Dance Valley 2003

Zowiezo ben ik het spuugzat dat er mensen hier op het forum zitten die konstant
tiesto zitten af te pissen, als je er niet van houd zeik er dan niet over en ga lekker je eigen (briljante) ding doen.

Het is me inmiddels duidelijk dat diegene totaal geen benul heeft wat het voor een emotionele topervaring is om de eer
te hebben om voor een megapubliek te MOGEN draaien.
Geld speelt op dat moment echt geen rol, dit zal door alle echte dj's op het forum volmondig beaamt worden.

Respect voor thijs..... en afzeikende wannabees
:kont: :(

Origineel geplaatst door cyan_circle
volgend jaar kan je wellicht zien hoe die enorme lading posers & sloeries zich nog 20 uur langer doorsnuift:

Mag ik even vragen wat jou zoveel beter maakt: je intelligentie of je welbespraaktheid?
Of misschien toch je respect voor je medemens en je muzikaliteit?

Tell me?

:gaap:

de enige die hier gefrustreed zijn, zijn jullie zelf.. Check maar nog is jullie antwoorden.. ;)

Ik ga hier verder geen woorden aan vuil maken, want alles wat ik zeg wordt toch uit zijn verband gerukt.

..nou nog 1 ding dan (omdat jullie zo aandringen, want jullie zitten te snakken op een reaktie, stelletje kinders) Ik vind geld verdienen prima, maar wat ik in de DJ scene zie is dat 1 a 2 mensen ontiegelijk veel verdienen en de rest krijgt alleen onkostenvergoedingen... Heel fijn allemaal ja.

dank u

Arv-out

Origineel geplaatst door cyan_circle
volgend jaar kan je wellicht zien hoe die enorme lading posers & sloeries zich nog 20 uur langer doorsnuift:

Ha Ha! Een treffede omschrijving van het hedendaagse dance valley. Met name de posers. Ik denk dat het gehele publiek veranderd is voor DV. Het is nu zeg maar "voor iedereen" en dat is een bewuste keuze van de organisatie. Dat dan Urine FM, TMF en MTV versterkt dit alleen maar. Tis een soort Mega Music Dance Experience geworden.

Volgens mij willen de meesten wel geld verdienen met hun muziek. Vaak komt jaloersheid om de hoek kijken. Waarom hij wel en ik niet. (soms denk ik daar ook weleens aan, zo van "hoe doet ie dat?"). Maar het hoeft je smaak muziek niet te zijn, toch kan je wel respect tonen voor een harde werker. Die met het draaien (o.a. elke zaterdag op radio 538) het zover bereikt heeft dat hij 1 van de ikonen in de muziek is. Met sommige dingen waren zij echt wel voorloper (neem dat nummer ""Tenshi", dat is toch van hem samen met Armin? Dat is gewoon een houseklassieker. Tiesto, Armin, Ferry Corsten, e.v.a. Zij zijn net als de meesten van ons op dezelfde manier begonnen. In 1 klein kamertje met wat synths en een mixertje. Als ik Tiesto was zou ik er ook alles uithalen. Hij is nu Hot. Hij is al zover dat hij zijn eigen ding kan doen. Als beginnend dertiger (o.a. met een eigen label).

Groet Erik

ik ben zelf niet echt een dance liefhebber, maar ik voel echt vaak de afgunst hier op dit forum.

ik snap jullie niet zo goed, al dat gemekker over iets wat commercieel zou zijn etc....om vervolgens allemaal "toffe" underground namen te noemen waardoor je maar wil aangeven dat je al zzooooooo lang in the business zit en daardoor recht van spreken hebt om iemand als tiesto af te zeiken.

met zo'n toon lijkt het alsof er bijna alleen maar gefrustreerde dertigers op dit forum rondhuppelen. Oh shit je moet van goede huize komen om "echt" van "echte" dance muziek te houden. Hou daar toch eens voorgoed mee op. Ik vond wat ik zag van DV bijzonder ongeinspireerd, maar dat doet niks af aan het talent van de mensen die daar optreden.

ik zou zeggen: ga maar weer eens terug naar je studiootje om ook eens wat muziek te maken waarmee je genoeg bekendheid krijgt om voor zoveel mensen te mogen spelen. En iedereen die nu gaat zeggen dat ie dat niet hoeft en gewoon "underground" wil blijven liegt dat ie barst, en dat heeft niks met geld te maken.

stelletje kleuters....

