Mijn setup.

Re: Mijn setup.

Origineel geplaatst door alexander1982

Maar nu was mijn vraag: zie ik iets belangrijks over het hoofd?

talent & absolute toewijding misschien ?

Talent kan ik niet over oordelen, ambitie en toewijding zijn wat mij betreft wel aanwezig

voor een beginner is het allemaal wel erg hoog gegrepen (3000 euro wow) maar goed als echt 100% achter je keuze staat om muziek te maken en zelf het gevoel heb dat je echt iets met muziek kan moet je het natuurlijk doen .. ik heb een voorbeeld van iemand die een lening bij de bank doet voor 5000 euro en na een half jaar alles maar weer verkoopt omdat hij het niet snapt en geen feeling voor blijkt te hebben ..beetje erg zonde .. (laat staan de schulden)maar jah dank zij hem heb ik wel toener tijd een synth voor de helft van de prijs gekregen :P

mischien een tip je om eerst een kaal midi keyboardje aan te schaffen en werken met vst's alhoewel ik vind dat een vst nooit echt het geluidkwaliteit van die virus kan halen maar tis gewoon voor je zelf om alvast te wennen met het maken en werken met midi ..tenslotte zal je de eerste tijd toch geen top productie's maken (of je hebt al een beetje ervaringen mee)

ow en als je dat laaste wil doen zorg natuurlijk wel dat je een beest van een pc heb (p4 altijd goed) want die vst's die trekken gruwelijk aan je cpu power..

Ik weet niet hoor, maar volgens mij is een Access Virus een perfecte synth om mee te beginnen, ik wilde dat ik er een had. Ik vind het dus geen synth voor gevorderen, die Virus sound kan iedereen gebruiken beginner of niet.

Origineel geplaatst door dextron
Ik weet niet hoor, maar volgens mij is een Access Virus een perfecte synth om mee te beginnen, ik wilde dat ik er een had. Ik vind het dus geen synth voor gevorderen, die Virus sound kan iedereen gebruiken beginner of niet.

nou dat weet ik zo net niet of het nou wel een beginner apparaat is ik zelf de c versie en moet zeggen dat ik er toch als beetje semi-gevordede (shit hoe schrijf je dat :D) toch wel wat uurtjes er achter moest zitten om het apparaat te kunen beschrijpen maar daar ging het ook niet om, alleen de prijs voor een beginner dat ie wat aan de hooge kant is maar zo denk ik er over..ben ook ooit heel simple begonnen met een korg x5 en een mc-303 (long long time ago allemaal 2e hands)zou alleen zo jammer zijn als het had en later er niks meer mee kan

Ik vind de virus toch ook wel wat ingewikkeld. Natuurlijk zitten er honderden knoppen op, maar er zit ook veel in de menu's (effecten).

Mischien is de nordlead wat. Zeer goede modulatiemogelijkheden en werkt zeer intuitief. (maar dat is natuurlijk persoonlijk).

Ik heb onlangs toch maar de stap gewacht en een Virus KC aangeschaft. Het voldoet aan al mijn persoonlijke eisen en meer. Oke ik (natuurlijk) nog geen superdikke sound en geluiden eruit halen en ik moet nog een wat uurtjes aan de knoppen gaan draaien maar dat heb ik er zeker voor over.

misx3-> ik heb al enige ervaring in het produceren op software matig niveau, vooral daarom kan ik al vrij veel met de Virus omdat het ook veel overeenkomsten vertoont met sommige software synth's.

BananaWorld-> virus is ingewikkeld maar oefening baart kunst (althans dat hoop ik dan)

Back