Modulars on stage!

ik zeg maar vast, don't no sh**e over de modulars waar jullie t over hebben,

maar ik begreep dat Rank 1 in hun live act ook met nord modulars aan de gang gaan (en uiteraard de nodige laptops)

of telt dat niet?

Visueel is dat op zich iets minder, moet ik bekennen...

hehe, de quasimidi "modular" van schulze ziet er ook leuk uit :D

a103.jpg

Nord modular kan ook intressante "geluidjes" produceren
link

Hoe groot was die analoge worm die je zo juist ving uit de nord, Roland ? 8o)

plaatje
RolandNord17.jpg

Wat heeft hij om z'n harses dan?

Een brain midi controller?

Origineel geplaatst door fuse
Wat heeft hij om z'n harses dan?

Een brain midi controller?

Waarschijnlijk zijn zijn hersenen ook modulair 8o)

Geintje

ff seriues nu na al die ongein:
Het is een controller aangezien hij xperimenteel bezig is met d-beam-achtige dingen

Je brains zijn ook modulair hoor. Heel erg eng modulair zelfs. Zou op zich een te gekke controller voor een modular synth moeten zijn.
Gewoon een paar stekkers erin prakken en kijken wat er uit komt. :D

Trouwens had Royskop ook niet een modular on stage?

Origineel geplaatst door fuse
Trouwens had Royskop ook niet een modular on stage?
Ik heb ze laatst live op MTV gezien, en toen hadden ze er geen. Wel 2 synths met een lay-out als een Minimoog of MS-20, maar geen grote stekkerborden.

(en trouwens ook 2 xp-30's, een bassist, drumpads, nog een analoge Korg-synth (maar ik ben een slechte spotter) en een pc, maar dat terzijde)

=( =( =( =(

Zo weinig reaktie op deze tread !!!!!!

Wij spreken hier wel allemaal over onze GROOTMEESTERS die ons de geheimen van deze machines lietten horen. Willen wij niet allemaal zo een machine ????? Zouden wie niet allemaal eens LIVE met zo een machine willen opstreden ???

Verdomd , je zou het mij geen twee keer moeten vragen hoor !!!!! :) :) :) :D

Ik heb zelf heb Tangerin Dream , Klaus Schulze ,Tim Blake , Emmerson Lake and Palmer .......enz live meegemaakt en het deed me toch maar elke keer ontroeren wat er allemaal zo ruw , zo echt , zo ontroerend lief , zo bombastis groot , zelfs helder van geluid deze machinnes kon produseren.

Ooit , er komt ooit een echte modular bij mij in mijn living staan, dat staat al jaren vast .Het kan nog een tijd duren maar hij komt er ooit. Dat staat vast .

En als we echt bekennen , die Moog samples of Moog filters, die ze tegenwoordig in alle Synths of modules steken , daar lachen we even om en weten dat dit langs geen kanten de echte benaderd . Nee , zelfs de softsynths niet.

Groetjes,

MarcE

Origineel geplaatst door kymo
Het is een controller aangezien hij xperimenteel bezig is met d-beam-achtige dingen [/B]

Roland werkt met een I-cube Midi converter, gekoppeld aan een twaalftal LDR'etjes. Niet bepaald D-Beam of zo.
De band op zijn hoofd is inderdaad een onderdeel van een Alpha golven registratie methode, maar deze is nooit functioneel gemaakt om daadwerkelijk als controller te functioneren. Foto is niet uit een optreden, maar in scene gezet voor promotie doeleinden.

Wout

Origineel geplaatst door kymo
Hoe groot was die analoge worm die je zo juist ving uit de nord, Roland ? 8o)

plaatje
RolandNord17.jpg

hoezo visueel niet aantrekkelijk? zolang er een beamer is, kan de nord ook heel aantrekkelijke plaatjes tevoorschijntoveren naar mijn bescheiden mening....
heb zelf overigens ook al een aantal keer een nord modular mee het podium opgenomen, maar dat terzijde

Origineel geplaatst door Danny
Hé, gebruikte ze ook een Roland 101 en 102? Kleine synths met héél veel ballen, zeker als je de combinatie van de twee hebt. Naast de Yamaha CS30 m'n lievelings monosynths ;)

:doei:
'

nee helaas maar op duke en abacab gebruikten ze wel de Yamaha CS80.

Back