Doepfer Dark Link CV/Gate interface defect

jras

Stamgast
Mijn MIDI naar CV/Gate van Doepfer is de Gate output defect geraakt sinds 2 dagen. Het gate signaal is inverted d.w.z. dat wanneer ik een toets indruk is het gate signaal 0V en als ik de toets loslaat is het Gate signaal +5V.

Heb even een inverter gebouwd (74HCT05) aan de gate output en dan werkt alles weer prima.

Heeft iemand een idee wat het probleem is van deze Doepfer Dark Link en hoe dit opgelost kan worden ?
Wie heeft er een schema van deze interface of waar kan ik die downloaden?

Alvast bedankt Jos

is de gate polariteit niet gewoon een instelling / schakelaartje? Ik kan me van de ouwe Doepfer midi-cv kastjes herinneren dat je dat soort instellingen kon wijzigen met SysEx commando's dus misschien dat daar iets is misgelopen.

is de gate polariteit niet gewoon een instelling / schakelaartje? Ik kan me van de ouwe Doepfer midi-cv kastjes herinneren dat je dat soort instellingen kon wijzigen met SysEx commando's dus misschien dat daar iets is misgelopen.

Het is geen instelling en heeft 2 jaar goed gewerkt. Heb alle kabels zoals MIDI en patch cables naar de interface vervangen zonder resultaat. Gisteren gaf het een gate trigger bij indrukken en loslaten van een toets. Nu alleen bij het loslaten.

Jos

binnenin zit een jumper,die maakt waarschijnlijk slecht contact:

Inside the unit is a jumper available that is used to set the gate voltage to +5V or +12V. If the jumper is removed the gate output has S-Trigger function.

Dus even aandrukken en hij doet het weer..

voor de volledigheid : dit geldt vanaf een bepaald serienummer:

Important Note for all units with serial number beyond 112700 concerning the gate voltage:

Inside the unit is a jumper available that is used to set the gate voltage to +5V or +12V. If the jumper is removed the gate output has S-Trigger function.

Laat even weten of dat het was..:okdan:

binnenin zit een jumper,die maakt waarschijnlijk slecht contact:

Dus even aandrukken en hij doet het weer..

Nee dat is het niet. Heb alle jumpers aangedrukt en geen resultaat.
Als ik een schema zou hebben dan kwam ik er wel uit. Zelf denk ik dat er een componentje defect is zodat het signaal zich inverteert.

Jos

kan corrosie op de pinnetjes zijn,even de jumper erafhalen en weer terugzetten?
Pennetjes doormeten, of zelf even een draadbrugje maken en zo de jumper testen.
Lijkt me dat het zoiets is...anders even met een scoop het triggersignaal volgen.
Succes!

kan corrosie op de pinnetjes zijn,even de jumper erafhalen en weer terugzetten?
Pennetjes doormeten, of zelf even een draadbrugje maken en zo de jumper testen.
Lijkt me dat het zoiets is...anders even met een scoop het triggersignaal volgen.
Succes!

Het is gevonden en opgelost.

1. Eerst alle jumpers gecheck door ze te vervangen (geen resultaat)
2. Een slecht soldeer punt (Zie foto) (geen resultaat)
3. De transistor aan de output defect en vervangen (Weer Werkend)

Heel veel bedankt voor de goede tips. (Deze discussie kan op slot)
Jos

2dsh98i.jpg

Back