Synthoma Elkorus

Status
Please reply by conversation.
metalcan

ach so....:?
3971059-a-red-eyed-tree-frog-is-peeking-out-of-a-discarded-metal-can-surrounded-by-a-plastic-bag.jpg

Heb je hem al gekocht Sunny Pedaal?
Zou je dit apparaat kunnen kopen bij een gerenommeerde winkel, want de site waar het verhandeld wordt is grotendeels onbekend dacht ik zo. Ben benieuwd naar de kwaliteit en de ruiswaardes.

Ik heb hem gewoon besteld bij de makers in Spanje... prima communicatie hoor... prima geregeld... klinkt ook top!

Je bedoelt Bienvenidos a Synthoma, de site is in het Spaans.
Zou zoiets nu ook via Peter Verspuy besteld kunnen worden met vooruitbetaling of een andere winkel? Wat denk je?

nee, nog altijd aan het zoeken, nieuwe moet ik nog even voor sparen..

Nou ik vind het maar eng bij zo'n buitenlandse internetwinkel met maar een paar apparaten.

Ik heb nu alle demo's gehoord op youtube maar ik vind dat die elkorus altijd zo hard staat, er zit ook geen knop op waarmee je de balans kan instellen tussen het originele onbewerkte signaal en het effektsignaal. Neem je bijvoorbeeld een simpele MAM phaser dan zit daar toch een balansknop op. Zelfs al zou je het onbewerkte signaal naast het effektsignaal plaatsen op de mixer dan lijkt het mij alsnog raar te gaan klinken. Hoe zit dat?

Ik heb nu alle demo's gehoord op youtube maar ik vind dat die elkorus altijd zo hard staat, er zit ook geen knop op waarmee je de balans kan instellen tussen het originele onbewerkte signaal en het effektsignaal. Neem je bijvoorbeeld een simpele MAM phaser dan zit daar toch een balansknop op. Zelfs al zou je het onbewerkte signaal naast het effektsignaal plaatsen op de mixer dan lijkt het mij alsnog raar te gaan klinken. Hoe zit dat?

ik hoop dan maar dat de elkorus 100% wet signaal geeft. als er geen balance op zit.
je kan inderdaad 'dry' signaal(onbewerkte signaal ) op de mixer zetten samen met de
elkorus output en hiermee een balance instellen. zo werkt dat ook met ingebouwde balance.

maar als de elkorus ook dry signaal uitspuwt, kan je met fase-toestanden te maken krijgen

in de handleiding staat een heel duidelijk blokschema van de Elkorus en
het apparaat is volgens mij 100 % wet!

ik heb er 1, nieuw aangeschaft. de 15% kortingsactie heeftde doorslag gegeven.
inmiddels binnen en gisteren de eerste stroom erdoorheen gejaagd.
hij stelt niet teleur, heerlijk muzikal effect, voelt allemaal goed aan en klinkt naar vanouds

Hartelijk gechorusiteerd!

sinds ik dit apparaat door je topic heb leren kennen, laat het me niet meer los!
zoek naar methodes om het via andere wegen te imiteren. hoeft (juist!) voor mij niet precies hetzelfde te zijn, maar wel ongeveer de verschillende klank-opties..werking........

hoe zit het nu met het dry signaal? er zit geen dry-wet balance op, dus ik neem dan nu maar aan dat het apparaat zeg maar... 'altijd aan' staat en dat binnen in zowel orgineel als bewerkt signaal 50 % is?

Nee, 100% wet. En als je wilt mengen moet je dat doen via send/return ivm insert.

je kan de hoeveelheid lfo instellen per lfo ( level), als je dat bv op 0 zet en je pakt delayline 1 (= 0 graden),
dan heb je ( vrijwel ) het orginele droge signaal. zo kunnen de levelknoppen van de lfo's als een soort mixknop voor dry/wet gebruikt worden.
ook zit er een bypass-schakelaar op natuurlijk
erg uitgebreide en goedklinkende analoge doos

hebben jullie ook dat het output volume echt ongeveer de helft is van het input volume?
als je zeg maar de bypass switch schakelt?

hij heeft in versie 3 een gain knop erbij gekregen
op 5 is het inderdaad ongeveer de helft, op stand 7 100%
ook zou je intern de waardes dmv switches op diverse punten kunnen aanpassen
vooralsnog krijg ik hem zonder probleem even hard als de input
maar ik zal nog eens naar de bypass route kijken
versie 3 is op diverse punten wat verbeterd

Status
Please reply by conversation.
Back