Origineel geplaatst door Arv
:gaap:
.nou nog 1 ding dan (omdat jullie zo aandringen, want jullie zitten te snakken op een reaktie, stelletje kinders) Ik vind geld verdienen prima, maar wat ik in de DJ scene zie is dat 1 a 2 mensen ontiegelijk veel verdienen en de rest krijgt alleen onkostenvergoedingen... Heel fijn allemaal ja.

dank u
Arv-out

Jawel, ik ben begonnen met mixen in 1986. Maar dit was hobby, kreeg ik ook geen geld voor. Deed dit in mijn eigen kamertje. Inspired bij And the beat goes on. In 1992 alweer gestopt met de hobby. Toch denk ik wel eens dat als ik door was gegaan dat ik het best ver had kunnen schoppen. Maar blijkbaar was de drang toch ook weer niet zo groot.
In principe stelt mixen echt niet veel voor. Iedereen noemt zich tegenwoordig DJ. Die Tiesto is echt wel 20 jaar met muziek bezig, met een droom die nog uit blijkt te komen ook. Volgens mij komt er echt wel iets meer bij kijken, o.a. contact met publiek (eigenlijk is hij evenveel entertainer als Dee jay). Moet je ook maar kunnen! mensen entertainen en het niet alleen voor jezelf doen. Dit is nou het talent. Volgens mij is dat bij Tiesto juist zichtbaar dat hij het niet voor de dollartekens doet.

Blijven oefenen zou ik zeggen, misschien ben je over 20 jaar net zo groot al Tiesto!

Mazzl

Erik

Als artiest kan je alleen maar met de Underground bezig zijn als je muziek maakt...

Als je muziek af is, wil je, net als alle andere artiesten/kunstenaars, je muziek aan zo veel mogelijk mensen laten horen...

Dus wees in je studiootje lekker underground, en wie erbuiten niet commercieel bezig is, doet iets fout!

Ho ho...mijn kritiek op DV is die als bezoeker! Niet als artiest ofzo?!? Als ik zo mogen optreden zou ik geen seconde twijfelen. De artiesten en DJ's zijn de lachende derde. Die staan daar mooi betaald hun ding te doen. Niets mis mee.

Wat mij tegen het borst stuit zijn de bezoekers van DV anno nu. Allemaal posers en sloeries zoals Cyan Circle het zo mooi verwoorde. Het heeft niets meer met de muziek te maken.
Het gaat over Breezers zuipen en maar vooral gezien worden zodat je kan zeggen dat je er was.

Het hele idee van 'deep untill the morning light' doorgaan in je ouwe kloffie en die intieme dansvloer met likeminded mensen is compleet weg op DV. Het is anoniem. Het is Yorin FM. Het is Nienke en Liselot uit Blaricum die "Altijd lekker gek zijn...". Liselot heeft ook een DV keycord, wedden! Het is Henk van de sportschool en zijn blonde vrouw. Het zijn de rijen voor het te dure bier en de belachelijk prijzen voor een kaartje!

Als je dit leuk lijkt. Ga vooral! Ik ben naar Nature One geweest en dat beviel mij 10 x zo goed als de 3 x dat ik op DV geweest ben.

Als bezoeker heb ik 4 echt beter dan fantastische dagen ooit gehad op DV...

Ik keek er het hele jaar naar uit...

Vorig jaar een principe ontwikkelt om niet meer heen te gaan, ook boze email gestuurd naar DV etc.
Dit jaar principe doorgetrokken, maar er bekroop me steeds een gevoel dat het toch een beetje mijn dag was, en dat ik er toch wel bij wil zijn, en me zelf weer in de vallei wilde wanen.

