horen dat er nog zijn die van contra ritmes houden.;)

Ik zal eens kijken wat ik aan die rommelige laag kan doen. Misschien een hipass of een parametric eq op de reverb zouden kunnen verhelpen dat de frequenties elkaar in de weg zitten.

Goeie tip alvast, hier kan ik iets mee doen!:peukie:

Nieuwe riddim versie! 8>
Heb de rimshot aangepast en een "mid 2 side" op de lage frequencies toegepast zodat er plaats is voor de kick in het stereobeeld. Ook zit er een sidechain en wat eq op de lagere reverb - kwestie van de lage tonen wat ademruimte te geven.:L

https://soundcloud.com/natanvance/rfid-v2

Lekker plaatje! Like!

Lekker obscuur, maar het heeft veel te veel bas. Een beetje á la Rhythm and Sound... Maar een leuk idee, sfeer zit er goed bij elkaar.

Lekker obscuur, maar het heeft veel te veel bas. Een beetje á la Rhythm and Sound... Maar een leuk idee, sfeer zit er goed bij elkaar.
Bedankt om te luisteren Pablo!:) Ik moet schuld bekennen wat de bassen betreffen, ik heb ze graag diep en luid.:L

Back