Technics keyboard, Solton, Yamaha Electone

Status
Please reply by conversation.

Mark-T

Budget lid
Ik zoek een goedkoop keyboard voor backup-doeleinden. Gezien de klanken die ik nodig heb, kom ik uit op een Technics KN-1000 of afgeleide, of een Solton MS-5.

Verder zou ik vanwege jeugdsentiment wel weer eens een Yamaha Electone orgel willen.
Het liefst iets uit de F-serie of later.

Ik heb inmiddels weer geld voor een auto, maar de auto´s die ik wil zijn inmiddels een stuk duurder geworden. Blijkbaar zijn er meer mensen op de hoogte gekomen van wat bruikbare en goedkope auto´s zijn. Precies de auto´s die goedkoop waren, zijn na mijn benoeming van hun bruikbaarheid een stuk in prijs gestegen... Het lijkt de synth-markt wel....

Je kunt ook ff een proefritje gaan maken met een busje van marktplaats natuurlijk :D
Maar serieus.. volgens mij ligt de automarkt juist nu in de goot.. wat voor een auto zoek je dan?

Blijkbaar zijn er meer mensen op de hoogte gekomen van wat bruikbare en goedkope auto´s zijn. Precies de auto´s die goedkoop waren, zijn na mijn benoeming van hun bruikbaarheid een stuk in prijs gestegen... Het lijkt de synth-markt wel....

:okdan:

ah.. 'k zie het al.. dat zeg je natuurlijk liever niet ivm een mogelijk, marktwerking/prijsopdrijf effect :P

De auto die ik op het oog had, was voor minder dan 500 euro te krijgen, maar nu kosten ze ineens 700-1000 euro. Eerst zag men alleen de lelijkheid van die auto, maar toen ik er eentje heb gehad, kwam naar boven hoe geniaal ruim en praktisch hij is. Dan heb ik het over een smal en hoog ding uit de kleinste klasse...

Ik heb op een Technics KN-1000 gereageerd. Na gisteravond staan er ineens veel meer te koop, voor het viervoudige bedrag...

Wat een orgel betreft: als het in de omgeving van Emmen is, kan ik vast wel een auto lenen.

Dan heb ik het over een smal en hoog ding uit de kleinste klasse...

Ah 'n stegenracer :okdan: :bekdicht: wel ideaal voor de moeilijk bereikbare plekjes in Amsterdam trouwens

g==.jpg

Tja, het is gratis, maar ook erg basic.
Of het de moeite waard is om dat ding in huis te slepen, of toch liever een paar tientjes meer uitgeven voor wat meer blingbling...

Wat zou het orgel zijn met de minste mogelijkheden? De FC-10 komt in de buurt. Ik denk dat de B-2 de allerkaalste Yamaha is. In de ME-serie zat ook een model met maar een paar mogelijkheden.

Is wel mooi, maar voor gesamplede klanken hoef ik geen Electone. Het moet wel een beetje 'fout' blijven en natuurlijk met het beroemde 'symphonic ensemble'-sausje. Het maakt niet uit wat je er doorheen jaagt, maar alles wordt even breed en wollig.

De marktwerking heeft inmiddels toegetreden. Ik heb gereageerd op een Technics KN-1000 die voor 50 euro te koop stond. Nu krijg ik een mail dat de verkoopster er 100 euro voor wil hebben.
Ik vind dat als je iets te koop zet voor 50 euro, dat je het dan ook voor 50 euro moet kunnen krijgen, tenzij er meer geboden is door een ander.
Ik heb niet echt een KN-1000 nodig, maar als ik mijn Roland EM-20 voor 50 euro weg kan doen en voor hetzelfde geld een KN-1000 kan krijgen, dan heb ik een keyboard met betere bas- en gitaarklanken en line-inputs, zodat een mengpaneel niet nodig is. Maar ik ga er geen 100 euro voor betalen...

Status
Please reply by conversation.
Back