ensoniq asr10 vragen

mindscan

The Perspective
Hallo,

Wie kan mij wat vertellen over de asr10 sampler. Ik ben in gelegenheid om er een 2dehands te kopen(met scsi).
Ik ben weinig op internet tegen gekomen, dus vandaar het volgende vragen lijstje:

Waar is ie goed in, en waarin niet,
Is hij makkelijk te gebruiken, goede interface,
Wat is zijn sample capaciteit,
Wat is een redelijke prijs voor een 2e hands,
Is ie makkelijk voor live gebruik,
Wat is je ervaring met het gebruik ervan,
Zitten er bugs in de os.

En als ik iets belangrijks over het hoofd zie, mag je het natuurlijk aanvullen.
Alvast bedankt.

Ik weet het simpel antwoord... maar ensoniq is naar mijn mening gewoon erg goed.. totaal ander karakter dan de rest.

nooit mee gewerkt, maar uit ervaring van anderen weet ik dat 'ie goed is in filters, effecten en het resamplen daarvan...schijnt erg leuk te zijn :)

nadelen: als 'ie kapot gaat issie zo goed als niet meer te repareren geloof ik, geheugen kan zo goed als niet meer uitgebreid worden omdat dat niet meer te krijgen is en let op of er een output expander op zit, want die zijn los ook niet meer te krijgen

dit onder voorbehoud, zoals gezegd heb ik er zelf geen ervaring mee :)

vet spul die asr's.
lekker rauw geluid. super effecten met resampling.
ook transwave functie is cool(realtime sample startpunt freaken)
sequencer vond ik bij die van mij erg slecht qua timing, ik weet niet of dat altijd zo is.

kortom:
wil je strakke 1 op 1 samples? -> koop een akai ofzo
wil je een echt instrument met karakter? -> koop een asr, eps, sp12 etc

LET OP:ik zoek er ook nog steeds 1(in rackvorm)

Omdat ik ook van horen zeggen vernomen had dat ie echt karakter had...

Veel rauwer dan de 'rest', en iedereen gebruikt al de akai... dus voor mij al reden om iets anders te zoeken...

Het feit dat de beruchte DP2 effecten erin zitten, was ook een enorme pré...

Maar vooral denk ik zijn rauwe/karakter imago...

Heb hem nog niet zo lang, maar ben er best verliefd op... erg leuk... en best makkelijk... en zoals ik er nu tegenaankijk zijn de mogelijkheden behoorlijk diepgaand...

Vergeet dus niet dat je (met de output-expander) de main ins en outs dus gewoon als een DP2 kan gebruiken en je totale mix... erg chill...

Zelf heb ik mijn geheugen helemaal nieuw gelkocht en dus maximale 16 MB... ff zoeken op ebay.com, een gozer verkoopt ze nog gewoon...

Output expander is erg moeilijk aan te komen schijnt, en vooral het snoertje heb ik me laten vertellen door de vorige eigenaar...

Ik zie mijn ASR niet als een simpele sampler, maar zoals eerder gezegd echt als een instrument...

Ik zou hem kopen als het een schappelijke prijs is...:engel:

Als je effe zoekt :yamaha: kan je nog het 1 en ander vinden op het net.. Scsi kits,floppy drives en geheugens.
Heb zelf net hier http://www.syntaur.com/ensoniq.html een floppy drive gekocht voor mijn ASR88 en die werkt ok.
Die ASR die ik heb was door iedereen opgegeven omdat ze te lui waren om onderdelen te zoeken....nog effe er wat aan klussen en dan heb ik een goeie ASR88 voor een habbe krats..

Back