Roland HS-60 (JUNO 106)

Roean

Stamgast
Beste,

Ik heb hier op het forum een HS-60 gekocht en wanneer ik de welgekende Test doe: (http://www.analoguerenaissance.com/JUNOTEST/) merk ik bij de filtertest dat de pitch niet helemaal gelijk loopt.

Als ik een akkoord speel merk ik dat ik ruis/kraak krijg. Zijn hier waarschijnlijk de VCF chips stuk?

Alvast bedankt

Vriendelijke groeten

pitch niet helemaal gelijk loopt

Dat is een afregelen kwestie.

Enkel als je een akkoord speelt ?
Doet ie dat door de interne speakers of ook via de out / koptelefoon aansluiting.

Veel kans dat het de VCA/VCF hybride chips zijn maar dan moet ie kraken bij een enkele noot en dat op alle uitgangen, zoniet is het een ander probleem.

Groetjes

:biertje:

De interne speakers werken niet (wist ik op voorhand). Dus het komt via de out/koptelefoon.

@vinnieq: ik wil eerst proberen iets met de verkoper overeen te komen.

Het vreemde is dat het kraken optreed bij het spelen van meerdere noten en niet bij 1 enkele noot.

Het vreemde is dat het kraken optreed bij het spelen van meerdere noten en niet bij 1 enkele noot.

Probeer eens te spelen met de VCA niet volledig open, maar op 80%. Bij mijn Juno-60 moet ik bij de meeste patches ook de VCA wat lager zetten om vervorming te verkomen bij het spelen van meerdere noten tegelijk. Ik geloof dat dat bij alle Juno's wel is.

Back