Min eerste Cirklon track

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Enige wat ik er over kwijt wil (voordat mensen weer beginnen te zeuren over te veel uitleg en zo... bla bla)
handmatig / live patterns schakelen (nog niks via song functie aan elkaar geregen)
alle controllers live gedraaid. dus van gepolijste daw trance met controlle(r) op de vierkante ms. naar het andere uitsterste

Best wel hard werken om alles 3min een beetje in het gareel te houden en niks te vergeten wat je wilt doen. Ik ga er verder zelf ff niks over zeggen ;)

Enjoy (of niet n'tulk :D )

nou.. het is één apparaat (Cirklon) wat 4 andere apparaten aanstuurt (Miami, Minitaur, Phatty & Voyager)
verder loopt er een klein beetje Valhalla Vintage Verb mee en that's it.

En m'n 2e Cirklon track

En m'n 2e Cirklon track

nog ff een stukje dieper.....

ft. the mighty TT-303 :D

https://soundcloud.com/raphiegrooves/my-2nd-cirklon-jam

will je quality, dan kan je de wave downloaden

ik vond het eerste wel lekker enkel na dikke 1,5 minuut beetje saai
Er hoorde een vette delay op die clap daar ergens in 't midden.
Klinkt wel belovend genoeg om eens te horen op de adams ipv de desktop vond ik.

Ja wat is saai? Met een fles prosecco in je mik, kan je heerlijk losgaan in je hoofd op de textuur van de TT303, momenten dat je hem bijna kan vastgrijpen, ben je nuchter dan vind je er misschien geen ruk meer aan :D merk wel dat ik dit leuker vind dan via een daw werken gewoon lekker ongecompliceerd go with the flow... :D en dat dat soms een beetje lang duurt, tja ... :D

ik vind de output wat saai, maar ik vind t ook tof dat je er zo'n plezier mee hebt
alstware in feite

mmm word er niet echt warm van... dit soort patterns poep ik in 10 stuks per uur uit. waarom post je niet een afgewerkte track??? iets wat wel de moeite waard is???

Beauty is in the eye of the beholder, de moeite kan een ieder voor zichzelf bepalen
Wat af is bepaal ik zelf, of dat nu 1 pennenstreek is, of een surrealistisch monnikenwerk.
Ik werk nu alleen nog maar met live analoog sequenced, niks in daw, geen ear candy voor fx
Wanneer ik behendiger ben, zal het e.e.a. misschien iets minder doorkabbelen.
Maar "complete tracks" volgens jouw referentie ga je denk ik niet meer horen aangezien ik geen synths als sporen opneem en nabewerk, géén urenlang gemuis op de vierkante ms in daw, maar alles in één take met handwerk eruit spuug.

Als dat niet mag, dan moet je zeggen, wil niks illegaals doen n'tulk :D

Laatst gewijzigd:
Het live in spelen is een pokke werk. Soms lukt het, maar meestal niet helemaal. Ik ken dat, ik doe al jaren niks met een DAW, en m'n mixer en collectie vintage gear met dito aansturing (niet dus) werkt daar goed aan mee :D

Ik vind um gaaf! Zeker voor een live track, want dat is het dan dus eigenlijk.

Soms moet je 34 keer opnieuw starten voordat je een fatsoenlijk eindproduct hebt.. soms hoeft dat niet.

Het live in spelen is een pokke werk. Soms lukt het, maar meestal niet helemaal. Ik ken dat, ik doe al jaren niks met een DAW, en m'n mixer en collectie vintage gear met dito aansturing (niet dus) werkt daar goed aan mee :D

Ik vind um gaaf! Zeker voor een live track, want dat is het dan dus eigenlijk.

Soms moet je 34 keer opnieuw starten voordat je een fatsoenlijk eindproduct hebt.. soms hoeft dat niet.
jij snapt hem wel :okdan: het is hét moment pakken soms hit, vaak miss en dan is er ook nog zoiets als verwachtingen en smaak :D

ook daar word ik niet warm van. het maakt niet uit hoe je iets maakt, waarmee je iets maakt hoe lang het duurt om iets te maken,

Het is het eindresultaat wat telt.

Vind het wel extreem hoe jij van extreem itb werken naar extreem otb gaat.

Ga je nu dus alleen nog maar geloopte patterns afspelen??:D

ik heb overigens alleen het 1e kunnen luisteren. daar zit de bas flink in de weg met de kick. en

Back