Ik zag Tiësto afsluiten op de main, en ik kreeg vette kippevel, niet van zijn ding, want dat is niet mijn ding. Net zo min als Carl Cox zijn ding niet meer mijn ding is. Maar die mainstage, die lasers, al die mensen...

Volgend jaar ga ik er denk ik wel weer bij zijn... ondanks mijn principes...
Misschien schrijf ik nog een paar boze emails voor mijn eigen goede gevoel :D

iedereen zijn ding..... ik zat zaterdagnacht bij een hele lading DV publiek in de trein, en heb gisteren op tv ook nog wat meegepikt....van die 2 zaken werd ik niet blij.... het lijkt wel alsof de muziek op DV een soort achtergrond-ruis aan het worden is om in je standaard "dance-outfitje" met je linker- danwel rechter-arm in de lucht op de 4kwartsmaat mee te beuken, serieus erbij te kijken, en verder maar beetje te staan of te ouwehoeren...als je dat leuk vindt, prima, tis alleen niet mijn ding....... ik was op blijburg afgelopen zaterdag, waar oa machine, aardvarck, antal van RH etc. aan het draaien waren....superrelaxede sfeer, muziek en mensen....allemaal kleine kindjes die met pappa en mamma meedansen op de vetste house en brokenbeats van nu en de vetste disco en latin van vroeger, iedereen blij..zo stel ik me uit je dak gaan op muziek voor...misschien ben ik idd een oude lul van 30, ik heb idd de eerste acid feesten meegemaakt, die we al gigantisch groot vonden als er een paar honderd mensen op af kwamen..... ik heb gewoon nix met die mega-feesten, onpersoonlijk, teveel DJ's met te korte sets..... maargoed, ik ga het niet afzeiken als commercieel en fout..ook daar is schijnbaar een markt voor.... maar mijn gevoel zegt me wel dat het vrijwel nix meer met muziek te maken heeft, maar meer een soort lifestyle is geworden, met bijpassende outfits ed..dat vind ik soms wel jammer..maarja..what else is new..

Origineel geplaatst door olafmol
maar mijn gevoel zegt me wel dat het vrijwel nix meer met muziek te maken heeft, maar meer een soort lifestyle is geworden, met bijpassende outfits ed..dat vind ik soms wel jammer..maarja..what else is new..

Er zullen inderdaad veel meelopers zijn (daar zijn er nogal wat van in Nederland). Misschien is het wel te vergelijken met het Nederlands Elftal. De Die Hard fans reizen de hele wereld af om een glimp op te vangen van het nederlands elftal.
Staat het nederlands elftal er goed voor dan lijkt ineens heel Nederland fan te zijn. Nederland is een klootjesvolk.

Toch zal dit altijd zo geweest zijn. Neem de Beatles, die vroeger ook underground waren. Reken maar dat de Echte fans die de muziek waarderen/waardeerden zich ergerde aan het feit dat het zo massaal werd. Ik denk dat dit gewoon verbonden is aan het hebben van succes. Meelopers zul je op de koop toe moeten nemen.

Ik heb respect voor Andre Hazes, ook al houd ik niet van zijn muziek. Dit is mijn idee van muziek. Niets is fout of beter.
Toen ik naar Pinkpop ging was ik nog vrij jong. Toch ging ik specifiek voor een aantal bands er naartoe en niet alleen voor het idee om er maar geweest te zijn (want dan ben je interessant en kun je erover meepraten/opscheppen). Als muziek ineens een grote menigte bereikt, wordt de muziek dan ook gelijk slechter?

Ik probeer niet mee te lopen en muziek te zoeken die bij mijn gevoel aansluit. Ik voel me ook niet beter dan een ander. Zou ik op dance valley geweest zijn dan zou ik voor de muziek gekomen zijn en me niet hebben geergerd aan anderen. ik zou me er ook niet voor schamen dat ik tussen dat volk zou lopen, waar een enkeling op dit forum zich aan ergert. Vraag "Wat is jullie mening over muziek?"

