Mijn eerste ''Vintage'' post

Kevin

Tis niet te gleuven
Tadaaaa!! Mijn eerste thread in dit ''vakje''
Ben 2 jaar geleden van Hardware naar Software overgestapt maar toen ik gisterenavond een advertentie op Marktplaats zag waarin stond ''Korg Synth 125€'' moest ik toch ff kijken....
En wat denk je wat er van plaatje bijstaat ?:D :D

Jawel een MS-10 in zeer goede staat !! Vandaag ff opgehaald in Weert keurig het volledige bedrag betaald en roetsj :yamaha: terug naar Tilburg en hij doet het perfect!
Nu vrees ik alleen dat ik zoiets nooit meer zal meemaken ik bedoel is toch best een koopje....
Zijn er hier nog meer mensen die afgelopen jaar zoiets hebben meegemaakt ?

p.s. weet iemand hoe ik aan MS-10 patchsheets kan komen krijg namelijk niet veel gevonden....

Attachments

• ms10 small.jpg
    ms10 small.jpg
    16,2 KB · Bekeken: 149
Hehe
Was van een oudere man in een rustieke buurt in Weert waar volgens mij wel pingels hangen....
Hij wist het type niet eens :confused:
Enigste wat ie wist was dat er leuke geluidjes uitkwamen :D
Dus ff een korte documentatie over het beessie gegeven en betaald en terug naar huis (hij ging weer naar zijn CD van Bach luisteren denk ik ;) )

Ik ook ik heb een ms10 voor 100 euro weten te scoren wat d8 je daar van!

ik heb ook evt de patchsheets voor je!

pb me!

Gewoon houden. Je zult na een tijdje merken dat hardware veel beter klinkt dan software. :duivels:

Origineel geplaatst door DJ @tiq
Ik ook ik heb een ms10 voor 100 euro weten te scoren wat d8 je daar van!

ik heb ook evt de patchsheets voor je!

pb me!

Muwahahahaha! Baas boven baas. Ik heb hem gratis. Eerst in bruikleen van een gitaarfreak (ex-collega) die hem in zijn schuur had staan. Toen hij vertrok bij mijn werk, zei hij dat ik hem mocht houden.

Ik heb een flink aantal patches van internet geplukt, maar ik kan de site nu niet meer vinden. Ik zal nog eens goed zoeken.

Origineel geplaatst door synthiaks
Tof voor je man!:D Veel plezier met dit bakkie:peukie:

Nou Nou Ik heb al veel plezier :D
Ik wil niet zeggen dat ik de MS-10 ooit onderschat heb maarre wat een lekkere sounds kun je er mee maken zeg ! En dat met 1 vco !
Heb wel eens met een MS-20 mogen spelen maar ja dan ga ik altijd ff aan dat filter draaien en wat met die osc's spelen maar patchen nog niet diep ingedoken..
Heb ook een MS2000r gehad die toen weleens bestempeld werd als de MS serie van 2000 maar die kan hier niet aan tippen hoor ondanks de Patchmogelijkheden die erop zaten (als ze er datzelfde karakteristieke filter hadden ingebouwd wel maar ja...)
De enigste synth die ik qua filter in de buurt vind komen is toch wel in Software de MS-20 Emulatie in Reaktor het filter komt dan dicht in de buurt..
Hiero nog een fotootje in vol ornaat zojuist gemaakt van het beessie
**** In elk geval weer een MS-10 freak erbij :halleluja ****

Tja sorry hoor maar ik kan het nog steeds niet geloven :z (laat me a.u.b. lekker verder slapen:D)

Attachments

• ms-10 front.jpg
    ms-10 front.jpg
    38,6 KB · Bekeken: 110
zijn er nog meer mensen die patches hebben ik heb alleen de originele uit het boekje??????????

Re: Mijn eerste ''Vintage'' post

Origineel geplaatst door Kevin
Tadaaaa!! Mijn eerste thread in dit ''vakje''
Ben 2 jaar geleden van Hardware naar Software overgestapt maar toen ik gisterenavond een advertentie op Marktplaats B]

Gefeliciteerd!
Effeuh !!,een Doepfertje MCV4 aanschaffen en knallen met die Korg.

Hardware vintage is een verslaving!:duivels:

Origineel geplaatst door Raheem23
Meer patches voor een MS10 !?? :confused:
Gewoon aan die knoppen draaien man, het is geen JV1080!

idd!! Leuk bakkie, ja! 'k Gebruik 'm zelf alleen te weinig[lees: niet] naar m'n zin..
Gefeliciteerd met je mazzeltje!

Na ff wat beter gezocht te hebben heb ik eindelijk patchsheets gevonden voor de MS-10.
Hieronder 2 links naar site's die wat met de MS-10 te maken hebben voor de volgende gelukkige die ooit in het bezit mag komen van de MS-10 of MS-20.......

MS-10 Site
Korg Monophonic Synthesizers

Back