[Reggae] Nieuwe track: Calling Anunnaki

PsychoBob

Ouwe rot
https://soundcloud.com/mystic-man/calling-anunnaki

:peukie:

Nice! :okdan:
Toetsen zijn echt top vind ik. Mag wel nog een gitaarpartijtje hier en daar bij, vooral ook in de intro. Maar zeker lekkere vibes! 8)

Thx, Fles! :)

Klinkt goed..
Die drums zijn ook goed, lekker die drumrolls..

Thx! Ik ben zelf overgestapt op de elektronische sigaret! :peukie: :okdan:

Thx! :)

Erg lekker hoor :) Lekker off-beat gitaartje.. lekkere basline.. heerlijke drums..
En zang klinkt zeer oke :) Top productie. :halleluja

Die drums.. inclusief de stokken die aftikken aan het begin. :D Wat klinkt dat toch altijd weer lekker zo'n akoestisch kitje :)
Snare heeft ook 'n lekkere stemming.. en de drummer weet echt heerlijke rimshotjes te vinden :luv:

Thanks! :)

Jij bent echt goed man! :okdan:

Kan je wat vertellen over hoe deze track tot stand is gekomen?

Bedankt voor de aardige woorden, jongens! :)

Bij deze track heb ik de de drums live ingespeeld met mijn Octapad II met basspedaal en er is nergens gekwantiseerd, ook niet bij de andere instrumenten.

Drums: Addictive Drums, bas: Kontakt (Instant Bass), orgel: VB3, piano: Truepianos, blazers: Kontakt, synthsolo: Diva, percussie en gitaar zijn 'echt'... :)

Ik wilde een nummertje schrijven over de Anunnaki, omdat ik het een buitengewoon interessant onderwerp vind. Tijdens een chatsessie op FB met onze grote vriend Gloomer heb ik de toezegging gedaan dit nummertje te schrijven en zie hier... :mexico:

Wow.. die drums klinken net echt.. Erg natural hoe de klank reageert op de dynamic.. :)
Had eerder aleens heel realistische dingen uit EZ drummer horen komen.. maar thanx voor de tip iig.. ;)

Nogmaals.. super goed gedaan :halleluja

Thanks! :) Ja, naar Jamaica, dat zou ik ook wel willen. Komt wel als ik straks wat geld heb... :walker:

Heel erg goed! Instrumenten klinken erg natuurlijk!

Zo zie je maar weer dat je met software muziek kan maken waarvan iedereen denkt dat het allemaal met echte instrumenten gemaakt is. Al ligt het natuurlijk wel aan de dynamiek van het inspelen en de toevoeging van een paar echte instrumenten.

Een zeer geslaagde track compositorisch gezien, maar je hoort wel dat de blazers niet echt zijn en hoewel de drums een akoestisch geluid vrij dicht naderen (en prima gespeeld zijn) hoor ik door de attack toch dat het samples zijn.

Ik heb ook met Superior Drummer en Addictive Drums gewerkt, maar in mijn optiek is e-drummen het net niet en blijf je tunen tot je een ons weegt. Een akoestische kit is te divers om een synthese van te maken, met name de cimbalen klinken veel minder lekker afkomstig uit een e-kit. Om dat probleem te omzeilen heb ik eerst mijn cimbalen aan m'n e-kit gehangen zodat ik een mix van beide had (waar het zeker beter van werd) maar uiteindelijk toch een akoestisch setje gehaald en sindsdien geen geklooi meer met het geluid. Beluister hier een track van mij met akoestische drums voor de beeldvorming (en echte trompetten).

Back