Simple Minds Remix

tsja, ik snap de liefhebberij om een plaat die je erg goed vind nog ff een eigen draai te geven maar puur als luisteraar mis ik toch wel een beetje de toegevoegde waarde... het begin met die trage drums en timestretch vinnik niet echt wat, sorry... daarna is het wat meer van hetzelfde met af en toe een dot flanger...
kortom; het origineel was al goed genoeg ;)

Maar even terug OT, Arv, kan je aangeven waarmee je deze remix hebt gemaakt?
en wat je als bron voor het orgineel hebt gebruikt? ik vind het eindresultaat geluidstechnisch namelijk nogal slecht, maar als jij bijv met cassettedecks en microfoons, bij gebrek aan mengtafel hebt lopen dubben dan kan ik me er iets bij voorstellen (qua timing ook)

Maar als dit in een DAW gemaakt is, met gewoon een CD of LP, goed opgenomen als bron, dan snap ik dus echt niet hoe je tot dit resultaat bent gekomen. Misschien wil je dat nog even toelichten? heb er nu echt geen beeld bij.

Als laatste, wat is je eigen gevoel bij dit resultaat? Is dit in jouw ogen een vette dancetrack? of is dit meer een gouwe ouwe met een ben liebrand bietje eronder (beetje stars on 45 medley idee) wat heb je volgens je eigen gevoel gemaakt?

Ik vind het hardstikke aardig hoor dat er nu door wijsneuzen gewezen wordt op de 12", maar zoals ik al eerder zei, het is gewoon de verlengde track, GEEN losse instrumenten uit te plukken dus.
Het betreft de zogenaamde "German mix".

Als iemand een mix kan leveren met mooie losse instrumenten (zoals de synths (jupiter8 trouwens)), zou geweldig zijn.

@Raphie

Ik heb wel degelijk de orginele track gebruikt, en die geknipt etc etc. Maar ik snap niet zo goed wat nu het "grote probleem" is? Het is zeker niet de bedoeling om het zoals jij zegt "een vette dance track" van te maken. :? Je doet net alsof alles uit sync is, wat niet zo is.

Ik snap eigenlijk niet waarom ik dit allemaal aan het verdedigen ben trouwens.. :(

tsja, ik snap de liefhebberij om een plaat die je erg goed vind nog ff een eigen draai te geven maar puur als luisteraar mis ik toch wel een beetje de toegevoegde waarde... het begin met die trage drums en timestretch vinnik niet echt wat, sorry... daarna is het wat meer van hetzelfde met af en toe een dot flanger...
kortom; het origineel was al goed genoeg ;)

6, ik waardeer je input, maar ik garandeer je, er zit GEEN time stretch in.

Wie zegt dan trouwens dat ik "over het orgineel heen wil"?

6, ik waardeer je input, maar ik garandeer je, er zit GEEN time stretch in.
ok ik gleuf het, maar het kwam een beetje zo over qua effect zeg maar
Wie zegt dan trouwens dat ik "over het orgineel heen wil"?
niemand, maar voor mij is het origineel iig goed (genoeg), ik waardeer de plaat ansich dus ;)
maar erm, als jij er zelf van genoten hebt dan is het goed toch? :okdan:

FF on/off topic (soort van) @ RD en Kareltje

In 12" land hangt het echt af per land of uitgave welke nummers er op staan..... zo bracht FGTH vroeger meerdere 12"-en uit om zo meerdere remixen op de markt te brengen en zo ook hoger in de hitlijsten te komen..... dat er meerdere versies van "I Travel" bestaan met dus meerdere B kanten is dan ook wel logisch.
Zag laatst een docu waarin Pierre Elitair meer dan 100 versies verzameld had van "Je t'aime moi non plus" :)

Best een aardige remix, arv.
Ik vind de opbouw juist goed en de haperingen bij de
geknipte loops in het begin klinken juist wel experimenteel
en dat heeft zeker z'n charmes.
Wel is die wat langdradig en kan ik bij opties van als men
dingen herhaalt adviezeren er wat bij te doen of weg te halen
om het luisteren beter in stand te kunnen houden.
Naar mate je meer ervaring op doet dan vorder je alleen
maar, dus wees naast dat je kitisch ben ook trots op je werk,
dat geeft er een positieve stimulans aan.
En wat maakt het uit of er al een 12" van is uitgebracht, er
zijn al van zo veel platen soms al 2 remixen van gemaakt.
Het is juist leuk om te zien dat men op dit gebied van
essentiele synthsizermuziek bezig is als bewijs dat er
toch constand aandacht aan wordt besteed.
Groet,

Ik heb eigenlijk zelf ook nie het idee dat dit goed uit de verf is gekomen, zeg ik nu eerlijk.. Weggehaald dus. :)

Back