1e hardware synth welke?

he dit is mijn 100ste berichtje krijg ik nou een zilveren synth forum medaille of een oorkonde of moet ik het in mijn eentje gaan vieren...?

Origineel geplaatst door Kaymir
een sampler op je synth is dat beter/slechter dan een losse die je er gewoom op aansluit? als ik eerst gewon een goede synth koop en later een dedicated sampler ervoor koop dat werkt toch ook of niet?
comments plz

nee, zeker niet slechter. dat is wat ik nu heb: yamaha rm1x met een akai s20 sampler. probleem van de sampler is dat er geen filter en/of effectenbak in zit ... maar daar zijn weer andere oplossingen voor :)

Om te starten kan een RM1X je goed laten zien wat er mogelijk is op het gebied van:
geluid programmeren.
effecten instellen.
sequencen.
Hij is eenvoudig maar dat kan juist goed zijn omdat je niet wordt overspoeld door teveel informatie ineens.
Ook zul je hem niet snel wegdoen nadat je een uitgebreidere synth koopt vanwege de vele speciale leuke dingetjes.

Nadeel= geen klavier.

Samplen zou ik nog even niet aan beginnen tenzij je al het een en ander weet van midi en synthgeluiden programmeren.

succes

gr.
mz.

Ik ben het helemaal met de heer Marcel Z. eens :)

En als je eenmaal de RM1x onder de knie hebt koop je er gewoon nog een leuke (2dehands) sampler bij...

Origineel geplaatst door Synic
Er staat een Triton LE te koop op marktplaats, een week oud :confused:
Snel bij zijn dus (als ie niet al weg is)

Hij vraagt 1400 euro! Nou dat kost hij nieuw ook! Misschien een tikkie meer, maar dan heb je dus wel een echte nieuwe! Ik snap niet dat hij er 1800 euro voor heeft betaald! Die 1400 euro die ik bedoel kostte hij vorige week dus ook al! Niet slim denk ik....

Eric

Origineel geplaatst door marcel_zoer
Nadeel= geen klavier.

maar met een goedkoop midi master keyboardje kom je dan meteen al een stuk verder.

Back