Wat is nou eigenlijk underground? Dit lijkt op dit forum wel een must. Dan ben je ook heel stoer als je van underground houdt. Misschien is mijn buurman die onder de douche staat te zingen ook wel underground.

Groet Erik

iedereen zijn ding.....

..... ik heb gewoon nix met die mega-feesten, onpersoonlijk, teveel DJ's met te korte sets..... maargoed, ik ga het niet afzeiken als commercieel en fout..ook daar is schijnbaar een markt voor.... maar mijn gevoel zegt me wel dat het vrijwel nix meer met muziek te maken heeft, maar meer een soort lifestyle is geworden, met bijpassende outfits ed..dat vind ik soms wel jammer..maarja..what else is new..

Ik snap wel dat mensen die indruk krijgen van DV, maar dat komt toch vooral doordat op TV en radio alleen aandacht besteden aan Tiësto en JXL en het grote podium. Wat daar omheen allemaal gebeurt bij de kleine podia en tenten wordt pertinent overgeslagen, terwijl het daar toch echt nog om de muziek gaat, kon ik gelukkig constateren.

Origineel geplaatst door barn
misschien interessant :engel:

Underground?

:D

dat is een hele goeie:D

Vooral die opmerking over die illegale feesten (mond tot mond reclame)

Mijn definitie van underground is de metro in Londen (vond ik ook goed)

Ik dacht vroeger ook dat ik geen meeloper was toen ik in een 2e hands lange wollen New Wave jas door Rotterdam liep. En me maar niet beseffen dat er in Rotterdam 100.000 mensen in dezelfde jas liepen.

Groet Erik

Origineel geplaatst door Catalunya
Er zullen inderdaad veel meelopers zijn (daar zijn er nogal wat van in Nederland). Misschien is het wel te vergelijken met het Nederlands Elftal. De Die Hard fans reizen de hele wereld af om een glimp op te vangen van het nederlands elftal.
Staat het nederlands elftal er goed voor dan lijkt ineens heel Nederland fan te zijn. Nederland is een klootjesvolk.

Toch zal dit altijd zo geweest zijn. Neem de Beatles, die vroeger ook underground waren. Reken maar dat de Echte fans die de muziek waarderen/waardeerden zich ergerde aan het feit dat het zo massaal werd. Ik denk dat dit gewoon verbonden is aan het hebben van succes. Meelopers zul je op de koop toe moeten nemen.

Ik heb respect voor Andre Hazes, ook al houd ik niet van zijn muziek. Dit is mijn idee van muziek. Niets is fout of beter.
Toen ik naar Pinkpop ging was ik nog vrij jong. Toch ging ik specifiek voor een aantal bands er naartoe en niet alleen voor het idee om er maar geweest te zijn (want dan ben je interessant en kun je erover meepraten/opscheppen). Als muziek ineens een grote menigte bereikt, wordt de muziek dan ook gelijk slechter?

Ik probeer niet mee te lopen en muziek te zoeken die bij mijn gevoel aansluit. Ik voel me ook niet beter dan een ander. Zou ik op dance valley geweest zijn dan zou ik voor de muziek gekomen zijn en me niet hebben geergerd aan anderen. ik zou me er ook niet voor schamen dat ik tussen dat volk zou lopen, waar een enkeling op dit forum zich aan ergert. Vraag "Wat is jullie mening over muziek?"

Wat is nou eigenlijk underground? Dit lijkt op dit forum wel een must. Dan ben je ook heel stoer als je van underground houdt. Misschien is mijn buurman die onder de douche staat te zingen ook wel underground.

