Syntechno Teebee MK-III

Status
Please reply by conversation.
Was het maar waar..... *zucht*

Cubik Planet

syntechno

syntechno

ik heb er een hoor
het is er een van de aller eerste, gekocht in amsterdam bij die jongen thuis voor 600 gulden in het zwart

Mark III

Mark III

Ik heb er een gehad.. en 'm in Januari verkocht. Het is een perfect bakkie ! Handig als Sync24 bron.. of als Midi-CV converter.. maar ook zeker niet te onderschatten als 303 kloon.

Je moet 'm alleen wél op de goede manier aansturen. Als je met midicontrollers je accenten en slides aanstuurt.. en je bij het programmeren van sequencjes aan de limitaties van de 303 sequencer houdt.. dan heb je écht een mooie 303 klank.

Het enige echte nadeel is dat bij het veel draaien aan filters, de klank merkbaar anders is dan bij een echte 303. Maar zeker dat lage knerpende basgeluid kun je gemakkelijk uit een TeeBee halen.

Ondanks deze positieve opmerkingen gaat er NIETS boven een echte 303.

Ik moet nog steeds eens een keer een afspraak maken met die gozer in Amsterdam..... maar heeft het uberhaupt wel zin???

Met andere woorden..... is de TeeBee een goed alternatief voor de echte TB303, is hij zijn geld waard of kun je dan maar beter sparen totdat je een "echte" kunt kopen???

Als je naar de samples op het internet luiterd leek het me wel een ok bakkie, maar ik hoor toch ook een hoop negatieve klanken....

Cubik Planet

over 303 echt of nep is denk al genoeg gezegd op het forum
het blijft een kwestie van smaak
een hele goede kloon kost al bijna genoeg om toch verder te sparen en dan het echte geluid te hebben
zoek je een 303-achtig geluid, dan kun je uiteraard beter een kloon kopen

Ik zoek eigenlijk meer een midi-cv converter :) Maar ik heb geen zin om zoveel geld te betalen voor iets wat geen geluid maakt. Dus dan maar een teebee. Maar ik wil eigenlijk wel graag die MS20 ringmodulator dus daarom wil ik graag een MKIII. Bovendien vind ik geel mooier dan zwart.

AUB geen 303-wel-of-niet gel*l hier

4Tek is alleen in de Teebee MkIII geïnteresseerd vanwege de cv en gate outputs

hey synic, delft rules ????
delfts blauw past bij jou.
hoe is het met jou en je maatje?
ik was pas in den haag voor een teebee, waar ik niks uit kreeg. is vast nog te koop.
de straat weet ik niet meer, maar die jongen woonde op nummer 303. hoezo, cosmic coincidence??

Heb je toevallig nog meer informatie over die gast? Ik ben wel benieuwd. Welke teebee was het? De I, II of III?

Heeft geen zin om een afspraak te maken, want ze worden niet meer gemaakt. Alleen 2de hans is er nog aan te komen. Het is een priman alternatief voor de 303. De MAM MB33 II is trouwens ook erg interessant. Ik heb ze alle 3 (ja ook de echte), maar heb ze nog nooit vergeleken.

Sander

Cubik_Platet schreef:
Ik moet nog steeds eens een keer een afspraak maken met die gozer in Amsterdam..... maar heeft het uberhaupt wel zin???

De TeeBee is relaxt!

De TeeBee is relaxt!

Ik heb er ook één en ben er zeer over te spreken. In eerste instantie had ik hem gekocht als kloon, maar hij kan zoveel meer.

2x midi merge, heel handig.
4x Cv en 4x Gate uit. Instelbaar op Volt of Hz per octaaf. Gate instelbaar als positief/negatief.
Knoppen sturen midi uit. Die gebruik ik voor het filter van m'n sampler. Je kan ze ook voor de CV gebruiken, kan je het filter van je ouwe bak aansturen.
En niet te vergeten sync uit.

Ik heb er wel eens aan gedacht om hem te verkopen, omdat ik me soms wel eens irriteer aan de klank (hij klinkt wat raspender dan een echte 303). Maar ik ben blij dat ik hem heb gehouden vooral nu ze niet meer worden gemaakt.

Hoe weet ik welke versie ik heb?

Ik heb hem overgenomen in een package deal. Op Vintage Synth Explorer zag ik een gele versie staan. Die van mij is gewoon zwart.

Ik weet niets van dit ding en ben van plan om hem binnenkort te verkopen, maar dan weet ik wel graag wat ik aanbiedt.

Bedankt,

OJ

Status
Please reply by conversation.
Back