[Hardware Sequencing]MMT8 of...???

funxiun

I'm the master of the 808
Oi!

Ik wil wat flexibiler qua sequencing zijn tijdens live gigs dus ik zat aan hardware sequencers te denken.
Mijn oog is gevallen op de Alesis MMT8. Zijn er nog meer alternatieven?

Ik ben niet geinteresseerd in de RS7000, MPC2000, MC909, RM1X of software alternatieven zoals Ableton Live.

R.

Re: [Hardware Sequencing]MMT8 of...???

Origineel geplaatst door funxiun
Oi!

Ik wil wat flexibiler qua sequencing zijn tijdens live gigs dus ik zat aan hardware sequencers te denken.
Mijn oog is gevallen op de Alesis MMT8. Zijn er nog meer alternatieven?

Ik ben niet geinteresseerd in de RS7000, MPC2000, MC909, RM1X of software alternatieven zoals Ableton Live.

R.
Blijkbaar weet je dus al aardig wat je wilt, aangezien je de meest voor de hand liggende mogelijkheden bij voorbaat opzij schuift.

Misschien een workstation/synth die je als masterklavier gebruikt en tegelijkertijd ook de interne sequencer?

ik zou je toch de RM1x willen aanraden ;)

als alternatief voor de alesis zijn er nog kleine hardware sequencertjes van Kawai ...

Waarom valt de MMT8 niet af?

Dan weten we een beetje wat je zoekt.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Waarom valt de MMT8 niet af?

Dan weten we een beetje wat je zoekt.

Ik zoek een simpele sequencer waarmee je parts kan muten etc.
Nothing fancy.
Het zou ook handig zijn om bestaande midi-files in te kunnen lezen.

Die anderen vallen idd af vanwege de vele extra's.

R.

MMT8

MMT8

Ken je de MMT8 ? Het is weliswaar een lekker klein, functioneel bakkie... maar qua editmogelijkheden is het zo ongeveer nét zo praktisch als een 8 sporen recorder. Je zult veel moeten vertrouwen op je eigen timing bij het inspelen.. en verder op de quantize van de MMT8 zelf. Noten los inprogrammeren is echt niet te doen op dat ding.

MC-303

MC-303

Als het om de prijs gaat.. zou ik je toch echt aanraden om eens een MC-303 uit te proberen. Je hebt dan een lekkere TR_style drum-programmer... en een redelijk bruikbare sequencer voor ander spul.

Akai asq10 is de sequencer van de oude mpc's zonder pads en drumsampler.
Heeft wel geen muteknop voor elk kanaal apart. Muten is dial draaien naar kanaal en dan muten/unmuten op dezelfde knop.

Re: MC-303

Re: MC-303

Origineel geplaatst door CraZ
Als het om de prijs gaat.. zou ik je toch echt aanraden om eens een MC-303 uit te proberen. Je hebt dan een lekkere TR_style drum-programmer... en een redelijk bruikbare sequencer voor ander spul.

Laat ik nou net een MC303 hebben :)
Voor het drumsequencen heb ik 'm niet nodig want ik heb een 808 (weetjenog... ;) )

Voor de rest is de mc303 ook niet echt handig qua midi implementatie en bestaande sequences die ik in Sonar/Cubase gemaakt heb krijg je daar voor geen meter in.

R.

Hehe

Hehe

Lol.. inderdaad ;)

Erm.. tja.. als je al een MC-303 gewend bent, ga dan niet voor een MMT-8.. dat loopt zeker weten op een teleurstelling uit. Die ASQ-10 suggestie van Nick Nova.. daar sta ik volledig achter.. al zijn die dingen helaas moeilijk te vinden en erg duur.

de RM1x heeft een floppy-drive en die leest (en schrijft) gewoon alle midi-files netjes in...en je kan gewoon dingen muten enzo....backlit schermpje....midi-effecten..maargoed dat soort shit hoef je allemaal niet te gebruiken als je niet wilt.......enige nadeel is dat ie maar 16 tracks heeft en 1 midi out...... dingen zijn ook niet meer echt heel duur op de 2e hands markt.... kan je wel een keer een demo geven, of je kan em ook wel een keertje lenen als je wilt.

Olaf

Is een ASQ-10 niet bijna net zo duur en moeilijk te vinden als een goedkope MPC2000xl ?

Back