Pas op!! Virussen via markplaats.nl

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

PastMidnight

Stamgast
kreeg vanmorgen een mailtje van xchange@marktplaats.nl met als titel: verwijdering van uw advertentie op marktplaats.

leek dus een standaard mailtje van marktplaats....heb er nog weleens wat opstaan, dus zo'n mailtje is niet vreemd...zat echter een rare .exe bij...even de virusscanner er overheen en ja hoor, virus....iemand raust dus wat emailadressen bij marktplaats vandaan en verstuurt virussen....als je je virusscanner regelmatig update is er niets aan de hand, maar het leek me toch handig het even te vermelden ....zijn hier best veel mensnen die weleens op marktplaats hangen.....:)

Origineel geplaatst door PastMidnight
nee, nog niet......ben net mn kist uit...:)

Waar slaap jij in joh!

graaftel.jpg

Maar ehm.... echt schofterig om op zo'n manier email addressen te misbruiken.

Toch niet Senso die met een covert op bezig is of zo?

Heel erg slordig! :frons:

At Sun Aug 3 08:18:19 2003 the virus scanner said:
webpaginas_schrijven_met_word.doc.exe Found the W32/Bugbear.b@MM virus !

En dat virus is al een tijdje aktief ook!!

dit gebeurt helaas vrij veel. Marktplaats waarschuwt hier zelf ook wel eens voor en ze nemen het waarschijnlijk in dank af als je ze dit even meldt.
't Is ook vrij begrijpelijk van die kloothommels die virussen verspreiden: mensen maken veel gebruik van marktplaats en zullen een mail van ze over het algemeen wel vertrouwen.

En nu we het toch over virussen hebben:
De mensheid is een manifestatie van wezens in het heelal, sommige zijn energetisch en creatief, anderen kunnen niets.
er zijn veel oude wezens hier, dus kijk uit: zij zuigen je energie weg.
(Dracula-archtetype.)
U bent gewaarschuwd.

Wie oren heeft die hore wat ik NR tot de wereld zeg.

Volgens mij heeft gewoon een van de prutsers bij marktplaats.nl een virusmailtje in Boutlook geopend wat zichzelf vervolgens kopieerde naar alle adressen in het adressenboek.

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik heb marktplaatst een paar dagen geleden een mailtje gestuurd, nog steeds geen reactie.
Beetje slecht vind ik.

Het W32/Bugbear virus kopieert niet alleen de recipients uit het adresboek,
maar alle emailadressen die op het systeem gevonden worden.
Daarnaast genereert het random een gebruiker@domein uit deze gevonden
adressen, om dit adres vervolgens als een afzenderadres te gebruiken.
Dat Marktplaats als afzender staat aangegeven wil dus niet daadwerkelijk
zeggen dat zij ook de afzender vd mail zijn...

Volges mij heb ik toch al alle virussen op m'n pc die er bestaan.. Boeie, 't is toch maar een oud beesje en er staat nix bijzonders op.
Maarre, met een beetje fire-wall hou je dat virus toch wel tegen?!

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
Volges mij heb ik toch al alle virussen op m'n pc die er bestaan.. Boeie, 't is toch maar een oud beesje en er staat nix bijzonders op.
Maarre, met een beetje fire-wall hou je dat virus toch wel tegen?!

nou het loopt de laatste tijd behoorlijk de spuigaten uit... ff wat tips die je kunnen helpen..

* gebruik idd een goede firewall..... in windows XP zit er al eentje ingebouwd, die staat standaard op medium, maar die kan je ook op high zetten..is zeker het overwegen waard.... met een dichte firewall kun je de meeste rotzooi voorkomen... mocht je een ander OS draaien dan kan je de gratis zonealarms firewall van www.zonelabs.com downen..werkt prima...

* gebruik een goede virus-scanner die je regelmatig update (1 keer per week is geen luxe tegenwoordig) .. zelf ben ik erg tevreden over eTrust EZ Antivirus
http://www.my-etrust.com/index.cfm

* als je nog iets verder wilt gaan, ook in combinatie met de irritatie van Spam, kan je een goede spam-filter aan je email-proggie koppelen...ikzelf ben erg content met SAproxy (win32 versie van SpamAssasin) .. op stand 3 filtert deze 99,9% van alle spam plus virus-email uit en past het zo aan dat het niet zomaar kwaad meer kan doen .. http://saproxy.bloomba.com/

Olaf

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back