Recorder-test

dreammer

Ouwe rot
Hoihoi..

ik heb een zoom q3hd gekocht, om me live-jams op te nemen..
- bouwkwaliteit is redelijk
- meegeleverde software is ruk
-design.. och ik had er een usb-poort opgedaan, ipv touwtje wat uit machine vouwt.

voor de rest doet het wat het moet doen... mengpaneel aansluiten op line-in
en opnemen maar..

hier heb je het eerste filmpje.. kan je zelf zien of je beeld/geluid kwaliteit leuk genoeg vind voor je eigen gedoe..

Ligt het aan mij of loopt het qua tempo niet echt lekker?

Ligt het aan mij of loopt het qua tempo niet echt lekker?

Op me koptelefoontje, niet echt oplettend op alles kwa muziek.. maar meer op recordertje
viel het niet op... maar technisch gesproken.. de pattern op de machinedrum was zo'n allergaartje
van paar weken doorpielen en allerlei testjes.. t zou me niets verbazen als ik wat vreemds heb gedaan met de swing. en dat er nooit uit heb gehaald..

Volgens mij klikken je parameter locks in je MD......

Volgends mij is het het baslijntje uit de octatrack... t viel me op toen ik de bijgeleverde softie aan het uitproberen was.. er zat een normalise functie in.. nadat ik die gebruikt had, kon je het duidelijker horen.. heb alleen die file niet geupload want:

nadat ik iets had ge-edit. werd het bestandje opnieuw opgeslagen. maar dan in een formaat die me computer niet luste.. blah. dus vandaar: meegeleverde softie is ruk.

als ik niet aan het testen was.. maar echt bezig was een goed stuk muziek te maken.
had ik meer gelet op de swing van me machinedrum. en de mogelijke clickjes en gekkigheden op de octatrack.. (had ik ook meer scenes gebruikt voor wat overgangetjes)

maargoed.. je heb gelijk.. er zaten klikjes in :)

Wat meer meningen na langdurig gebruik..
* het vreet batterijen.. na uurtje / anderhalf uur is de pret wel op. (en ja ik gebruik goedkope batterijen)
* als ik iets op me computer wil hebben moeten alle kabeltjes eruit (2 plugjes) en de statief eraf.
iets in me zegt, dat dit niet goed is voor langdurige pret.. ik hoorde al een kraakje in me opname.
en ik denk dat dit de opname is.

Oplossing voor mij is simpel:
verlengkabeltje kopen.. en het op laptoppie dumpen.. ipv recordertje naar laptoppie toe
iets beter kabeltje kopen (eentje die minder snel stuk gaat, en iets lichter is)
adapter eraan (heb er eentje liggen..)

Dan heb ik er een aardig recordertje aan.. leuk voor me gedoe.. lekker simpel jammen.

hier heb je weer test-opname.. dit keer heb ik beter op de metertjes gelet.
harder dan dit kan je het denk ik niet opnemen zonder te gaan clippen en andere rarigheid.

De volgende stap is iets van een visooglensje vinden.. zoiets heb ik op youtube gezien.
vind ik wel geinig.

Back