D110 & U220 voor 75 Euro 't stuk?

Hanz

Anonieme Analogist
Zag zo'n kleinadvertentie in 't lokale sufferdje; bood iemand erfenis van overleden oom aan, te weten 2 modules van Roland en 1tje van Wersi - voor wehnag, te weten 75 Euro 't stuk.

Hoopte deze keer eens geluk te hebben, dus gebeld... bleek-ie de typenummers niet precies te weten.
Beetje doorvragen leerde me dat het hier vermoedelijk gaat om een D-110 en een U-220.
Van Wersi's heb ik geen verstand, maar da's toch Orgel/GM werk?

Hoor morgen definitief welke modelletjes het hier om gaat; nu mijn vraag...
...is zoiets nog de moeite te kopen voor die prijs?

Zelf heb ik geen behoefte aan genoemde synths (hoop eigenlijk alsnog dat 't gaat om een D-550 en een MKS-80 :P ), maar wellicht iemand anders alhier?

Hey Matthias, ik dacht dat jij geen centen meer had? :D

Ik wacht even z'n telefoontje af...

...als je interesse hebt mag eenieder ze trouwens ook voor een vriendenprijs van mij overnemen! :maffia:
(moet je me wel snel pb'en!)

D550

D550

Ik heb eens even op mijn zolder gekeken maar euh... D550 wie oh wie?

50 euro?
Dan heb je het aan en uit knopje. Hij mag weg want ik heb er 2. Ik hoor het wel als je serieus intresse hebt.

tja ik zie het verband niet helemaal met de topic. :confused:
maar dat ken aan mij liggen... (of aan 't weer)

Origineel geplaatst door Hanz
tja ik zie het verband niet helemaal met de topic. :confused:
maar dat ken aan mij liggen... (of aan 't weer)

maar weet je inmiddels al wat het is??

Nou, ik ben eruit hoor... heb de man uiteindelijk weer te pakken gekregen, en de hele mikmak gekocht.

Moet je opletten:
-Roland D-110 (LA synth module, overbekend)
-Roland U-220 (PCM synth module, idem)
-Roland MRC-300 (sequencer, toch?)
-Wersi MAX-1 (vage GM-module, volgens mij niet zo best)
-Dynacord CLS-222 (Leslie-effect)
-Digitech Vocalist VHM-5 (Harmonizer / Vocoder)

Incl. 5 PCM cards voor de U, M256 RAM card voor de D110, floppies (voor de MRC, neem ik aan), handleidingen en flightcase. Bij elkaar kon ik ze voor de gevraagde combiprijs niet laten staan.

Wat denken jullie, was 't de moeite waard?
Ga vanavond in ieder geval eens lekker pielen...

Ligt 'r aan wat de combiprijs was. Misschien word ik een beetje scheel maar die zie ik in deze thread niet zo 1.2.3 staan :D

Jamaar dat heeft z'n reden :D
Als ik dan zometeen wat spulletjes los verkoop (was niet van plan alles te houden) dan komt er gegarandeerd gemiep over de prijs - hoe laag ik ook stel... :erm:

-Genoemde modules gaan vermoedelijk (na wat spelen) alhier in de verkoop...
-Volgens mij is de Wersi echt :kont: - maar in de prullebak hoeft-ie-niet...
-Maar ik lees erg goeie verhalen over die Dynacord...
-Los sequencer bakkie komt altijd handig uit (sysex dumps, als 'scratchpad').
-Vocalist is wel grappig, moet eens kijken of ik daar als niet-zanger wat aan heb.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hanz
Wat denken jullie, was 't de moeite waard?

ik vind dit een beetje een rare thread. zoals ik 'm zie gebeurt er dit in het kort:

persoon 1: yoo ik heb echt een onwijs koopje van een zooi apparaten gevonden
p2: o ja? waar dan?
p1: ja dat ga ik niet vertellen
p3: hee wil er iemand een totaal ongerelateerd apparaat van mij kopen?
p4: hahaha ja echt niet
p3: nou hij is anders heel duur hoor
p4: hahaha ja echt niet
p1: nou ik heb lekker alles gekocht. wat vinden jullie ervan?*
p2: voor hoeveel dan? want anders slaat deze thread nergens op!
p1: ja dat ga ik niet zeggen want dan kan ik mooi iedereen hier er meer voor laten betalen als ik het te koop aanbied.

* = de meest onlogische vraag van de thread

Oh, what the f*ck... :stupid

Het gaat erom dat ik de hele meuk heb gekocht van zo'n vage advertentie uit de krant (het "klassieke" droom-scenario, alleen dan zonder TB-303 en Minimoog, waarbij de eigenaar zegt: ik vind 'm voor piano-klanken toch niet echt geschikt...).

Heb bij mijn weten niet geheim gedaan over lokatie (maar dat doet niet ter zake) of gezegd dat "ik dat lekker niet vertel".
Maargoed, als het heel belangrijk is, ik heb er DRIEHONDERD euro voor betaald.

Waar het mij om ging is dat ik benieuwd was: "wat vinden jullie van de spulletjes" en "grappig verhaal, toch?".
Voor tussendoorlopende handel-threads over de D-550 ben ikke niet aansprakelijk.

Wellicht heb ik de thread in de verkeerde locatie geplaatst, is dat het hem, Cyan? Straf me!
(help! ik kan de kruisig & zweep-smileys niet vinden...)

Maar! Dus!
... "wat vinden jullie van de spulletjes" (bis, bis!) :engel:

nou, voor 60 euro gemiddeld per module oid is niet echt duur lijkt me.

u220 is wel goede module, zeker met de extra cards.
heb je de latin-perc card er ook bij ?(nr2 volgens mij), want dan heb je een complete drumset onder je toetsen.

Vins.

>> Maargoed, als het heel belangrijk is, ik heb er DRIEHONDERD euro voor betaald.

Het is zeker niet belangrijk.... Maar als vraagt of het de moeite waard was, dan lijkt mij dat de betaalde prijs wel degelijk een bepalende factor speelt om dit te kunnen beoordelen :D

Niet dat ik alle gear ken, maar als ik een beetje rondsnuffel op marktplaats en ebay, dan kan ik niet anders zeggen dan dat het wel een behoorlijk goede deal is :)

Verder moet je zelf bepalen wat je er voor wilt vragen natuurlijk. Je kan het voor een mooie prijs verkopen aan mede-SF'ers, of ze op marktplaats of ebay zetten en kijken wat de gek er voor geeft. Of misschien kun je het tegen iets leuks ruilen met iemand. Het is maar net wat je wilt. Het lijkt me niet dat iemand over de prijs zal klagen verder. Als het een leuk apparaat is voor een goede prijs, dan is het goed toch. Wie het te duur vind moet gewoon verder zoeken!

Een beetje winst is helemaal niet erg denk ik, want iedereen heeft geld nodig om z'n gear te kunnen bekostigen.

Ik herinner me een verhaal over een pianolerares die haar TB-303 omruilde tegen een metronoom (bambam? :) ). Ga er maar niet van uit dat de nieuwe eigenaar van die uitstekende deal zijn TB-303 de deur uit gaat doen voor de prijs van zo'n tik-apparaat :D

Back