Reaktor vraag

eduard

Stamgast
Hoi,

Een vraagje over Reaktor.
Is het ook mogelijk om values geleidelijk ergens bij te laten tellen, zonder dat je zelf aan een knop of fader zit?

Dus stel dat ik bijvoorbeeld een delay module gebruik, en op de delay time een "constant" van 5 heb.
Nu wil ik bij die 5, een 6 optellen.
Niet in 1 keer, maar geleidelijk, het liefst ook nog eens BPM sync opties.

Ik krijg het niet voor elkaar met een LFO of envelope filter.
Hoe is dit het meest efficient te doen?

Hopelijk kan iemand me verder helpen.

lfo , of eg met een s/h ?
sequencermodule erbij ?

Hoi,

Ja dat dacht ik dus ook.
Maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik zal ongetwijfeld iets verkeerd doen.
Maar ik zie niet wat.
Hieronder een screenshot van mijn ensemble.
Zie je er iets aan?

s45p.png

wil je vloeiend of en stappen. ik zou een lfo optellen. die kan je eventueel syncen ect. de uitgang kan je ook door een quantiser halen om stapsgewijs te gaan.
wat je nu doet. dan moet je wel een midi trigger geven.
je kan ook de env triggeren met een sync clk.

ik begrijp niet waarom je die ingewikkelde constructie met die compare erin gebouwd hebt ?
en misschien de stapsgewijze verhoging, die je via de adsr/ a-e- /+ weg de delaytijd wilt laten beinvloeden, eens anders opzetten ?
begin eens met een langszame blokgolf lfo , met zomin mogelijk ertussen en kijk of de tijd zo mee veranderd .
bouw daarna mbv bv lfo/ eg "een trapje" ( sample en hold constructie ) en kijk of die ook de delay tijd beinvloed
zo zou ik het opbouwen...

op de x van crossfade even een knob aansluiten als ie op 0.5 staat moet het werken.

jammer dat ik niet thuis zit. anders kon ik ff voorbeeldje posten.
numeric readouts en level meters plaatsen kan ook helpen om te zien wat er gebeurd. deze macro zou ik ook mono doen trouwens. ( monopoly )

Ik heb zo goed als voor elkaar nu.
De EG telt langzaam de waardes op voor de delay tijd.
Bedankt voor de tips iedereen.

Is er nog 1 dingetje wat ik niet helemaal begrijp.
Ik gebruik de delay module om korte loopjes te maken.
Als ik bijvoorbeeld een 1/4 loopje maak van het inkomende signaal en tel hier waardes bij op met een knop, gaat hij het loopje stretchen om de snelheid te veranderen.
Als ik het zelfde doe, alleen dan met een EG, gaat hij het loopje sneller afspelen door de snelheid te veranderen (logisch), zodat ook de pitch veranderd.

Ik vind het stretch effect veel mooier.
Kan ik dit ook voor elkaar krijgen met een EG?

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd.

Het portamento effect is inderdaad gelukt.
Ik zit alleen nog met deze vraag:

Is er nog 1 dingetje wat ik niet helemaal begrijp.
Ik gebruik de delay module om korte loopjes te maken.
Als ik bijvoorbeeld een 1/4 loopje maak van het inkomende signaal en tel hier waardes bij op met een knop, gaat hij het loopje stretchen om de snelheid te veranderen.
Als ik het zelfde doe, alleen dan met een EG, gaat hij het loopje sneller afspelen door de snelheid te veranderen (logisch), zodat ook de pitch veranderd.

Ik vind het stretch effect veel mooier.
Kan ik dit ook voor elkaar krijgen met een EG?

Het portamento effect is inderdaad gelukt.
de LPF kan op elke amplitude worden toegepast, dus alle diepteregelingen/intensities...
je bedoeld dat je de toonhoogte niet wil veranderen maar wel de snelheid van het loopje?

Voor loopjes is de delay niet geschikt. Je kan ff
kijken naar de glex dingen van tim exile, zitten bij de core mudules dacht ik zo.
Die kunnen stretchen enzo. Die zijn er voor live looping bedoeld en kan je alle kanten mee op

Back