[deep/fonkie house] Magisch Vlees

AOR

Ouwe rot
AOR - Magic Flesh

Nummer gemaakt met Reason en stemsamples van de televisie opgenomen. Ik was op zoek naar wat ongezouten meningen en uwe mening over de stemmen. Met name of ze duidelijk genoeg klinken. Ik wil ze niet TE duidelijk laten klinken, maar ook weer niet TE onduidelijk, de welbekende balans, zeg maar. Dat je het na 6 keer luisteren pas een beetje verstaan kan. bla bla bla...

Alvast bedankt voor het luisteren.

Gegroet !

website

lengte: 2:42 ~ kbps: 160 - 3,08 MB

Lekkere track, ik denk dat de stemmen wat harder mogen, of misschien iets meer EQ op die freq's.

Origineel geplaatst door dextron
Lekkere track, ik denk dat de stemmen wat harder mogen, of misschien iets meer EQ op die freq's.

Je vind ze dus te zacht staan? Zijn ze verder wel redelijk hoorbaar?

Ik ben eigenlijk op zoek naar HET geluid wat precies dezelfde freq inneemt. Zodat ik die op de vocalmomentjes even wat minder EQ geef. Maar, ik zal het eens proberen, bedankt voor het luisteren.

Ik weet niet wat je met hoorbaar bedoelt, maar ik hoor ze, alleen vind ik ze te zacht klinken om mee te kunnen komen in de muziek. Verstaan doe ik het een gedeelte maar. De vrouw versta ik dus niet, die kerel wel.
Ook heb ik het idee dat die vrouw die je in het begin hoort op 0.42 veel zachter klinkt dan 10 seconden er na. Misschien is het de bedoeling, maar ik denk dus dat het wat harder mag.

Ik weet niet wat je met hoorbaar bedoelt, maar ik hoor ze, alleen vind ik ze te zacht klinken om mee te kunnen komen in de muziek. Verstaan doe ik het een gedeelte maar. De vrouw versta ik dus niet, die kerel wel.
Ook heb ik het idee dat die vrouw die je in het begin hoort op 0.42 veel zachter klinkt dan 10 seconden er na. Misschien is het de bedoeling, maar ik denk dus dat het wat harder mag.

:D Ik hoor lichte irritatie.:D

Bedankt voor je posts, ik gaat het ff checken. Als je een track vaker dan 50 keer hoort, dan hoor je soms dingen niet meer zo goed als de eerste keer.

:biertje:

Origineel geplaatst door AOR
:D Ik hoor lichte irritatie.:D

Bedankt voor je posts, ik gaat het ff checken. Als je een track vaker dan 50 keer hoort, dan hoor je soms dingen niet meer zo goed als de eerste keer.

:biertje:

Nee hoor, geen irritatie ;) En ik weet het .. op een gegeven moment hoor je het niet meer .. ga je die track ergens voor gebruiken ?

Nee hoor, geen irritatie ;) En ik weet het .. op een gegeven moment hoor je het niet meer .. ga je die track ergens voor gebruiken ?

neen, ik ik zou niet weten waarvoor. Ik maak niet echt met een doel. Zou wel eens wat tracks willen opsturen, maar kan gewoon niet echt een label vinden waar ik wat tracks heen kan sturen. Zoals dit trackje, wat moet ik hier nu mee? :D

had jij nog goeie ideeen?

Bij deze temperaturen heb ik een zwaar gebrek aan goeie ideeen, misschien je track eens bij het forum van clubcharts posten en feedback vragen ;) ?

ik mis de hook..ik hoor een beat, wat stemmen en af en toe wat synth achtige geluidjes.....en daarna ben ik em weer vergeten...een goed nummer heeft een hook nodig..... de stemmen vinnk niet te hard, eerder de synthgeluiden te zacht..

Origineel geplaatst door olafmol
ik mis de hook..ik hoor een beat, wat stemmen en af en toe wat synth achtige geluidjes.....en daarna ben ik em weer vergeten...een goed nummer heeft een hook nodig..... de stemmen vinnk niet te hard, eerder de synthgeluiden te zacht..

Te zacht? tnx.

Het is inderdaad een nummertje die een beetje langs je heen gaat. Maar, het was ook een beetje stoned bedoelt. Beetje laidback, (lees: niet laidback luke).

Origineel geplaatst door AOR
Te zacht? tnx.

Het is inderdaad een nummertje die een beetje langs je heen gaat. Maar, het was ook een beetje stoned bedoelt. Beetje laidback, (lees: niet laidback luke).

hehehe..dan ben je daarin geslaagd imho...maar ik zelf vind dat ook stonede nummertjes hooks moeten hebben...alle nummertjes hebben hooks nodig ;)

hehehe..dan ben je daarin geslaagd imho...maar ik zelf vind dat ook stonede nummertjes hooks moeten hebben...alle nummertjes hebben hooks nodig ;)

niet alleen hooks, maar ook wooden legs, parrots, eyepatches en veel geroep a la "aargh", "shiver me timbers" en "hoist the jolly roger"

ik merk trouwens steeds vaker dat we een piratensmilie nodig hebben. :D

Als gediplomeert keurslager zeg ik yumi yumi! Maar als synthfreak zeg ik dan weer de geluiden klinken lekker, werd verast door de momenten waarop de break in de drums kwam (hoeft natuurlijk niet negatief te zijn)

Probeer eens wat verschillende versies van dit arrangement te maken, wat betreft aanvang break en einde.

