Instrumenten kopen via Craiglist

hajohoek

No techno in this room
Beste allemaal,

wie van jullie heeft weleens zaken gedaan via de website craiglist? Dit is internationale advertentiewebsite met regelmatig leuke advertenties op synthgebied:

Craigslist is een gecentraliseerd netwerk van online gemeenschappen in de Verenigde Staten, waar advertenties staan die door ieder willekeurig persoon geplaatst kunnen worden, zoals vacatures, huizen, contactadvertenties, aan- en verkoopadvertenties en curricula vitae.

Bijvoorbeeld:
- een memorymoog plus voor 1200 pond
- minimoog 1000 pond
- moog modular uit 1972 voor 1900 pond
- roland jupiter 8 voor 1300 pond

Het aanbod varieert per stad en er zijn vestigingen door heel de wereld. Iemand ervaring mee?

groeten Hajo

Wel eens via deze site een deal gemaakt voor een perfecte CS80 van 2000 uk pond.
Uiteraard geen contact meer gekregen toen ik hem wilde ophalen en de betaling ter plekke wilde doen.

Maar de z-divider en mo-doubler waren nog helemaal werkend, dat wel.

de zelfde valkuilen als iedere online 2e hands site, dus goed je huiswerk doen en zekerheden stellen

Tsja, met dat lijstje geef je zelf al aan dat die craiglist flink vervuild is door scammers. Ik zou het nooit doen vanuit Europa.

Inderdaad, geldt hetzelfde voor als andere tweehands sites. Ik neem aan dat als hier een paar mensen zeggen dat ze er nooit problemen mee hebben gehad dat je dan klakkeloos een hoop geld over gaat maken naar het buitenland?

Je kan nog zoveel proberen te achterhalen dat de persoon het product ook daadwerkelijk (werkend) verstuurd, maar toch blijft het een risicofactor als je het niet zelf ophaalt.

Dit is vooral een Amerikaanse site en ik denk ik niet dat er veel Europeanen deze gebruiken. Van wat ik ervan heb gehoord en gezien lijkt me dat het merendeel van de aanbiedingen daar "to good to be true" zijn. Links laten liggen, zeker aangezien een ophaling in persoon er niet in zit.

Heb er trouwens wel een paar keer op gekeken, maar ik vind het vaak maar erg onduidelijk en er staat veeeeeel spam op! Dan vertrouw ik het niet helemaal..

Als je toch toevallig in de USA moet zijn dan kan het geen kwaad om de lokale Craigslist te bekijken. Op die manier heb ik een mooie Moog Opus 3 gekocht en voor een redelijke prijs. Wel oppassen dat je niet naar een al te onveilige buurt gaat en uiteraard zelf gaan kijken.

Ok dus heel wisselende ervaringen. Met name advertenties in de uk lijken me interessant. Zijn er echt fakers met vintagesynths die proberen je geld uit je zakken te kloppen? Ik denk dan meer aan nigerianen die in slecht engels je een iphone voor een habbekrats te verkopen via email. Ik ben het met jullie eens dat je je huiswerk moet doen en een local pickup moet regelen, contact via skype, echt telefoonnummer etc. Ik vind sommige prijzen ook to good te be true maar lees ook wel goede ervaringen.

mocht er een Jupiter 8 op een amerikaanse craigslist staan voor 1200$ of in engeland voor 1300 pond ofzo...wat heus wel een keer gebeurd...dan is die zo weg en denk ik niet dat zo een gast allemaal moeilijk gaat doen met iemand uit het buitenland

Ik denk dat je meer kans hebt op het prikbord van de Albert Heyn ofzo :D

Zijn er echt fakers met vintagesynths die proberen je geld uit je zakken te kloppen?

Hééél veel. Je moet erg op je hoede zijn met synths, want daar zitten echt veel scammers tussen. Topsynth voor een lage prijs: code rood.

Dat lijstje wat jij geeft: donkerrood. Meer nog: het zou me ongelooflijk verbazen moest ook maar één daarvan geen scam zijn.

Bottom line is zoals altijd, je krijgt gewoon nergens een goeie ouwe synth voor een spotprijs. Forget it!
Als je nog steeds denkt dat er overal nog oude werkende spullen op zolders liggen dan ben je behoorlijk naief.

toch blijkt het maar weer dat mensen graag sprookjes voorgeschoteld krijgen en vragen naar de bekende weg. Even eerlijk voor TS had je überhaupt gehoopt op een ander antwoord?

Back