[EDM] Gloomer - Bla Bla Bla

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
Hey luitjes, ik had hem al eens gepost bij de k*tnummers, maar hij is af en ik wou hem fatsoenlijk met jullie delen.

Wat vinden jullie ervan ? 't Is een aankondiging voor mijn nieuwe cd, Dystopia pt IV 8~

Ik moet eerlijk bekennen, dat ik het eerst niet snapte. Dus heb ik een paar andere nummers beluisterd op je YT kanaal en nu past ie in het plaatje.:)
Ik herinner me ook dat je zei dat elk nummer zoals een pagina is uit je levensboek. Dat is een belangrijk gegeven en schept wat mij betreft ook meer duidelijkheid van hoe naar je muziek te luisteren.

Bla Bla Bla is zo'n opmerkelijk nummer. Als iemand nog nooit iets anders van jouw gehoord heeft en dit als introductie op z'n bord krijgt, dan zal die persoon ook niet snappen waar het om gaat. Het is zoals een pagina scheuren uit een boek die je niet gelezen hebt en dan proberen te snappen waarover het gaat. Dat lukt natuurlijk niet.

Andere van je nummers zijn dan wel meer toegankelijk en zit het meteen ook goed, ongeacht of je de andere kent.

Wat ik heel knap vindt is dat je terug tot de essentie van de New Beat gaat, maar dan met de Gloomer stempel erop.

Voor zij die het snappen, heel knap - voor de anderen: Bla Bla Bla.;)

Proficiat met je aankomend project Dystopia pt IV, daar klink ik op.:mega:

Yep, alles wat je hoort is wel degelijk de bedoeling.

Die autopanning had ik als feedback gekregen, dus ik heb dat maar gedaan.. ;)

Thanks man, van harte ! :biertje:

Die autopanning vind ik in dat geval flink slechte feedback ^^. Het kan mooi zijn, maar niet op alle percussie tegelijk. Ik vind het onrustig luisteren. Ook omdat de panning niet in tempo gebeurd. Ik zou met name de clap bijv. lekker uit de panning weghalen ;).

Verder moet ik enorm lachen om het blabla sampletje, hopelijk is dat de bedoeling :D Erg droog! En verder klinkt het gewoon lekker. Toffe sounds, toffe apbouw en breaks. En lekker eigen door dat sampletje :)

En natuurlijk bla bla bla

Vind em wel lekker. Inderdaad lekker veel New Beat invloeden, en da's altijd goed.
Doet me wel wat denken aan Tragic Error (Bla-Bla sample) en Amnesia (de bassline).

Ga zo door :D

Mvg.

CoolRunning

Thanks voor te luisteren Raphie ;)

Heb jij goede oren man :)

Ik heb de Vengeance sample collection gekocht gisteren, dus ga je nog veel van zulke samples horen ;)

Niet persoonlijk naar jou toe, ieder maakt muziek op z'n eigen manier.
Maar als je deze samples wekelijks tegenkomt, dan is het heel moelijk om nog een track te horen/beoordelen. je ziet dan gewoon de DAW blokjes met lopps voortschrijdend stapelen in je hoofd ipv dat je de track nog op waarde kan schatten.

Ja Raphie, jij hoort dat wel, maar ik maak geen muziek voor producers, ik maak muziek voor mensen die zelf geen muziek maken. Die sample collection heeft me 2.139 euro gekost, dus ik ga er gretig gebruik van maken.. vooral van uplifters en downlifters.. Thanks voor de feed ! ;)

moet je ook zeker doen, als je stukjes kleiner knipt dan wordt het minder herkenbaar, alle uppers en downers ken ik niet uit m'n hoofd hoor :D dus daar kan je me nog steeds mee verassen.

Ja Raphie, jij hoort dat wel, maar ik maak geen muziek voor producers, ik maak muziek voor mensen die zelf geen muziek maken. Die sample collection heeft me 2.139 euro gekost, dus ik ga er gretig gebruik van maken.. vooral van uplifters en downlifters.. Thanks voor de feed ! ;)

Goeiendag zeg, wat een geld zeg.

Is het hobby voor jou of werk?

Paul

hobby uiteraard :)

Maar jullie moeten weten dat ik al 9 jaar met FL-studio bezig ben, en al 9 jaar geripte Vengeance-pakketten gebruik. (Torrentz)

En nu met een deal te hebben met Xenomorph Records wou ik mijn gemoedsrust sussen met dat pakket aan te schaffen. Nu hoef ik me geen zorgen meer te maken.. Peace of mind dus ;)

Dat vind ik een uitstekende reden! en alleen al daarom respect voor je werk en je keuze! (serieuze noot hier! ik heb hier echt bewondering voor iemand die wél de daad bij het woord voegt! top!)

Back