Don't You Worry Child - Acoustic/Orchestral Cover

KeyboardMaster

Ingeburgerd
Even iets anders dan alle synthpret. Het nummer behoeft denk ik geen uitleg. De gebruikte zang is gelijk de eerste take. Wanneer de zangeres wat meer tijd heeft ga ik nog een keer opnemen. Er zitten nu nog wat kleine onzuiverheden in.

Voor degene die halverwege denken 'wat is dat voor gejengel,' in het instrumentale tussenstukje maak ik gebruik van een Chinese viool (Erhu). Alle geluiden komen uit Logic X. Ik hoor graag jullie feedback.

Enjoy!

ze heeft een mooie stem, niet altijd de beste takes, maar zeker wel potentie
verder vind ik de piano erg "keyhboardachtig bruiloften partijen gespeeld" kreeg er nou niet echt kippevel van.

Als laatste werkt de huidige singer/songwriter crisis ook niet echt mee. Je wordt op Yourtube en TV doodgegooid met dit soort semi emo huisvlijt. overdaad schaadt, misschien dat Giel er nog wat mee kan.

Heb je het nou echt over de "singer songwriter crisis"?

Je maakt toch gewoon wat je wilt.....de ene maakt dikke tracks en de ander slappe trance uit vervlogen jaren, who cares.

Het is nogal hip om top40 hits om dit moment "mooi klein" te maken. Ik heb daar persoonlijk weinig mee. Jij meer begrijp ik?

Op zich niks mis mee maar inderdaad, dit soort songs zijn er als 13 in een dozijn (ik heb het dus over de "Please Listen To ME"-stijl :erm: ).
Ik begrijp ook Raphie's reactie van YouTube semi emo huisvlijt.
Smaken en kleuren verschillen nu eenmaal voor iedereen (gelukkig maar ;) ).
Maar het creƫren, uitwerken, recorden, mixen etc. van dit nummer maakt je natuurlijk een ervaring rijker om te gebruiken in een volgende song :eureka: .

Cheers,
Exo. :mega:

Edit: Gooi die Chinese viool maar in het haardvuur. Het knettergeluid dat ze zal maken is naar mijn mening mooier dan de klank die ze nu voortbrengt }:| .

Het is nogal hip om top40 hits om dit moment "mooi klein" te maken. Ik heb daar persoonlijk weinig mee. Jij meer begrijp ik?

Ik heb er kwa muziek weinig mee, maar wat heb je aan de reactie dat er een "crisis" is?
En daarnaast is het ook nog hip.....

Iedereen bedankt voor de geleverde commentaren. Even voor het perspectief: ik heb niet echt een eigen stijl. Ik maak het liefst elke dag iets volstrekt anders (van house tot pop en klassiek). De opmerking dat het een beetje mainstream klinkt vat ik op als een compliment, want dat is ook mijn doel ;-)

Op wat zwakke momenten qua zang na, vind ik dit best goed gelukt. Wel erg zoetsappig allemaal, maar goed, busladingen mensen zullen dit erg mooi vinden. Misschien is het nummer iets te lang nog na de 'break', het meeste is vooral herhaling.

De sound van die viool vind ik wel tof.

Klinkt gewoon lekker hoor, niet erg gewaagd arrangement maar dat hoeft ook niet, het gaat vooral om haar zang.

Mijn enige tip is dat de zangeres net onder haar stembereik moet zingen in het couplet. Mss de hele track 1 of 2 noten omhoog transporteren en haar dan opnieuw laten inzingen. Dat dat afwijkt van het origineel is niet erg toch?

Back