Novation Bass Station Probleem

rdewaele

Ingeburgerd
Hoi, ik ben ten einde raad. Een tijd geleden hebbik een novation bass station keys gekocht.
2de hands. op het eerste zicht leek alles ok. Tot ik thuis kwam en em enkele weken later es grondig bestudeerde.
als ik het ding bespeel op de eigen toetsen komt er geen geluid uit. via midi wel. ook heb ik de indruk dat niet alle schakelaars werken.

het probleem met het bespelen : het ding stuurt wel op midi kanaal 13 , maar kan enkel extern bespeeld worden op kanaal 12. TX-RX heb ik al proberen verzetten van instelling maar niks lukt.

ik word nog es gek.

heeft iemand ervaring met een gelijkaardig probleem of weet iemand raad?

alvast bedankt.

Re: Novation Bass Station Probleem

Origineel geplaatst door rdewaele
Hoi, ik ben ten einde raad. Een tijd geleden hebbik een novation bass station keys gekocht.
2de hands. op het eerste zicht leek alles ok. Tot ik thuis kwam en em enkele weken later es grondig bestudeerde.
als ik het ding bespeel op de eigen toetsen komt er geen geluid uit. via midi wel. ook heb ik de indruk dat niet alle schakelaars werken.

het probleem met het bespelen : het ding stuurt wel op midi kanaal 13 , maar kan enkel extern bespeeld worden op kanaal 12. TX-RX heb ik al proberen verzetten van instelling maar niks lukt.

ik word nog es gek.

heeft iemand ervaring met een gelijkaardig probleem of weet iemand raad?

alvast bedankt.

Je moet tx en rc hetzelfde maken. (dus allebei zelfde nr.) dan pas speelt de Bstation zijn eigen noten. Niet alle schakelaars werken altijd hetzelfde (in geval van filter).

Re: Re: Novation Bass Station Probleem

Re: Re: Novation Bass Station Probleem

Origineel geplaatst door bazziman
Je moet tx en rc hetzelfde maken. (dus allebei zelfde nr.) dan pas speelt de Bstation zijn eigen noten. Niet alle schakelaars werken altijd hetzelfde (in geval van filter).

dat bedoel ik nou net . dat lukt dus niet. ik weet heus wel hoe het zou moeten werken maar het ding doet het gewoon niet.

suggesties iemand?.

Re: Re: Re: Novation Bass Station Probleem

Re: Re: Re: Novation Bass Station Probleem

Origineel geplaatst door rdewaele
dat bedoel ik nou net . dat lukt dus niet. ik weet heus wel hoe het zou moeten werken maar het ding doet het gewoon niet.

suggesties iemand?.

Je moet de basstation wel in de juiste 'modus' zetten voor je de kanalen kunt veranderen...op www.dancetech.com staat ergens een artikeltje over bassstation...Eerst op 'Off/ Uti.model' dan tx+nr en dan rx+nr...dan weer op 'key.b' zetten en spelen maar (het kanaal MOET voor zowel tx en rx hetzelfde zijn)

Back