Re: [deep/fonkie house] Magisch Vlees

Stemmen klinken goed, vibe is ook wel goed. De strings komen er niet echt lekker uit nog. Ik hou niet zo van die phaser sound dat is een kwestie van smaak, maar ik vind het ook niet zo goed bij de intentie van het nummer passen.Dat leadsoundje op 1;40 zit naar mijn smaak ook teveel phaser Het nummer heeft een ruimtelijke sfeer, een flanger vind ik daar niet bij passen.

De strings,,,, die akkoorden kan je mischien ook nog even naar kijken 2 akkoorden is een beetje te weinig om echt emotie in je muziek te brengen. In iedergeval met hoe je ze nu speelt

Gave drums, vooral die stampende beat is in mooi contrast met de vibe. Mix vind ik goedr

Het heeft nog wat werk nodig maar dan heb je ook wat.

Origineel geplaatst door Unic

Persoonlijk vind ik het zo goed, ik hoef niet precies te weten wat er gezegd wordt:)

groetjes

Daar ben ik het trouwens wel mee eens, maar toch mogen de vocals op sommige plaatsen iets harder, waarbij het me idd niet uitmaakt of ik het nu wel of niet versta. Misschien is niet verstaan prettiger, hoef ik daar niet over na te denken. :)

Hehe,

Het was zeker laat dat je home shopping network eronder hebt gemixed?

Maar de track is lekker relaxed hoor. En dit is een typisch gevalletje teveel laag.
Dat drukt al het hoog weg en geen wonder dat je die stemmen niet zo duidelijk hoort.

Schaaf er maar een paar dB's laaf af en de hele track komt weer tot leven.
Beetje met dynamiek stoeien en het klinkt al heel anders.

Voorbeeldje:
http://mmbase.dyndns.org/synthforum/AOR_Magicflesh_fused.mp3

Maak je hem nog langer?
Kun je er fijn een verhaaltje in bouwen als de anderen dat zo graag willen hebben. :)

imho ?

Ikzelf vind niet dat alle nummers hooks (whatever that is) moeten hebben. Dit zeg ik niet als verdediging tov mijn track, want dat zal me een worst wezen. Maar, persoonlijk kan ik nummers die compleet langs me heengaan best waarderen.

Maar, ik begrijp wat je bedoelt. :D

Re: Re: [deep/fonkie house] Magisch Vlees

Re: Re: [deep/fonkie house] Magisch Vlees

Origineel geplaatst door bobaphat
Stemmen klinken goed, vibe is ook wel goed. De strings komen er niet echt lekker uit nog. Ik hou niet zo van die phaser sound dat is een kwestie van smaak, maar ik vind het ook niet zo goed bij de intentie van het nummer passen.Dat leadsoundje op 1;40 zit naar mijn smaak ook teveel phaser Het nummer heeft een ruimtelijke sfeer, een flanger vind ik daar niet bij passen.

Je vind het phaser effect te droog tov het nummer? Moet ik het zo zien?

Origineel geplaatst door bobaphat
De strings,,,, die akkoorden kan je mischien ook nog even naar kijken 2 akkoorden is een beetje te weinig om echt emotie in je muziek te brengen. In iedergeval met hoe je ze nu speelt

KIJK ! Daar zeg je wat, nooit op gelet dit nummer, was zo bezig met die stemmen. (pokkewerk :D ) Ik zal er gelijk eens naar kijken, bedankt voor deze attentmaking. ;)

Origineel geplaatst door fuse
Hehe,

Het was zeker laat dat je home shopping network eronder hebt gemixed?

Busted :(

Origineel geplaatst door fuse

Maar de track is lekker relaxed hoor. En dit is een typisch gevalletje teveel laag.
Dat drukt al het hoog weg en geen wonder dat je die stemmen niet zo duidelijk hoort.

Schaaf er maar een paar dB's laaf af en de hele track komt weer tot leven.
Beetje met dynamiek stoeien en het klinkt al heel anders.

Waar zal ik die EQ verminderen dan? OVer de gehele track? Of over alle geluiden die laag klinken? Of over de beat alleen? Of stel ik nu teveel vragen? :frons:

Wanneer ik de track op MD-speler hoor klinkt het gehele lage gedeelte inderdaad best gaar.

--> Bedankt voor het Fuseren van me track, waardeer ik ten zeerste, maar ik zit nu op me werk, dus kan even niet luisteren. Bedankt voor de tips.

Back