weer wat gepriegel

Ik mis een arrangement.. werk daar eens aan. Nu klinkt het meer als 'drummachine op play en er maar wat overheen soleren'..

Dat is idd wat lastiger om te doen met hardware, maar het resultaat is veel interessanter voor ons om te luisteren..

dus, ga doorrrrrr :okdan:

wat een raar moment om het te posten.
dit is toch als je net begonnen bent? ff 10 mnuten pielen..
Zelf vind ik het best wel leuk en interessant om een track vanaf scrap te horen ontstaan :-)

Het is geen track, het is wat gepriegel, genoodle, hoe je het noemen wilt
Voor de mensen die interesse er in hebben leg ik uit wat en waarmee ik het doe.
Als anderen het moment voelen is het mooi, vinden ze het niks is het ook niet erg.
Als je daar problemen mee hebt, of vind dat dat niet kan op het synthforum, of niet in track sectie, dan kan je daarmee naar de moderators toch? Het is ook geen WIP, want misschien doe ik er niks meer mee, misschien ook wel. Als je persė in kaders wilt denken dan noem je het een track. Voor mij is het een geluksmoment met mijn gear, wat ik deel. Niet meer dan dat....

Niemand zegt toch dat t niet zou kunnen of zo?
Ik vond t gewoon n gek moment als je er net in zit om er dan uit te stappen.
Dat zeg ik alleen maar. maar je mot t zelf wete uiteraard

Niemand zegt toch dat t niet zou kunnen of zo?
Ik vond t gewoon n gek moment als je er net in zit om er dan uit te stappen.
Dat zeg ik alleen maar. maar je mot t zelf wete uiteraard
We waren het niet oneens hoor :okdan:

Grappig ik krijg door dat raphie een beetje meer" jingjang" wordt en tijd neemt voor wat hij zelf wilt. als je dicht bij jezelf blijft maak je de leukste dingen. raphie weet zelf echt wel hoe het moet klinken en wat er mist. ik snap hem volkomen. als je het niet leuk vind dontbother.

ik vind het wel een lekker groovje.. goed bezig

de sub is wel vals met de rest

Thnx gents! Dre goed verwoord. Trigg ja subje doet het qua druk lekker, maar tonaal i.d.d. nog niet helemaal.

Ik ben zelf ook bezig met dat early trance sets. veel levendiger dan die "van buuren" meuk(eigen mening :) ). het begon allemaal in 1996 haha waarom...quizz.. gewoon techno met een trance sausje. voor de rest alles van tafel geveegd. :mega:

Nouja als iemand wat post hier op synthforum is het over het algemeen zo dat men de mening van anderen wil weten. Over het algemeen is dat ook met Raph zo..

Ook dit keer leek het die kant op te gaan maar nu is het ineens geen wip (work in progress) , maar wil hij gewoon laten weten aan ons hoe blij hij is met zn spulletjes.. (zijn 'geluksmoment'). :)

Tja, dat is voor ons niet duidelijk.. Als er werd gezegd 'dit heb ik met m'n spulletjes gemaakt, het maakt me zo happy en verder hoef ik geen tips of kritiek'.. dan weten we dat..

Nu is het zo dat mensen met goedbedoeld advies komen en opeens ligt het aan anderen en beoordelen we het verkeerd.. :?

Als snippet goed te doen.. ´t spaced wel lekker enzo.. maar ´t is nie echt heel spannend wat er allemaal gebeurt.. Misschien ook meer als jam/sfeerimpressie van de genoemde hardware gepost.. ´t is natuurlijk ook een synthforum :)

Bijna phuture spank spank beat...kan nog iets gefreakter denk buiten de handtasjes scene...sampletje erbij, snares wat freakier hoeft niet eens een synth :D

Nu dezelfde beat met alleen de Voyager met wat vage rumble :D
leuke v/d Cirklon is dat je al weer gelijk patterns maakt waar je in een piano roll niet zo snel op uit zou komen

Dit is IMHO toch wel een moddervette vibe zo :P, donker, bubbly lekkerrrr..

moddervette vibe?
gebeurt nog steeds helemaal niets toch?
een niet groevende bubbel op een statische beat..
ik begrijp t niet zo goed allemaal.. ken toch wat degelijker raphiespul dan dit

die "rumble" sound is nogal stereo.. das een beetje problematisch met sub

die zou ik splitten in 3 banden, sub mono zetten, mid licht stereo en hoog helemaal stereo. dan klinkt t lekkerder denk ik

Ja klopt, maar dat komt ooit in de mix fase wel eens
ik zit nu nog in de öntdek je hardware sequencers en sync alles aan elkaar fase"
met de manual de edit functies leren en aldoende dingies tegenkomen die me verrassen :)

en zo'n momentje deel ik dan weer even. Alle dingen die ik nu leer, zal ik later wel in een echt project gaan gebruiken, nu is het gewoon nog ff ontdekken/priegelen

na dik 20 jaar Cubase best wel wennen om in matrix stapjes te denken ipv pianorol en blokjes sleep view.

moddervette vibe?
gebeurt nog steeds helemaal niets toch?
een niet groevende bubbel op een statische beat..
ik begrijp t niet zo goed allemaal.. ken toch wat degelijker raphiespul dan dit

Tja je hebt mensen die van die snelste nieuwste tupperware auto's houden en je hebt mensen die van oldtimers houden, heel ander slag mensen idd. Ook niet te vergelijken. Waarom vinden mensen die oude classic acidtracks leuk. Je bent dus waarschijnlijk een ander slag mens. Niet negatief niet positief anders. Ik zeg ook niet dat dit nou een super probeersel is.

Laatst gewijzigd:
en we Cirklonen voort :D

ff een eerste live jam probeersel, moet er nog ff inkomen, genoeg schoonheidsfoutjes, maar wel lekker :P

ik vind de schoonheidsfoutjes juist lekker. moeilijke crowd hier yo. nu een paar whiskeytjes achterover knallen en een take van 9 minuten maken, met veel fouten.

Back