Modulars on stage!

fuse

Gepokt en gemazeld
Dat radiohoofd threadje bracht me op een idee.

Wie gebruikt allemaal modulars on stage?

Een machtige thread natuurlijk. ;)

Misschien wel de oer grootvaders die ook begonnen zijn.

Emmerson Lake and Palmer die een partij modulaire moogs op het podium sleurden.
Stemmen na het half uur en s'ochtends al aanzetten omdat die dingen nog op moesten warmen.
Ome Bob die zei: "begin d'r nou niet aan het gaat helemaal niet goed!"
Mja, toch beroemd geworden.

http://www.emersonlakepalmer.com/photo11.html
http://www.emersonlakepalmer.com/photo12.html
http://www.emersonlakepalmer.com/photo20.html (ga aan de kant gek, we kunnen het zo niet zien man!)

Ik, vroeger met Par Example...
Zijn helaas weinig goede foto's van. We gebruikten 2 formant systemen , 1 op cem gebaseerd homebrew model en een kastje met wat losse moduletjes...
een optreden van 40 minuten kostte ons toen totaal 24 uur...

http://www.piramiden.demon.nl en ga daar naar Par Example...

Origineel geplaatst door SaintEric
We gebruikten 2 formant systemen , 1 op cem gebaseerd homebrew model en een kastje met wat losse moduletjes...
tonzpgr.jpg

Bedoel je die rechts boven? Die heb ik momenteel in mijn kamer staan! :)

Haha, grappig, dat je hem herkend. Ja dat was 1 van de formants, het apparaat van Ton Haring. Ik wist dat'ie uitendelijk bij jou terecht was gekomen..Wat ik wel jammer vind is dat de mijne op onverklaarbare wijze is verdwenen :( Ik heb alleen z'n keyboard terug kunnen vinden en dat was nou niet het meest spectaculaire deel...

Ik vroeger toen ik alleen nog een doepfertje had:

2002.06.08.04.jpg

Sonic Planet - 2002 - 06 - 08 - TonyBlack

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik ben VERLIEFD :luv: !
Op Tim Blake hoop ik, anders heb je concurrentie.

Cool!

Deze babe is de vijftig inmiddels gepasseerd, maar ziet er nog steeds leuk uit.

Zij heeft overigens ook ooit sound design gedaan voor een flipperkast.
Op de volgende URL zie je een Nederlandse documentaire hierover:

http://www.sevwave.com/early_ciani/xenonns.html

Het is een QuickTime filmpje in postzegel formaat. Het duurt wel even eerdat ie geladen is.

Hans Zimmer
Well the system 700 and Moog went on tour. At the Old Vic in London they have a revolving stage which is on a slant, and if anybody hits the revolve switch by accident, everything starts falling towards you - which is pretty frightening. Also we played at the "Reading Festival". We had played warm up gigs at the Marquee using the Roland Micro-composer which would start everything off. Nobody would ever count the bars, rather just look over and say "oh bar 16 we are in on bar 17" - but at Reading, the sun was blazing down so nobody could see the display and we all realised it too late. We all came in like 2 bars late, the sequencer playing absolutely the right thing and all of us 2 bars late!! Of course we never caught up!!! I just looked over at Warren Caan (Ultravox drummer) and shrugged my shoulders and he went "switch the f**ker off!!!"

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Op Tim Blake hoop ik, anders heb je concurrentie.

Da's wel een heeeele mooie Buchla hoor. ;)

Okee, dan ook maar even de obligate link naar Jarre erbij; maar niet opnieuw want foto's zijn ook hier al te vinden. Bij Vangelis zie ik op vroege concertfoto's trouwens geen modulars staan; beetje vreemd, of werkte hij toen alleen nog met orgel, piano e.d.? Een paar foto's daarvan zijn hier te vinden (zijn er geen betere sites?).

Oh ja, over Emerson: iedereen vond die modulars verschrikkelijk om live te gebruiken (naast dat je maar moet hopen dat ze werken ook irritant te versjouwen natuurlijk), maar meneer zet gewoon een paar extra borden voor de show neer omdat het er leuk uit ziet... :stupid

Origineel geplaatst door Cheimoon
Bij Vangelis zie ik op vroege concertfoto's trouwens geen modulars staan; beetje vreemd, of werkte hij toen alleen nog met orgel, piano e.d.? Een paar foto's daarvan zijn hier te vinden (zijn er geen betere sites?).

Ten eerste heeft Vangelis het niet zo begrepen op life optredens en inderdaad, die optredens die hij gegeven heeft was steeds zonder modulars. Ik heb eens ergens in een interview met hem gelezen dat hij niet zo graag bezig is met het maken van geluiden. Voor hem primeert het componeren. Daarom geeft hij de voorkeur aan synths waar je vrij vlug de gewenste sound uit kan halen.

Wisten jullie trouwens dat in de vroegere periode van Suzanne Cianni Vangelis de muziek componeerde? Zeg maar een soort samenwerking à la Jon Anderson.

Origineel geplaatst door Danny
Ten eerste heeft Vangelis het niet zo begrepen op life optredens en inderdaad, die optredens die hij gegeven heeft was steeds zonder modulars. Ik heb eens ergens in een interview met hem gelezen dat hij niet zo graag bezig is met het maken van geluiden. Voor hem primeert het componeren. Daarom geeft hij de voorkeur aan synths waar je vrij vlug de gewenste sound uit kan halen.
Dat kan-ie leuk zeggen, maar ik denk toch dat-ie er stiekem wel alles van weet. Hoe hij bijvoorbeeld ten tijde van Direct zijn setup in elkaar gesleuteld heeft en alle verschillende stijlen die hij steeds uit zijn synths haalt getuigen toch wel van kennis van een wat hogere orde (maar misschien heeft-ie daarom wel bijna alle mogelijke synths (inclusief modulars) gehad: altijd wel ergens de goede preset te vinden... ;) ).

Maar echt veel (bekende) rockartiesten met grote modulars on-stage zijn er niet geweest, of wel?

Origineel geplaatst door Cheimoon
Dat kan-ie leuk zeggen, maar ik denk toch dat-ie er stiekem wel alles van weet. Hoe hij bijvoorbeeld ten tijde van Direct zijn setup in elkaar gesleuteld heeft en alle verschillende stijlen die hij steeds uit zijn synths haalt getuigen toch wel van kennis van een wat hogere orde (maar misschien heeft-ie daarom wel bijna alle mogelijke synths (inclusief modulars) gehad: altijd wel ergens de goede preset te vinden... ;) ).

Maar echt veel (bekende) rockartiesten met grote modulars on-stage zijn er niet geweest, of wel?

;) Daar geef ik je 100% gelijk in Cheimoon! Ik aanschouw Vangelis als één van de polyvalentste synthesizermannen en zijn kennis is zeker die van een hogere orde. Heb al sinds 1978 bewondering voor de man in kwestie :halleluja .

Even off topic: ik vraag me nog altijd af hoe hij die intro van Spiral maakte. Gewoon een sequence van een paar noten in de volgorde van de toonladder ... maar je hoort ook een verschi in volume, filtering en zelfs van envelope.

Terug on topic: Bedankt voor de link. Ik heb vorig jaar eens de moeite genomen om de volledige webring van Vangelis af te schuimen: errug interessant :geslaagd:

:doei:

Back