Day off space (Office Space remix)

MacGyverGear

midi-life crisis
Sinds vorige week heb ik de knoop doorgehakt.. ben maar weer eens over op een ander DAW.
Was sinds een paar jaar over gegaan van Sonar naar Cubase en in de tussentijd natuurlijk mijn ogen open gehouden want.. natuurlijk lonkte er in de tussentijd weer van alles aan ander mooi DAW spul. :D
Zo heb ik me in de tussentijd met van alles en nog wat vermaakt binnen Cubase via de rewire en afentoe eens wat met Ableton gedaan.

Uiteindelijk vond ik de Session mode ontzettend interessant maar binnen Cubase heb je dan verrekte weinig aan een Lauchpad maar was behoorlijk hooked geraakt aan dat ding..
Het mooie van Ableton is natuurlijk dat je een heel arrangement onder je vingers hebt.. mits je em niet rewired.. Maar bij simpel een paar audiospoortjes opnemen vond en vind ik nog steeds een grote handcap om alles aan de praat te krijgen.

Afgelopen week dus maar de knoop doorgehakt en gelijk Push gehaald, dedicated controller gemaakt voor Ableton 9
Had tot nu toe nog nooit iets standalone gemaakt met Ableton want ik ben (nog steeds) veel te gewend aan Cubase maar dit is dus het eerste dingetje..

Het ideetje begon met een stukkie audio uit een track van Posy's waar ik aan mee heb gewerkt. rond 1:20 en 3:40 te horen)
Paar maten door de slicer mangel heen gehaald.. :D daarna clipjes nog wat clipjes recorden enzo.. nog wat drummeltjes in gerammeld op NI "Maschine" en het begon ergens op te lijken.. :)

Het opnemen in de arrangement view vind ik nog steeds maar verwarrend afentoe maar tot dusver mijn eerste, redelijk geslaagde opname, gemaakt in arrangement view.
De basis heb ik live opgenomen in de arrangementview door te jammen met de gemaakte clipjes,, daarna nog wat finetunen met de automation om het geheel wat meer vloeiender te laten verlopen :) Hope you like it :mega:

Weer een mooi zakmes :okdan: mooie break ook op 3.05 (string mag van daar van mij wel weg zijn want die staat dan vrij hard) * eerder fade out ... leuk gemaakt dus

@ Warehousegroove: Thanx.. ga nog ff sleutelen aan de string :)

@ Chris-w: Thanx :)

Kwam hem net op SC tegen. Wat een ontzettend lekkere track Mac! Ik ben er zelfs een beetje verliefd op geworden. Het enige dat ik anders gedaan zou hebben (los van het feit dat ik, hoe zeg ik het, niet de kwaliteiten heb), is de kick er eerder laten inkomen tijdens de tweede break. Maar dit is de lekkerste die ik hier dit jaar voorbij heb horen komen! :okdan::halleluja

@ Gloomer: Thanx man :)

@ Dr. : Dank je.. :) Mijn allereerste ableton versie heb ik ooit nog bij jou meegenomen .. ;) hehe.. en evenals als de switch naar Cubase is ook dankzij jou geweest destijds :D
De overstap van Sonar naar Cubase was echt een hele kleine, buiten dat ik bij Cubase ineens geen last van vastlopers meer had :) Maar Ableton laat je wel compleet anders muziek maken.. dat met die clipjes jammen is zo ontzettend cool..
Ga nog wat werken in die tweede overgang ook... gekke is dat ik normaal nooit van die lange tracks maak.. :D

Denk dat de kick eigenlijk iets te hard staat nu ik het weer terughoor.. of??
Als er nog meer mensen met tips en comments zijn.. let me know :okdan:

Eh.. heb toch wel audio uit jouw track gejat :D

iig heb ik gepoogd dat lekkere basje na te maken ;) maar ben blij dat je em kan waarderen :)

Met enig kunst en vliegwerk is het me hier gelukt om op een ouwe duocore (ben er even tussenuit zegmaar) nog wat aan de structuur te veranderen.. hoe hoog kun je latency zetten.. :D

Heb na de tweede break de kick er wat eerder in laten komen op medisch advies van Dr. Lansberg en tevens nog wat andere opbouw dingetjes aangepakt.
Ook op advies van forumlid Brutal Bass aan de vocalen nog een kort reverbje toegevoegd :)

Opname is net geupdate op mijn soundcloud en staat in de OP.. Let me know what you think :)

Back