Diverse High end materialen gezocht!

Status
Please reply by conversation.

Pimpampeter

Muziekfabriek
Voor onze studio uitbereiding, zijn we nog op zoek naar wat spullen. Zijn lastig 2e hands te vinden op internet, dus wie weet lukt het op deze manier.

- Cranesong Avocet in goede staat
- Cranesong Flamigo dual mic pre amp
- Tubetech CL1b
- Waves MaxxBCL
- Bryston 4b ST of SST voor scherpe prijs

Enne: Nee, heb niet de lotto gewonnen ofzo. Is ook een langere termijn plan. Maar je weet nooit wat er voorbij komt...

Nog maar ns een skopje

Voor de studio zoek ik de volgende zaken nog:

- Tubetech CL1b
- Tubetech SMC2B
- Tubetech PE1 C
- Waves MaxxBCL
- Bryston 4b ST of SST voor scherpe prijs
- Universal audio 1176LN (mag de nieuwe versie zijn)

Tips zijn welkom! ;)

Nog maar eens een schopje:

Veel dingen inmiddels gevonden, maar de wensen zijn weer veranderd. Altijd wat natuurlijk.

Ik zoek nog:

- Universal audio 1176LN (mag de nieuwe versie zijn)
- Universal audio LA3A (liefst 2)
- Lynx AES16e pci-e kaart
- SSLogic XLogic SuperAnalogue Channel Strip (de oude 9000 channelstrip waar de plugin van afgeleid is)

Wie o wie

Ik heb een IGS audio ALTER te koop.... is een zeer goeie 1176 clone met een paar extra's zoals sidechain en parallel mix

Ik heb een IGS audio ALTER te koop.... is een zeer goeie 1176 clone met een paar extra's zoals sidechain en parallel mix

He Evan, Thanks voor het meedenken, maar zoek de echte units. clones zijn er genoeg te krijgen, maar die behouden helaas hun waarde niet.

Lynx AES kaart inmiddels voorzien, en de 1176's ook. Toch ook weer wat nieuwe gear die ik zoek.

- TC electronic Finalizer 96K
- Universal audio LA3A (liefst 2)
- SSLogic XLogic SuperAnalogue Channel Strip (de oude 9000 channelstrip waar de plugin van afgeleid is)

Nou niet echt spul wat je nog in de kast heb liggen ofzo, maar wie weet...

Wat is nu eigenlijk de latency met een Finalyzer in de praktijk.. (Mocht je em voor 'stems' of op een bus gebruiken bv..)?

MacGyverGear: Voor stems uitbussen tijdens het mixen/master is latency toch eigenlijk geen issue? Ik gebruik de I/O plugin van Logic om shit door analoge apparaten heen te jassen, daarmee kan ik de externe chain gewoon 'pingen' en compenseert hij automatisch de latency.

Eh.. ken logic niet maar in Cubase kan ik, voor zover ik weet niet een delay compensatie toepassen.. het is ASIO voor en ASIO na maar ik draai nog met 5, misschien dat het in 7 wel kan,. heb niet echt zin om te upgraden .
Ableton kan het iig wel :) Ook de midiclock, maar vroeg het me gewoon af.
Als je het zou willen gebruiken op, laat zeggen een drumcomputer en een bas synthje die meelopen met DAW is midi sowieso de sloppy factor in het geheel :)

Eh.. ken logic niet maar in Cubase kan ik, voor zover ik weet niet een delay compensatie toepassen.. het is ASIO voor en ASIO na maar ik draai nog met 5, misschien dat het in 7 wel kan,. heb niet echt zin om te upgraden .
Ableton kan het iig wel :) Ook de midiclock, maar vroeg het me gewoon af.
Als je het zou willen gebruiken op, laat zeggen een drumcomputer en een bas synthje die meelopen met DAW is midi sowieso de sloppy factor in het geheel :)

De latency die het routen vanuit je daw door hardware bovenop de asio latency gooit is heel makkelijk te achterhalen.

Spoor met wav meteen naar de master.

Spoor met de zelfde wav met een external Insert eroverheen ook naar de master.

Een van de sporen fase 180 graden draaien en beide sporen tegelijk afspelen, nu latency toepassen op het spoor met external insert tot beide signalen niet meer of bijna niet meer hoorbaar zijn, nu weet je wat de latency van de hardware is die je als Insert gebruikt.

Alle analoge Insert gear (compressors filters) hebben bij mij ongeveer 51 samples latency (op 44.1khz) , digitale gear (multifx) zo uit m'n hoofd variërend van 120 samples tot 150.

oeps, dat was je vraag niet zie ik, ik maak eruit op dat je dat wel wist. inderdaad in ableton doe ik dit zo. cubase geen idee. Pingen in logic is wel heel luxe dat kende ik nog niet.

Status
Please reply by conversation.
Back