Ouwe lounge gezocht

liquidthrust

Onverbloemd
Synthforumgoden ik zoek wat loungy stuff alla Kevin Yost, Saint Germain, Chateau Flight, of Lemongrass. Voornamelijk voor in de auto. Zoek richting trip hop, balearic, acid jazz ten tijden van Café Del Mar.

Moet mellow zijn, met een stevige beat, en lichtjes tropisch getint. Dat zijn zo wat de kernwoorden. Moet er vakantiegevoel van krijgen voor deze duistere koude dagen. Ofwel moet ik er zo hard van kunnen wegzweven en nadenken totdat m'n hoofd smelt. Beiden kan ook.

Laatst gewijzigd:
Ohw die ken ik, maar nog niet zo diep. Eens deftig checken!

Laatst gewijzigd:
Kom aan mannen!

Tosca, Kruder and Dorfmeister, Thievery Cooperation, Cantoma zijn namen die mij even te binnen schieten.

I like this, Cantoma ken ik ook niet. Er is echt een golf geweest destijds van dit soort muziek, maar die heb ik niet bewust meegemaakt, en ik ben er echt nieuwsgierig naar. (1995-2002 ofzo) Denk Buscemi and the likes.

Ik vind Morcheeba echt heerlijke muziek nog steeds!

En AtJazz is ook erg goed, vooral it's complete is een van mijn favorieten!

het is misschien al 15 jaar geleden dat ik naar het album geluisterd heb maar 't volledig album Calypso van Sven van hees vond ik destijds wel goed

Zeker, zeker luisteren Kruder and Dorfmeister - K&D sessions. Fantastisch dubbelalbum. Technisch ook een van de beste gemixte albums ooit imo

Massive attack - Mezzanine is ook heerlijk

het is misschien al 15 jaar geleden dat ik naar het album geluisterd heb maar 't volledig album Calypso van Sven van hees vond ik destijds wel goed

svh

Zeker, zeker luisteren Kruder and Dorfmeister - K&D sessions. Fantastisch dubbelalbum. Technisch ook een van de beste gemixte albums ooit imo

Massive attack - Mezzanine is ook heerlijk

Lekker plaatje! Nja de voornaamste ken ik zoals idd Kruder en Dorfmeister, ik zoek eerder de meer obscure plaatjes die je op van die 90s Café Del Mar compilaties tegenkomt. Kwestie van nieuwe dingen tegen te komen. Is echt wel een heel specifieke klank. Typische Akai sampler midrange zoals die Sven Van Hees plaat. (Ja ik hoor dat :P)

Tot zover de bekende:

Saint Germain
Kruder & Dorfmeister
Thievery Corporation
Kevin Yost
Chateau Flight
Lemongrass
Morcheeba
Buscemi

Niet een al te bekende, maar toch die stijl:

En deze kan ik echt niet vergeten he! Belgische trots!

Laatst gewijzigd:
1 van men lieveling,track bestaat uit 2 parts op 4:38 is het tweede deel

Zalige track Egres, is wat ik zoek ja! Alla Lebanese Blonde. Buddha Bar! Nog een tip. De meeste van jullie zijn 40-jarige dj's, jullie draaien wat het publiek wilt horen op de locatie. Nu sta je op Ibiza in 1996. Ik ben het publiek, en ik wil sfeer! :P

Laatst gewijzigd:
lounge begrip is wel vaag als refferentie natuurlijk, deep 88 is gewoon zuivere deephous kwa stijl

ik heb wel goede ander nummers die ik kan geven maar dat wordt dan,chill,ambient,dub dingen wat allemaal onder lounge kan gebruikt worden natuurlijk.

lounge begrip is wel vaag als refferentie natuurlijk, deep 88 is gewoon zuivere deephous kwa stijl

ik heb wel goede ander nummers die ik kan geven maar dat wordt dan,chill,ambient,dub dingen wat allemaal onder lounge kan gebruikt worden natuurlijk.

Ja ik neig van nature meer naar deep house, maar sta open voor alles! Blaas me weg :mexico:

Back