Juno 2 met wat mankementjes; wat is een goeie prijs ?? en beetje te maken ?

cykiq

Stamgast
Heb deze gespot:

"Voor de liefhebber. Juno 2
3 toetsen in de lage en hoge regionen en de pitchveer zijn defect, maar je kan de synth natuurlijk via midi koppelen aan je master keyboard. Net als een module dus. Alles werkt verder goed."

wat is een goeie prijs voor deze synth , en is het een beetje makkelijk te repareren voor iemand met 2 linker handen en geen verstand van zulke electronica ??

Alvast bedankt !

CkQ

Re: Juno 2 met wat mankementjes; wat is een goeie prijs ?? en beetje te maken ?

Origineel geplaatst door cykiq
Heb deze gespot:

3 toetsen in de lage en hoge regionen en de pitchveer zijn defect, maar je kan de synth natuurlijk via midi koppelen aan je master keyboard. Net als een module dus. Alles werkt verder goed."

wat is een goeie prijs voor deze synth , en is het een beetje makkelijk te repareren voor iemand met 2 linker handen en geen verstand van zulke electronica ??

Alvast bedankt !

CkQ

pitchveer geen idee

die toetsen die geen toon geven zijn mischien makkelijk te repareren. de juno2 heeft nogal wat problemen met aftertouch, en als je die contactjes reinigt (wel lastig om te openen, vertrouw me, ik ben er een avond aan bezig geweest) zullen ze wel weer werken...

Toen ik deze thread opende wist ik al vrijwel zeker dat het de toetsen zijn, een zwakke plek bij de Juno 2 zeker nu de jaartjes beginnen te tellen. Ik denk dat het inderdaad met schoonmaken wel te fixen zal zijn, maar met 3 rotte toetsen blijft de kans aanwezig dat er 1 permanent stuk is.

De pitchbender is ook tegelijk de modulatiebender. Ik vermoed dat hij dan ook iets ingewikkelder in elkaar zit dan het gemiddelde pitch of modulatiewiel omdat ie zowel horizontal als verticaal geveerd is. Ik zou even met Roland bellen of ze die veertjes wellicht nog hebben, sommige dingen hebben ze nog wel eens op voorraad, zeker als het om dingen gaat die niet zo heel vaak stuk gaan.

De bender heeft in het midden een dood stuk, het is dus niet zo dat je meteen van toonhoogte veranderd als je hem een stukje naar links drukt, je zou hem provisorisch kunnen fixen door hem vast te plakken, je hebt dan geen last van noten die net een beetje vals zijn.

Ik zou in ieder geval wel zwaar af proberen te dingen op het apparaat. De pitchveer gaat sowieso gekloot worden en er is geen garantie dat je de toetsen weer gefixed krijgt. Bedenk bij jezelf maar wat je over hebt voor een MKS-50 die te veel plaats inneemt ;)

Thanx so far.. :okdan:

Bestaat er ook een reparatie-service
voor instrumenten van deze leeftijd ?

en zo ja is dat een beetje te betalen
mocht er een en ander permanent kapot zijn ??

en what about de prijsindicatie ??
geef eens een richtlijn, heb echt de ballen verstand
van deze meuk, :confused:ben dus gewoon 100% -groen als gras- newbie.
Ben nooit echt verder dan FT2, ModPlug-tracker en beetje Fruity Loops
gekomen, kweet dus echt niet wat je voor een dergelijke synth dient
te betalen...

Gracias

Een MKS-50 gaat voor tussen de 150 en 250 euro weg voor zover ik weet. Goedkoper of duurder kan ook maar dan is het mazzel of woekerprijs. Hou verder in acht dat een programmer de PG-300 nog 150 tot 350 euro bij deze prijs kan voegen, de programmer is redelijk zeldzaam.

Een 100% Juno-2 zonder programmer maar met catridge etc. max 450 euro. Echt max. Er zijn mensen die oude synths repareren, ook hier op het forum, van die prijzen heb ik geen verstand. Maar dat zijn gewoon freaks die het ook gewoon echt kicken vinden om aan die oude bakken te prutsen, en de Alpha Juno is weer niet zo heel erg interessant door het gebrek aan knoppen en de digitale controle ipv voltage. Dus ja.

Gooi eens een balletje op in de chat. Ik weet iig dat Senso wel het een en ander van reparaties en modificaties af weet. Maar er zijn er hier zeker meer die het kunnen.

Oh ja ik weet wel van een gast die in ieder geval beweerde hem bij Roland te hebben laten servicen, Hamunaptra van het Enzyme label als je dat wat zegt. Ik zou in ieder geval ff beginnen met morgen Roland op te bellen, want voor de veertjes heb je volgens mij de Roland veertjes zelf nodig.

Klopt ik ben blij dat ik nog het zelfde geld voor mijn Juno 1 heb gekregen als wat ik er voor betaald heb. Er zijn alleen een hoop mensen die er een tijd geleden een hoop geld voor hebben betaald omdat ze niet aan te slepen waren omdat er blijkbaar in iedere Hardcore track zo'n ding moest zitten.

Origineel geplaatst door bikkel
Een MKS-50 gaat voor tussen de 150 en 250 euro weg voor zover ik weet. Goedkoper of duurder kan ook maar dan is het mazzel of woekerprijs. Hou verder in acht dat een programmer de PG-300 nog 150 tot 350 euro bij deze prijs kan voegen, de programmer is redelijk zeldzaam.

