JD-800 reageert niet op MIDI

Jawel, Luca E. schreef ook

Minpunten
• Labeling van in/uit kan verwarrend zijn (even opletten bij aansluiten)

Wat Luca E schrijft wil nog altijd niet zeggen dan ze verkeerd zijn. Het zou bij beide reviewers kunnen zijn dat ze niet goed bekend zijn met het DIN MIDI "uit naar in, in naar uit" verhaal en verwachten dat je appels op appels moet aansluiten.

Nou, ik heb het nog even geprobeerd, maar als ik midi in en -out verwissel gebeurd er niks (en dat klopt ook wel). Als ik ze weer goed insteek heb ik weer hetzelfde: soms een toon, afgewisseld met "Midi error" en prog changes...

Het ding gaat terug naar Bax

Ja, volgens mij had ik dat ook geprobeerd.

Leuk geintje van Bax: Ik had de helpdesk gebeld, het ding heeft nog garantie, dus stuur maar op. Krijg ik een mailtje terug dat ze het hebben ontvangen en dat ze hem gaan doorsturen naar een reparatiecenter. Als zij constateren dat de interface niet kapot is, brengen ze 55,= in rekening ! Een nieuwe kost 51,= !

Laatst gewijzigd:

Leuk geintje van Bax: Ik had de helpdesk gebeld, het ding heeft nog garantie, dus stuur maar op. Krijg ik een mailtje terug dat ze het hebben ontvangen en dat ze hem gaan doorsturen naar een reparatiecenter. Als zei constateren dat de interface niet kapot is, brengen ze 55,= in rekening ! Een nieuwe kost 51,= !
Die rekening van 55 euro is voor Bax. Dat heet garantie. Die sukkel bij de helpdesk snapt het niet zo, denk ik.

Leuk geintje van Bax: Ik had de helpdesk gebeld, het ding heeft nog garantie, dus stuur maar op. Krijg ik een mailtje terug dat ze het hebben ontvangen en dat ze hem gaan doorsturen naar een reparatiecenter. Als zij constateren dat de interface niet kapot is, brengen ze 55,= in rekening ! Een nieuwe kost 51,= !

dat mag dus niet idd :)

Als het ding niet kapot blijkt te zijn maar ze moeten wel kosten maken om het te onderzoeken dan lijkt het me logisch dat ze die aan jou factureren. Als het ding wel kapot is valt het natuurlijk onder de garantie.

Als het ding niet kapot blijkt te zijn maar ze moeten wel kosten maken om het te onderzoeken dan lijkt het me logisch dat ze die aan jou factureren. Als het ding wel kapot is valt het natuurlijk onder de garantie.
Nou... vind ik niet. Ik heb zo goed als ik kan de situatie geanalyseerd. Kabeltjes vervangen, andere USB-poort, andere synth... alles wijst naar de Tie 4i4o. Maar tegelijkertijd mag je niet van mij verwachten dat ik het technisch niveau heb om dat ding helemaal door te meten. Zeker niet als ik eerst met BAX aan de telefoon heb gehangen, het verhaal gedaan heb, en vervolgens geadviseerd wordt om hem op te sturen. Ik ben consument, geen technicus. Ik ga dat ding niet voor Jan Doedel opsturen (wat ook nog 13,= kost).

Nou... vind ik niet. Ik heb zo goed als ik kan de situatie geanalyseerd. Kabeltjes vervangen, andere USB-poort, andere synth... alles wijst naar de Tie 4i4o. Maar tegelijkertijd mag je niet van mij verwachten dat ik het technisch niveau heb om dat ding helemaal door te meten. Zeker niet als ik eerst met BAX aan de telefoon heb gehangen, het verhaal gedaan heb, en vervolgens geadviseerd wordt om hem op te sturen. Ik ben consument, geen technicus. Ik ga dat ding niet voor Jan Doedel opsturen (wat ook nog 13,= kost).
Bij repareren onder garantie mogen ze geen kosten vragen, ook niet voor verzenden (goeie zaken doen dat met een retourverzendbon). Zie de uitleg van de ACM. Maar niet als er sprake is van eigen schuld, die dan wel door de verkoper moet worden aangetoond. Kan een probleem worden als ze het niet kunnen reproduceren, omdat er hier meer punten waar iets mis kan gaan (pc, interface etc) dan de JD-800 .

Het meest waarschijnlijke is dat dat goedkoop Chinees ding geen 5mA kan leveren op de midi out zoals volgens de officiële midi specs omschreven. Moderne optocouplers/midi in synths hebben vaak aan een paar mA genoeg. De JD800 heeft waarschijnlijk echt 5 mA nodig. Als ze die in de winkel testen op een moderne synth gaan ze geen fout vinden ... maar het is gewoon een bagger ontwerp denk ik ...

• Duimpje
Duimpjes: Pim
Ja, ik ben bang dat je gelijk hebt. Alhoewel, ze hebben het nog gecontroleerd en zouden hem alleen ter reparatie opsturen als ook BAX het probleem kon reproduceren. Dus... Het zou nog goed kunnen komen.

Back