Synthoma Elkorus

Status
Please reply by conversation.

sunny pedaal

ALL (Anna Loog Lid)
zo een zoek ik dus
is er iemand die ervan af wilt , voor een redelijke prijs ?

geloof dat ik er al een ga vinden....
da's snel

toch niet, wie weet er een , heeft er een , wilt hem aan mij overdoen ?

kent iemand gear5 ?

oftewel olsen from sweden, nog nooit van gehoord, geen post , maar wel geinteresseerd.
iemand enige info,? gaarne via pb ( bv is olsen net zoiets als "janssen " bij ons ??)

ik zou er toch erg voorzichtig mee zijn, net wat teveel toevalligheden tesamen en te weinig ervaringen met deze persoon op het forum.
minimaal 3 mensen alleen al vandaag gemaild die iets bijzonders zochten, geen enkele post, in zweden....

ben trouwens nog steeds op zoek naar een elkorus !

liefst een waar de exorom al gerestored is !
maar in overleg wil ik ook wel een gewone :D

De volgende fouten zijn opgetreden bij het uitvoeren van je zoekopdracht:

1. Sorry, er zijn geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekterm.

De volgende woorden zijn óf te gewoon, te lang, óf te kort. Ze zijn niet meegenomen in je zoekopdracht : skajlenburbjajunsvilumpjus

vooral te gewoon inderdaad :D

Puur ter service, mocht je niet weten dat de v3 'gewoon' weer nieuw te koop is;
http://wutierson.com/en/store/sound-processors

Ik vind dat de v3 wel wat handige zaken toevoegt t.o.v. de vorige versies.
Voornaamste, naar ik begrijp; het aanpakken van het clipping verhaal.

weet ik, maar met dezelfde chips?
en de prijs nieuw is behoorlijk , iets van 550+ met de btw, toch veel geld voor een chorus, tweede hands zou wel schelen.
en anders sparen inderdaad.
een van de orginele ontwerpers is eruit gestapt dacht ik, bij versie 3, weet niet of dat veel effect heeft gehad ?

kende de Synthoma Elkorus niet .
wer iets geleerd!

zijn er nog meer vergelijkbare chorussen?

Zelfde chips (TCA350 BBD) - beter beschermd tegen oversturing / beschadiging, begreep ik.
Ja, de BTW en verzendkosten komen er nog bij, dus dat hakt er wel in.
Eén van de twee bouwers is eruit gestapt - Synthoma / Sergio. De overgeblevene is Toni.
Apart genoeg staat er op de v3 nog altijd 'by Synthoma' vermeld.
De bouwkwaliteit is overigens dikke prima. Reactie / support van Toni ook, voor zover ik gemerkt heb.

Originele aankondiging via Muff's;
he v3 has variable gain preamp and clip indicator, the v2 does not have anything to adjust or monitor the signal level. The preamp adds the protection measure for protect from too high signals the valuable TCA350 chips. Now the new elkorus can process better more sound sources.

In the v3 the high Lfo clip feature has been deleted, these feature was a very specific and could not be musical in various settings, which basically was a parameter that transform the sine wave LFO into a trapezoid. Normally the user kept it at 0 making it usually useless. This is the reason to delete this feature.
In v3 we worked hard on improving the noise signal level at every stage to keep the typical noise of a vintage BBD to a minimum.

The v3 presents a lower weight and less depth, compared to previous version (allowing a cheaper shipping), improvements in power supply and lot of improvement of internal construction level.
V2 was heavier and its internal construction was more complicated than v3 which is made with a better quality PCB and many components have been optimized. V3 ranges have been adjusted for a more musical ranges.

Status
Please reply by conversation.
Back