Bottludis

azzjemenou

Ouwe rot
Hey soundclouders,

Hierbij eens iets heel anders, een remix van een triphop track van bevriend muzikant Mantis.
Ver buiten mijn comfort zone van symfonische rock, klassiek e.d.
Ben daarom deze keer extra benieuwd naar jullie reacties!!!

Zo zeg.. wel iets anders qua stijl dan maar hoor toch wel die herkenbare stijl.
Die chemie, tussen baslijn en akkoorden die jij altijd weer weet te bereiken.. :)

Qua compositie is dit echt ontzettend mooi, zou er niets meer aan doen.
Je zou meer winst kunnen halen door de drums meer opbouw/afbouw te geven het nummer door. Afentoe wat muten zodat het meer variatie krijgt qua thema.
Nu kabbelt ie wat voort op de breaks na, en da's jammer.
Oh in mijn oren is die break rond 2:40 net iets te drastisch.. 't Zou in dubstep wel kunnen maar is hier een beetje opzich zelf staand.. of meer van dit dan :D
Misschien ook gewoon nog wat andere drumgeluiden toevoegen en daar variaties mee maken tussen tussen thema's.. :)

'

Helemaal mee eens! Bedankt voor je kritisch oor. Ik moet Mantis nog vragen om de losse sporen, want nu heb ik zitten knippen en plakken en aanvullen in een bestaande stereo track. En dan kan ik veel minder opbouwen dan ik zou willen. Vandaar ook zo'n maffe break, een mens moet toch wat ;)

Nice, ik krijg een beetje een Linkin' Park vibe, zeker als je de drums nog wat akoestischer zou maken. Lekker bombastisch. Dat is tegelijkertijd misschien nog een uitdaging: om er iets meer dynamiek in te brengen.

Mooi, deze ga ik volgen!

Als ik het mag zeggen: Lekker zwoel achtergrondmuziekje ;)
Er mag iets meer gebeuren, de track veranderd nu niet zo veel. Even een stukjes zonder beats, even een stukje zonder chords, dat soort dingen kan de track denk ik levenidger maken. Maar misschien is dat juist wat je niet wilt :)

Bedankt OJS, Gloomer en Skies voor jullie reacties! Leuk dat jullie kritisch mee luisteren.

De rode draad die ik uit jullie reacties haal, is dat er nog wat meer variatie/opbouw/dynamiek in de track mag.

Daarvoor heb ik eerst de losse sporen van deze track nodig, Want nu staan bas, drums en synth arps allemaal op 1 stereospoor. Ik heb geprobeerd met de strijkers, synthsolo's en percussie wat variatie aan te brengen maar de mogelijkheden daarvoor zijn wat beperkt. Er komt zeker een tweede versie!

Leuk iig om te horen dat de beat in de smaak valt.

Hou me niet langer in spanning? Wat wil je als je ons met Soundclouders aanspreekt? :D

Om te beginnen vind ik hem wel lekker apart. Toch iets anders dan ik hier regelmatig hoor. Die lead vind ik persoonlijk heel erg mooi gespeeld, maar het geluid vind ik te "analoog" voor de stijl die ik hoor. Snare mag van mij wat minder reverb op zodat ie iets naar voren komt.

Wat gebeurt er op 2:30? Speelt de piano daar maj terwijl de lead min speelt? Is voor mij iets teveel creatieve vrijheid :).

Compositie is geweldig! Fijne spanning zit er in de track! Mooie pads op het eind. Ik ben wel benieuwd wat jullie respectievelijke bijdrages zijn. :geslaagd:

Die majeur/mineur perikelen had ik ook al wel gehoord, maar ik vind het bij tijd en wijlen wel spannend klinken. Soms wringt het wel een klein beetje.......

Tja ik probeerde met de strings en synth lead de track richting mineur te bewegen, maar de arpeggio blijft daar een beetje mineur doorheen neuzelen. En die kan ik niet uitzetten ;) Dus ook wat dat betreft is het wachten op de losse sporen van de track.

Maarreh...mijnheer van Lansberg, hoe moet ik de luisteraars aanspreken op dit forum?
Oh f**k in begrijp het nu pas hahaha foutje

Back