Mijn ervaring met M-Audio was dat ze schreven dat ik maar een nieuwe MidiSport moest kopen. De eerste (geel/blauwe) was verouderd en de Anniversary Edition had een andere chip, dus het oude model deed het niet op de driver van de nieuwere. Toen heb ik de MidiSport verkocht en een MOTU gekozen. Blijkbaar kreeg M-Audio zoveel klachten hierover dat er later toch een Beta en nog later nog een officiële 64-bit driver kwam. Maar toen was ik dus al afgehaakt.
Punt is dat bv ECHO het zo voor elkaar heeft dat ze voor een hele range apparaten voor bv én WinXP, én Vista én W7/8 zowel 32-/64-bit toekunnen met maar 1 driver. Zij steken dus meer moeite in 1 goede driver en besparen zich in het vervolg heel veel ellende ten opzichte van merken die voor ieder apparaat weer een nieuwe driver (moeten) ontwikkelen. En dat proces begint waarschijnlijk al op de tekentafel voor de hardware.
Als je als bedrijf voor je volledige portfolio toe kunt met 10-20 drivers, kun je die ook up-to-date houden. Als je er op een gegeven moment zeg eens meer dan 50-60 hebt, wordt het idd een moeilijk verhaal.
En het levert wel veel mond-mond reclame op en een goede reputatie vs een slechte........ Dus in eerste instantie is er misschien geen direct financieel gewin/kostenbesparing, maar op de lange(re) termijn denk ik zeker wel.