AAS Ultra Analog VA versie 2

ElektracidZ

Ouwe rot
Ultra analog heeft een nieuwe versie. Het uiterlijk is compleet anders, meer en schijnbaar betere effecten en geheel gratis up te daten voor bestaande gebruikers. Ik vind het nog steeds een heerlijk warm en vol klinkende vst, naast bijvoorbeeld de korg legacy synths. Wat vinden julie?

http://www.applied-acoustics.com/ultra-analog-va-2/

ultra-analog-va-2-user-interface-play-panel.jpg

ultra-analog-va-2-user-interface-edit-panel.jpg

ultra-analog-va-2-user-interface-fx-panel.jpg

Ziet er goed uit.
De VA-1 is één van de weinige software synths die ik, naast de Korg Legacy collection, het aanschaffen waard vond.
Ik vind het een fijne synth met veel mogelijkheden en een mooie klank.
Deze nieuwe versie heeft zeker mijn interesse.
Nette prijs voor VA-1 bezitters ook.

Ik vind VA een fijne synth. Hij klinkt mooi mellow en rond. Niet scherp; daar zou ik dan liever iets anders voor nemen. Ik heb VA dus voor $39,- overweeg ik sterk om de upgrade aan te schaffen.

ah ziet net dat je inderdaad nog wel moet betalen voor de upgrade, hoewel het maar $29 is. Ik heb 'm een paar maanden geleden gekocht voor 15 euro (!) van iemand die stopte met muziek maken. Kreeg net een mailtje van AAS sinds ik de licentie onlangs heb overgenomen voor VA kan ik 'm gratis downloaden. Dat is nog eens service.

Klank is te gek, maar ik vond de interface te klein en onoverzichtelijk, maar dat zou nu wel eens klaar kunnen zijn :)

Ik heb 'm een paar maanden geleden gekocht voor 15 euro (!) van iemand die stopte met muziek maken.

Klinkt weinig, maar hij was in oktober 2009 de audiomidi.com "no brainer deal" en kostte toen $15. Ik gok dat hij/zij hem daaruit had ;)

Overigens kan ook de versie uit die deal voor $29 naar UA-2 geupgradet worden.

nice, laat ze de tassman ook zo doen! die gebruik ik nu ook niet door de interface:/

ik heb hem ook destijds voor 10 euro gekocht idd. Nergens zie ik iets over een engine rewrite. Wel FX en 64 bit.

@etaoin Ja, toen was ik net te laat. Maar ik vind t wel opmerkelijk dat ik dan zo lang na de aanschaf van de 1e eigenaar kosteloos kan upgraden.

Ik heb wat presets die in beide versies zitten op beide versies afgespeeld en hoor geen enkel verschil. Het lijkt er dus op dat de effecten en de UI alleen zijn verandert.

Hij is nu in dezelfde stijl als Lounge Lizard 4, waar ik de effecten op deze manier wel fijn vind. Bij VA-1 vond ik de verschillende vlakken met kleuren wel duidelijk, dat hebben ze nu in tabbladen ondergebracht, ik weet niet of dat echt fijner is, want daardoor heb je niet meer het overzicht in 1x over alle instellingen.
Wel fijn dat het daardoor minder klein is, want sommige switches waren echt wel aan de kleine klant, net als de arpeggiator.

En fijn dat die patchbrowser aan de zijkant weg is :halleluja

Schappelijke upgrade-prijs ook, binnenkort maar eens de demo installeren 8)

Ik vind het jammer dat er zo veel effect en met name reverb is toegepast op de standaard patches. Ik luister liever eerst naar het droog geluid en voeg dan liever mijn eigen effecten toe. Ze hadden de kwaliteit van de oscilators en de filters ook wel wat meer kunnen verbeteren. Dit klinkt als 10 jaar oude software. Voor de upgade van 29,- vind ik het prima, maar zeker geen 200 euro waard. Dan kun je beter U-He Diva of Zebra kopen!

Het klinkt zoals het eruit ziet: zeker niet Ultra en al helemaal niet analoog :D

Back