Midas Venice F24 vs Ableton

Invite

Nieuwkomer
Beste leden,

Ik probeer het volgende probleem zo goed mogelijk uit te leggen en hopelijk kan een of meerdere van jullie mij helpen.

Ik maak gebruik van een Midas Venice F24, welke ik tevens als geluidskaart gebruik via firewire.
Alle inkomende signalen komen perfect binnen in Ableton Live 9.

Het probleem zit hem in het volgende:
Het inkomende signaal in ableton reageert wel op de gain van een mono kanaal, maar op geen enkele manier op de fader, mute en panning. Het signaal blijft constant even hard ook al staat de fader in zijn geheel naar beneden. Bij mute wordt het signaal niet onderbroken en blijft het volledig binnenkomen in Ableton.
Het signaal reageert ook niet op panning.

Via mijn speakers is mute, panning en fader volume verschillen wel hoorbaar, maar dat komt denk ik vanwege dat de monitor speakers direct op mijn mixer zijn aangesloten via de 2 local outputs.

Ik heb de pre-post functie al geprobeerd, maar helaas zonder succes.

Alvast bedankt voor de hulp! :halleluja

Grt Tim

Lijkt mij als je de settings van je DAW wilt horen je de output van je DAW naar je monitors moet zenden.

Lijkt mij niet meer dan logisch dat je mixer een pre fade signaal naar je DAW stuurt.
Is gewoon een direct out zoals dat op conventionele mixers ook zit.
Dus het enige regelbare is dan je gain en in geval van de venice ook de EQ wanneer op post.

Wanneer je wil dat je met fader en pan naar je DAW stuurt zal je dat via de bussen moeten doen.
Dus een kanaal routen naar 1 van de bussen en dan je bussen naar de DAW.
Helaas zal je op de Venice dan een stereo kanaal moeten opofferen voor 2 bussen. En voor 4 bussen 2 stereo kanalen.

Laatst gewijzigd:
I.d.d. Het is een mixer & geluidskaart niet een geluidskaart met volledig geintergreerd control surface

Back