ADAM A7x volume probleem

Jansen

Stamgast
Ik heb een setje nieuwe ADAM A7x gekocht. Als ik beide ingangen op 0db zet en beide kanalen hetzelfde volume aanstuur hoor ik iets verschil. Niet erg veel maar wel net genoeg om dingen die precies in het midden horen te zitten net iets naar links te horen. Als ik het volumeverschil (inputgain) iets aanpas klopt het weer. Het lijkt erop dat er eentje net te weinig (of de andere net teveel) volume geeft. Komt dit vaker voor bij actieve monitor of zou dit altijd precies moeten kloppen? Met ander woorden is dit een reden voor een vervangend setje? En dan alletwee of alleen de te zachte (of toch de te harde?). Wat is wijsheid?

Ik heb precies hetzelfde en maak me er niet echt druk over. Ik zet ze sowieso nooit op 0 db.

staat de regeling achteraan 't zelfde? Ik link ze door zodat ik met één draaiknop beiden afregel. Ik heb echter de A5 jes. Heel tevreden van.
Misschien moet je ze nog even inspelen. Voor zoverre dat geen onzin is.
ik had 't een tijd terug met een set hifi speakers, die verschilden zoveel dat ik ze terugbracht. De verkoper stelde ze op en verbaasde zich er ook over. Ik kreeg een andere uit de showroom. Mocht kiezen welke.

Zoiets heb ik ook gehad bij mij lag het aan de ruimte/ plaatsing van de speaker(s) geen Adam's. Check ook je meters in je daw niet dat toevallig de 1ne kanaal iets meer uitlaat dan de ander :P. Als dat het niet is, wat Synnys zegt.

Misschien moet je ze nog even inspelen. Voor zoverre dat geen onzin is.
Inspelen is geen onzin maar heeft niets te maken met recht en of links even hard volume.

Ik heb alle gangbare dinge geprobeerd. Speakers verwisseld, kabels verwisseld, inputsignaalgechekt met m'n koptelefoon, de instellingen achterop staan gelijk etc. Daar ligt het allemaal niet aan.
Het setje heb ik gekocht bij BAX dus garantie/omwisselen zal vast geen probleem zijn.

inspelen van monitors is klinkklare nonsense......

dat doen ze alleen in de hi-fi wereld om de prijzen nog verder op te kunnen drijven.

:peukie:

ja man, zo van je koopt ze, x prijs, in spelen thuis (ongeveer 1000 uur) kost je extra centjes, rekening krijg je nog opgestuurd lol

:peukie:

@Jansen heb je ze ook in een andere positie/ ruimte geprobeerd ?

Ik had die indruk aanvankelijk ook - maar denk dat het eerder een indruk was of aan de ruimte lag. Bij mij staan ze ook beide onder de 0dB en eigenlijk... wat maakt het uit? Eenmaal gelijk ingesteld, of zoals jij denkt dat ze gelijk staan, blijf je daar toch voor altijd af?

Doorlinken zoals bij de A5X en A3X hierboven beschreven staat, gaat trouwens niet met de A7X.

En om terug te komen op jouw probleem, ondertussen heb ik de volumes wel terug gelijk staan en lijkt L & R wel gelijk... wacht dus een tijdje af. Je garantie loopt toch langer dan een week.

Ik heb net het setje Event 20/20 BAS v3 aangesloten en dat is ook een erg goede set. In mijn eigen studio klinken ze veel beter dan in de winkel. Daar stonden ze erg hoog en ver uit elkaar.

Wat me met name opvalt is dat de 'galmstaartjes' duidelijker zijn dan bij Adam A7x. Ook het laag is wat beter maar dat komt door de grotere speaker. De zang/spraak (stemmen) klinken ook erg goed. Stereobeeld is ook mooi.

De Adam's winnen het nog wel van de Event's maar het verschil is toch een stuk kleiner dan ik had verwacht.

Het volumeverschil tussen links en recht is er bij de Event's niet. Zal dat dan toch wel aan de Adam's liggen.

Ik heb met het setje Event 20/20's eigenlijk meer schik dan met het setje Adam A7X. Gek eigenlijk want de A7x is toch wel een net wat betere speaker om op te mixen als ik ze A/B vergelijk. Maar de Events klinken lekkerder om naar te luisteren als ik zelf muziek maak.

De Event 20/20 kunnen echt verschrikkelijk hard voor een nearfield monitor. Niet normaal, het lijkt wel een PA installatie! Net even AC/DC gedraaid, dat klinkt echt verschrikkelijk vet en strak. En de speakers geven geen krimp.

Het enige minpuntje van de Event 20/20 tot nu toe is een klein beetje tweeter 'hiss' als je met je oren vlak bij de speaker luistert. Vanaf m'n stoel hoor ik het niet meer, zo zachtjes is het gelukkig wel.

Back