Blij van me live jam

MacGyverGear

midi-life crisis
Na een week hard werken eindelijk weer eens een avondje los met synths, drank en drumcomputers :D

't begon met het themaatje, het padje aan het begin. Ik was ook eerst van plan e.e.a. gestructureerd op te gaan nemen.. het zoveelste experimentje op mijn HD.. maar na een uurtje jammen besloot ik om gewoon maar eens op nemen wat ik allemaal aan het doen was.. en es te kijken hoe het eigenlijk klinkt. Na een paar takes vond ik het goed genoeg om niet te deleten..
'n Soort van live jam. Oke.. 't is nog een zooitje maar ik bedoel het goed *D

In de sequence paar maatjes 909.. een baslijntje uit een Moog Source en een padje uit een Chroma polaris door wat stompbox fx.. die ik her en der nog wat tweaks geef.
Daarnaast nog wat gepingel op een Kawai SX240 en een Teisco SX400 door wat fx
En nog wat geiimproviseerde akkoordjes op een Korg DW6000 :okdan:
De signaalpad van het geheel was niet geheel kraakvrij hoorde ik net maar dat ga ik een andere keer wel oplossen.. :mega:

Attachments

• Bllij van me live jam snippet.mp3
    9,2 MB · Bekeken: 84
Laatst gewijzigd:
drankcomputers :D

aanstekelijk basloopje, zit gevoel in. :okdan:

Op 4:22 begin ik het echt te begrijpen. Maar ja, de drank, de drank :mega: zonde zeg :P

De conclusie na 20x afspelen is: erg leuk.

Laatst gewijzigd:
Hehe.. Drankcomputers.. :D:D da's meer dan compatibel met het welbekende drankorgel (in mij)

Oh.. en eh.. d(r)ank voor het begrip :okdan:

zoals 6 trak zou zeggen: 'drank u' (dit is helaas real time blijven hangen in mijn leven :D)

Laatst gewijzigd:
ik hoor een eenzame speler.

mooie pads eronder zeg! vind het beatje een beetje te upbeat, mocht wel iets donkerder, maar pads en bassline en chordjes zeker mooi!

Kwam er later vannacht achter dat ik de audio op -10db heb geexporteerd.. en nog zo zorgvuldig gebruikt gemaakt van de headroom tijdens het spelen :stupid

ik hoor een eenzame speler.

Klopt.. zat ff in het blijf van me live house.. doorgaan tot de bodem van de fles.. dat helpt :P

mooie pads eronder zeg! vind het beatje een beetje te upbeat, mocht wel iets donkerder, maar pads en bassline en chordjes zeker mooi!

Dank Raphie :)

Ehm upbeat.. ´k heb niet echt een associatie bij dat woord maar wellicht iets te druk oid? of meer de instellingen.... vind em zelf ook niet helemaal voegen nu ik het zo terughoor. Thanx voor het luisteren iig :mega:
,

Ja iets te vrolijk, snel, aanwezig....

Aha.. Had tussen het spelen door wat faders opengetrokken.. ´t valt niet mee het allemaal even gedoseerd te doen.. :D
Had eigenlijk ff de moeite moeten doen wat patterns te proggen en die te selecteren dan... nou ja.. daar leren we van :mega:

Klinkt wat zacht maar wel goed gevoel erbij....leuk man.

Thanx :okdan: Klopt dat het te zacht is.. had de headroom wel maximaal benut tijdens het opnemen.. kwam er alleen later vannacht achter dat de de render van de wav ergens rond -10db stond :stupid
Thanx voor het luisteren iig :mega:

pads, melodieen,sounds,akkoordprogressies erg mooi en sferisch allemaal,
maar alle drumsamples halen me uit de sfeer. Scherpe hihats en claps.
Ik denk dat het nummer gebaat zou zijn met andere drumsamples, niet perse die oldschool drummachine sounds dus. Maar dat is ook smaakgebonden uiteraard.

Thnx voor de comment en de Ideeën :) :okdan: Heb alleen de 909 gebruikt voor de drums.. en wilde die ook persee weer eens gebruiken omdat ie na een tijdje logeren weer terug was in me hok :D
Maar idd.. misschienhet geheel eens voorzien van wat andere drums.
Moet nog steeds NI Maschine intalleren op m'n PC. Da's een soort drumcomputer die bij uitstek geschikt is om te gebruiken livejams.. es kijken hoe dat uitpakt. :)

Ik heb de NI maschine ook (mikro versie), daar zitten zeker genoeg goede samples in!
Die samples van de 909 zouden kunnen werken als je die hhs en die clips bijvoorbeeld wat hoog eraf EQ't of ehm wat lichte distortion gebruiken. Beetje reverb,delays om ze iets naar achteren te trekken en sferischer maken. Maar ik denk dat in het geluid van de drum zelf nog ook al winst te behalen is

Back