Hypersynth Xenophone announcement

Hypersynth heeft net een nieuwe analoge mono-synth aangekondigd, de Xenophone. De synth zal optioneel ook gecombineerd kunnen worden met bijbehorende editor software / VST plugin en is gepland voor Q1 2014.

Voorlopig zijn enkel de specificaties gepubliceert. Pre-Orderen zal waarschijnlijk kunnen vanaf eind oktober, wanneer normaal gezien ook de audio demos en prijs gepubliceerd worden. Voor vragen en opmerkingen kan je in ieder geval al terecht op de website van de ontwikkelaar: http://hypersynth.com/xenophone/help_out.html

De specificaties zien er alvast veelbelovend uit!

Xeno.jpg

Meer informatie op: http://hypersynth.com/xenophone.html

Door wijzigingen in de specs is de release date verschoven naar mei of juni

New Hardware additions:

-CV/Gate output + Gate in
-MIDI over USB
-Xor-Ring between OSC1 and OSC2

New OS additions:
-FX parameters modulation
-Adjustable Gate length for sequencer
-Sequencer as Step LFO
-Slew rate limiter for Sequencer tracks 2,3,4

:)

Plekje voor de synth is al gereserveerd op mijn bureau. Inderdaad goede support afdeling, ik krijg snel antwoord.

Toevallig vorige week een email verzonden met de vraag of ze op schema zijn voor de release in juni. Het antwoord was; ze zijn het :) Het schijnt dat ze geprobeerd hebben voor de release een 5 stemmige paraphonic feature toe te voegen aan het os, de hardware daarvoor is namelijk beschikbaar. Het was volgens de ontwikkelaar helaas te kort dag om deze met de release te kunnen leveren. We kunnen de feature in een update van het os verwachten.

Dit wordt een waardige vervanger voor de pulse2 ! :)

Nice nice! :) Wordt mijn eerste apparaat met analoge sound. Ben nog maar heel recent met hardware bezig.

Dus als ik het goed begrijp wil dat zeggen dat je elke geluidsbron (osc 1-2-3/noise, subosc1, subosc2 (=5)) apart kan triggeren met een andere note value (tijdens eenzelfde sequencer step)..

Dus nu kan je per step een andere osc setup triggeren en met die 5 stemmige paraphonie zou je dan tijdens 1 sequencer step verschillende noten verschillende oscillators laten triggeren of een akkoord kunnen spelen van 5 noten waarvan elke noot een van de oscs triggert?

...
We won't have time to add "5 voice paraphonic" mode, but the required hardware resources (OSC4 and OSC5) are there that can be unlocked in future OS update.
...

Volgens mij is het zeker een hele leuke synth. Lekker veel features en volgens mij klinkt ie ook erg vet.

https://soundcloud.com/hypersynth/xenophone-modern-set

:)

Plekje voor de synth is al gereserveerd op mijn bureau. Inderdaad goede support afdeling, ik krijg snel antwoord.

Toevallig vorige week een email verzonden met de vraag of ze op schema zijn voor de release in juni. Het antwoord was; ze zijn het :) Het schijnt dat ze geprobeerd hebben voor de release een 5 stemmige paraphonic feature toe te voegen aan het os, de hardware daarvoor is namelijk beschikbaar. Het was volgens de ontwikkelaar helaas te kort dag om deze met de release te kunnen leveren. We kunnen de feature in een update van het os verwachten.

Dit wordt een waardige vervanger voor de pulse2 ! :)

Ben heel benieuwd jongens, en zeker naar een vergelijking met de pulse2, want die zou die bij mij dan ook moeten vervangen. Blijft wel eng om een bak geld neer te tellen voor een bedrijfje dat net z'n eerste synth heeft gemaakt

...
We won't have time to add "5 voice paraphonic" mode, but the required hardware resources (OSC4 and OSC5) are there that can be unlocked in future OS update.
...

Sweet! Daar was ik nog niet van op de hoogte.

Koel thanks dus daar komt waarschijnlijk 21% bij voor de gewone sterveling?

Ik vermoed zoiets ja.. of een tikkeltje meer..

"The person receiving the package is responsible for all import duties and VAT. EU-Residents should normally pay (3.2% duty + 20% VAT) and Non-EU Resident should pay (4-6% duty + Extra Fee). These are not included in the cost of shipping or handling of your order. You'll need to pay the courier company directly, or you might be invoiced by a customs broker. Customs, duties, and taxes vary widely from country to country; please check with your local customs agency for details on estimated costs (We ship the package with the following customs commodity code : 9207105000)."

FACTORY SOUNDS HYPERSYNTH
https://soundcloud.com/hypersynth/xenophone-a-few-factory-sounds

wat er op 2:50 gebeurt ben ik wel over te spreken :)
en ook hoor je wat metallic/bell sounds op 4:04 deze keer! :)
4:21 lekkerrrr :)

de naam hypersynth komt ws omdat ie zo snappy en strak klinkt .. gok ik

Laatst gewijzigd:
Back