Groet Erik

ik heb helemaal nix met "underground" ... wel denk ik dat als muziek een grote menigte bereikt, de muziek in *mijn ogen* slechter wordt, en over het algemeen al niet interessant *voor mij* is... uit mijn ervaring is gebleken dat veel dingen die ik leuk/lekker vindt niet echt dezelfde dingen zijn die "de massa" interessant vindt.... wat ik van de huidige trance bv zo hoor vinnik nix, maar ik vond vroeger bv stella en the age of innocense wel hele vette tracks...nog steeds wel eigenlijk... maar op een gegeven moment komt er een soort "uitgezogen" variant, met een standaard schemaatje, en daar gaat de massa dan lekker voor, en dat maakt dat de muziek dan ook niet meer interessant is voor mensen die wel graag verrast willen worden met vernieuwende dingen.... maar die discussie is al vaak gevoerd...

ohja.ik heb 3 LP's(!) van andre hazes in de kast staan, vinnik leuk! ;)

ik heb helemaal nix met "underground" ... wel denk ik dat als muziek een grote menigte bereikt, de muziek in *mijn ogen* slechter wordt, en over het algemeen al niet interessant *voor mij* is... uit mijn ervaring is gebleken dat veel dingen die ik leuk/lekker vindt niet echt dezelfde dingen zijn die "de massa" interessant vindt.... wat ik van de huidige trance bv zo hoor vinnik nix, maar ik vond vroeger bv stella en the age of innocense wel hele vette tracks...nog steeds wel eigenlijk... maar op een gegeven moment komt er een soort "uitgezogen" variant, met een standaard schemaatje, en daar gaat de massa dan lekker voor, en dat maakt dat de muziek dan ook niet meer interessant is voor mensen die wel graag verrast willen worden met vernieuwende dingen.... maar die discussie is al vaak gevoerd...

ohja.ik heb 3 LP's(!) van andre hazes in de kast staan, vinnik leuk! ;)

Ik kan mij helemaal in jouw verhaal vinden. Misschien is nog de belangrijkste discussie over de ketchup song.
Geweldig gewoon dat nummer. Een wereldwijde hit. Nu maakt Corry Konings er een Nederlandse cover van. Alleen komt nu de vraag: Doet ze dit om een graantje ervan mee te pikken of om het Nederlandse publiek (misschien haar die hard fans) een plezier te doen om nog meer te genieten van die geweldige song. Ik heb het antwoord helaas niet. Misschien zij zelf ook niet.

Is huidige Blues en Rock ook niet allemaal een variant en de stijl die jij zelf maakt?. Uiteindelijk bestaat alle muziek toch uit varianten of zie ik het verkeerd. TRANCE is een stijl. Vergelijk dit met BLUES en misschien is er dan wat meer respect voor bepaald gebruik van baslijntjes en gebruikte arpeggio's. Je (in het algemeen) bent echt niet de eerste. Ook ik niet.

Groet Erik

ik was op blijburg afgelopen zaterdag, waar oa machine, aardvarck, antal van RH etc. aan het draaien waren....superrelaxede sfeer, muziek en mensen....allemaal kleine kindjes die met pappa en mamma meedansen op de vetste house en brokenbeats

Dat klinkt ergggg goed Olaf
Ik heb aardvarck 2 keer live horen draaien en wat is dat chill zeg !!!!

Origineel geplaatst door Catalunya
Jawel, ik ben begonnen met mixen in 1986. Maar dit was hobby, kreeg ik ook geen geld voor. Deed dit in mijn eigen kamertje. Inspired bij And the beat goes on. In 1992 alweer gestopt met de hobby.
Erik

offtopic

And the beat goes on...wow,vet he:D
heb zelf ook jaren met een tapedeck knipsetje en 2 goedkope draaitafels met pitch op een kamertje zitten zweten.
heb jij je tapedeck nog?

Origineel geplaatst door mono-poly
Dat klinkt ergggg goed Olaf
Ik heb aardvarck 2 keer live horen draaien en wat is dat chill zeg !!!!

mooiste wat er is als je met je vriendinnetje en vriendjes/vriendinnetjes zit te chillen of te dansen op de vetste muziek, die ook best wel ingewikkeld mag zijn, zolang maar fonkie, en je om je heen alleen maar blije gezichten ziet van dansende en hangende mensen.....

Back