Weinig studio one gebruikers?

cemonvicta

Stamgast
Zijn hier nou daadwerkelijk geen studio one gebruikers?

Zou wel een draadje willen met tips en trucs met dit programma.

Wie gebruikt hem en wat vind je makkelijke onderdelen? Ook de workflow is altijd wel interessant. Ik ontdek steeds meer erin.

nou, ik zie idd nu 1 dood onderwerp, maar vandaar mijn vraag ook. En Chielos, als officieel Studio one gebruiker had ik uiteraard dat allang gevonden, maar ik vind het fijn om ook eens lekker hollands te kletsen over dit mooie programma.

Kletsen over Presonus Studio One? Tja, wat valt er over te zeggen?

Studio One heeft vrij weinig echte geheimen volgens mij. Er zijn ook wel tutorials te vinden. Workflow is top en de stabiliteit ook. Het heeft ook nog eens een makkelijke learning curve. Je kan genoeg customizen.

Valt vrij weinig over te melden. Natuurlijk zijn er nog wel verbeterpunten te vinden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat de makers het wel een goed gevolg gaan geven.

Je hebt trouwens de Macro Organizer/Toolbar die je kan downloaden via de Server Exchange dinges. Daar kan je je eigen knoppies mee maken (voor in de Macro Toolbar) en natuurlijk ook een functie geven of downloaden (ook via de Exchange). De Macro Toolbar verschijnt zowel in de Arrange View als in de Edit View. Al doet ie wel een beetje moeilijk tussen die twee, of ik begrijp het nog niet. Maar goed, hij is in beta, dus geef het wat tijd.

Is dat dan de kracht van dit programma. juist weinig over te melden?

macro bar heb ik idd ook gezien, nog niet mee gespeeld verder wat hier nu precies de bedoeling mee is.

dat is ook wel erg cool, dat je via studio online veel presets voor channels kan vinden en soundsets. erg fijn.

ik kan nog niets noemenswaardig slecht vinden...

heel happy met studio one. retestabiel na jaren protools. enige wat ik mis tov protools is de multitool. Nu moet ik steeds selecteren (kan met sneltoetsen natuurlijk) of ik wil selecteren of knippen bv, in protools had je een setting dat je muis een functie kreeg afhankelijk van de plek waar hij zich bevond.

nog een tip voor macgebruikers: wacht nog even met mavericks. ik dacht niet na en heb nu last van een heel buggy studio one met plugin windows die niet meer openen e.d. Domme actie, want je weet dat je moet wachten. Dus hierbij nog een extra waarschuwing.

nog een tip voor macgebruikers: wacht nog even met mavericks. ik dacht niet na en heb nu last van een heel buggy studio one met plugin windows die niet meer openen e.d. Domme actie, want je weet dat je moet wachten. Dus hierbij nog een extra waarschuwing.

Goede reminder.. ik was vanmiddag al aan het kijken voor de download.. tja het is nieuw en gratis he :-)

Maar toch maar niet gedaan..
Nu denk ik.. waarom zou ik upgraden? Alles werkt nu prima..

paar jaar geleden overgestapt op studio one na jarenlang logic te hebben gebruikt (vanaf 3.x), ik ga voorlopig niet meer terug iig! Ik hou echt van deze daw, heerlijk intuitief en reageerd echt heel snel op commando's, een verademing voor me!

Ik heb mavericks ook maar ik ondervind totaal geen problemen. Sterker, een heel zwaar project die best vol in de CPU en ram meter klapte heeft weer meer lucht gekregen. Misschien geluk met me ssd ofzo. Geen idee. Ben tot nu toe tevreden over de update.

Jelle: ik kwam vanuit fl naar cubase en toen studio one. Het voordeel vind ik zelf heel erg dat iedereen zijn eigen werkwijze kan houden. Ik ontdek steeds meer waarbij mijn werkwijze makkelijker wordt maar je kan tientallen andere manieren erin werken.

Ook dat je de mixer extended kan maken is erg prettig.

Enige is dat ze zelf niet echt van de vsts zijn dus je moet of met soundbanks werken of paar goede 3rd party synths aanschaffen. Maar dat is voor de meeste hier toch geen probleem.

:okdan: Wou dat ik er veel eerder mee begonnen ben!

Wat voor mij een pluspunt is: midi note names!
Nu ja ok... so what? flstudio,sonar,reaper,ook. Nou ik ben een vrij samplebased of , nha ja ik gebruik veel samples om " muziek" te maken. Nu is mijn favoriete sampler cq drummachine fxpansion GEIST! Die heeft 8engines/sporen. Zeg 8x16pads....:o: eN DUS 8X MIDIKANAAL.
Ik kan dr lekker op schetsen en S1 werkt er lekker mee!
MAAR! Waar mn ogen(hhhhm ja ogen) waguhweid open van vielen is dat wanneer ik geist midikanaal 1 duplicate en maak van die midikanaal 2... (TROMGEROFFEL)Dan ziet S1 de note names dus ook van engine 2(midikanaal2)... in je pianoroll!! enz naar kanaal 8!!!Dat heb ik dus geen enkele DAW zien doen! Nu zou iedereen wel denken wauw what a biggy! Maar voor mij is dat zo gaaf in mn workflow! :D:halleluja

Edit: Moet ik er wel bij zeggen dat alleen geist dat ook daadwerkelijk ook ondersteund als VST!.
Ableton heeft natuurlijk zn drumracks en heeft t ook. (maar daar werk ik weer niet zo snel mee)

En er zijn eigenlijk niet veel updates,wilt zeggen dat het werkt:okdan:

Begin dit jaar de demo van studio one geprobeerd. Apart, prettige manier van werken op enkele dingen na.
Jammer genoeg stopte de demo binnen twee weken, in plaats van een maand. Meerdere keren contact gezocht met de Presonus support, maar nooit een reactie gekregen. Een tijdje terug nog eens geprobeerd, want een track die ik er in heb gemaakt moest nog afgemaakt worden. Weer geen reactie en de demo opnieuw installeren werkt niet dus toen maar een crack gebruikt om de losse tracks te kunnen bouncen.

Erg jammer, maar ik ga niet betalen voor een product als de support afdeling niet eens reageert.

Begin dit jaar de demo van studio one geprobeerd. Apart, prettige manier van werken op enkele dingen na.
Jammer genoeg stopte de demo binnen twee weken, in plaats van een maand. Meerdere keren contact gezocht met de Presonus support, maar nooit een reactie gekregen. Een tijdje terug nog eens geprobeerd, want een track die ik er in heb gemaakt moest nog afgemaakt worden. Weer geen reactie en de demo opnieuw installeren werkt niet dus toen maar een crack gebruikt om de losse tracks te kunnen bouncen.

Erg jammer, maar ik ga niet betalen voor een product als de support afdeling niet eens reageert.

Hmm ja vind ik idd ook een beetje... Bijvoorbeeld het forum bij hun heb ik t idee dat ze niet eens meelezen, of future requests nalezen... (daar kan je menig andere devs. niet op aanspreken) wat toch wel prettig is. Idd al met al beetje karig support.
Maar goed dik tevreden voor de rest! (product):engel:

Ik heb ook gespeed met de gedachte om over te stappen naar One.
Kort geprobeerd en eigenlijk automatisch weer verder gegaan met logic.
Moet zeggen dat het me nog steeds erg aanspreekt.

Hoe is One met externe midi? Ik gebruik steeds minder softsynths en plugins.

Back