audio sporen op je mixer

Fatar

Drum Pad?
Hallo,

Eerste 2 vraagjes in 1:

Ik heb audio sporen die ik graag op een mixer wil laten samenkomen met de rest van mijn hardware. Nu kan ik bijv. de output van mijn audio kaart doorlussen naar de mixer. Ik deed dit met een tulp stekkertje met een verloopje eraan naar mijn geluidskaart. Het probleem wat ontstond, was dat er vet veel ruis meekwam. Nu is mijn vraag hoe ik dit verhaal nu het beste kan doen. Ik wil namelijk dus audio en midi samen laten komen ergens om het daar te bewerken. Ik las ook al dat er mensen zijn die audio sporen maken van hun sporen en die bewerken met effecten in hun sequencer. Ik begin weer helemaal opnieuw met mijn verzameling aan apparatuur, maar ik wil van beide manieren het fijne weten.

Kort samengevat:

a. Hoe laat ik dus ruisvrij alle audio sporen in mijn sequencer (Logic Audio) binnenkomen op mijn mixer?

b. Hoe maak ik in Logic Audio, audio sporen van al mijn hardware en bewerk ik het daar?

Sorry, als dit misschien een domme vraag is. Maar ik moet nog het een en ander leren.
Ennuh, alvast bedankt. Ook voor de positieve reacties toen ik me aanmelde op dit forum. Echt tof joh!

groeten,

Fatar

Het kan misschien aan mij liggen, maar misschien kun je vraag iets duidelijker formuleren? Dingen als wat voor geluidskaart je gebruikt, welke output je gebruikt, hoe de kabel er aan beide kanten uit ziet en hoe je hem precies aan sluit op je mixer lijken mij om te beginnen erg handig om te weten :)

Als je een geluidskaart hebt met een stereo 3.5mm minijack aansluiting (het grootste gros consumentenkaarten) dan kun een kabel kopen of maken met aan de ene kant dus een stereo minijack, en aan de andere kant van de kabel 2 grote jackpluggen. 1tje voor links en 1 voor rechts. Je kan ook zo'n standaard kabeltje gebruiken (1x mini-jack naar 2x tulp) en daar 2 convertertjes opzetten, en hem zo op je mixer aansluiten. Zeer waarschijnlijk is dit geen 'pro' oplossing maar dit soort aansluitingen werken voor mij meestal o.k :)

Als je de boel verkeert aansluit heb je inderdaad kans dat de boel flink gaat storen.

Suc6 ermee in ieder geval. Er komen vast nog wel wat meer (misschien betere) suggesties.

Back