Een 100% Juno-2 zonder programmer maar met catridge etc. max 450 euro. Echt max. Er zijn mensen die oude synths repareren, ook hier op het forum, van die prijzen heb ik geen verstand. Maar dat zijn gewoon freaks die het ook gewoon echt kicken vinden om aan die oude bakken te prutsen, en de Alpha Juno is weer niet zo heel erg interessant door het gebrek aan knoppen en de digitale controle ipv voltage. Dus ja.

Gooi eens een balletje op in de chat. Ik weet iig dat Senso wel het een en ander van reparaties en modificaties af weet. Maar er zijn er hier zeker meer die het kunnen.

heb die juno hier staan :p de velocity op een toets is kapot verder werkt ie perfect!

Re: Juno 2 met wat mankementjes; wat is een goeie prijs ?? en beetje te maken ?

Origineel geplaatst door cykiq
Heb deze gespot:

Alvast bedankt !

CkQ

:D:D

Verdomd,...die heb ik gister (30 Juli dus) opgehaald. Voor 170 eurootjes, vond ik nog wel ok.

Anyway, hij doet 't nog prima, alleen 3 toetsen doen het niet, maar da's niet zo'n ramp. Doe dat toch via een master keyboard. En de pitch werkt wel gewoon, alleen als je hem naar de rechterkant draait, dan veert 'ie niet automatisch terug. Naar links doet 'ie wel gewoon, dus zal wel een veertje zijn.

Misschien eens een keer kijken of er wat aan te repareren valt, maar hoeft niet zonodig. Wil ook eigenlijk de PG-300 ervoor aanschaffen, want het editten is best een irritante klus met dat alpha dial, ik vind dat maar niks.

Hehe, lekkah tof vanzr !! :stupid

ah well, suits me for beeing so traag :P

c-je wel op ucp

ckq

Re: Re: Juno 2 met wat mankementjes; wat is een goeie prijs ?? en beetje te maken ?

Re: Re: Juno 2 met wat mankementjes; wat is een goeie prijs ?? en beetje te maken ?

Origineel geplaatst door vanZr
:D:D

Verdomd,...die heb ik gister (30 Juli dus) opgehaald. Voor 170 eurootjes, vond ik nog wel ok.

Anyway, hij doet 't nog prima, alleen 3 toetsen doen het niet, maar da's niet zo'n ramp. Doe dat toch via een master keyboard. En de pitch werkt wel gewoon, alleen als je hem naar de rechterkant draait, dan veert 'ie niet automatisch terug. Naar links doet 'ie wel gewoon, dus zal wel een veertje zijn.

Misschien eens een keer kijken of er wat aan te repareren valt, maar hoeft niet zonodig. Wil ook eigenlijk de PG-300 ervoor aanschaffen, want het editten is best een irritante klus met dat alpha dial, ik vind dat maar niks.

Dan zou ik ding repareren, en doorverkopen op het moment dat je een setje vindt want los zal je die PG-300 niet vinden de komende 2 jaar.

:eureka: Ja idd, repareren en doorverkopen dat ding !

(aan mij voor 200 eypo's uiteraard 8o) )

Re: Re: Re: Juno 2 met wat mankementjes; wat is een goeie prijs ?? en beetje te maken ?

Re: Re: Re: Juno 2 met wat mankementjes; wat is een goeie prijs ?? en beetje te maken ?

Origineel geplaatst door bikkel
Dan zou ik ding repareren, en doorverkopen op het moment dat je een setje vindt want los zal je die PG-300 niet vinden de komende 2 jaar.

Op zich geen gek idee, maarja...is allemaal geen haast bij verder, op de duitse E-bay ofzo moet er toch wel een opduiken denk ik. Het is zo ook wel te doen allemaal, alleen het werkt niet optimaal...helaas.

Maar zag eerder in deze thread al staan dat Roland bellen wel een optie is om aan onderdeeltjes te komen, en ik denk dat het wel zelf te fixen moet zijn....zo ingewikkeld ziet dat ding er eerlijk gezegd niet uit op het eerste gezicht, maar ik kan ernaast zitten natuurlijk :D

En Cykiq...helaas, ben nog niet van plan hem weg te doen :P, maar er moeten er vast nog wel meer te vinden zijn op marktplaats ofzo, en anders wel een mks-50. Probeer ook de duitse E-bay eens, daar staat echt veel vaak...alleen weet ik niet in hoeverre dat allemaal betrouwbaar is, maar ik geloof dat daar hier een thread over was.

Schop maar ff omhoog.

Zal waarschijnlijk niet meer uitmaken voor deze mensen, maar toch:

Ook mijn pitchbender bleef aan een kant hangen. Ik dacht dat het veertje gesprongen was, maar na openmaken viel het reuze mee.

Er zit een veer om de pitchbender heen, met aan beide kanten een langer uiteinde. Aan de pitchbender zitten twee soort van palletjes, waar de uiteinden van de veer achter moeten blijven hangen als je er mee tweakt. Bij mij was het uiteinde gewoon onder het palletje geschoven enbleef dus niet meer hangen. Ik heb m gewoon even naar boven geschoven en, hopla, hij doet het weer!

Nu nog een toets eruit krijgen die constant volledige velocity geeft. Dat is een moeilijker klusje!

Back